„Kai pirmąkart, maždaug prieš tris savaites, sulaukiau nustebusios draugės skambučio dėl to, kad nepasigyriau tapusi „Norfos“ reklamos veidu, reagavau linksmai: maniau, tai kažkoks nesusipratimas, bet, net jei ir tiesa, buvo įdomu, kaip tai nutiko. Pastaruoju metu tokio turinio skambučiai tapo kasdienybe, be to, pati netrukus įsitikinau, kad tai ne prasimanymai, o tikrų tikriausia tiesa: mano atvaizdas iš kelių metų senumo renginio Vilniaus centre papildytas prierašu „Esu praktiškas“ ir „Norfos“ logotipu puošia bendrovės sunkiojo transporto priemones. Tiksliai kiek, nežinau, bet skambučių sulaukiau ir iš Klaipėdos“, - dėsto pasipiktinusi skaitytoja.

Ji liko labai nusivylusi, kai elektroniniu paštu kreipėsi į „Norfos“ administraciją ir informavo apie susidariusią kuriozišką padėtį.

„Paprašiau skubiai su manimi susisiekti ir aptarti situacijos sprendimo galimybes. Atsakymo teko laukti 10 dienų ir jis manęs, žinoma, netenkino“, - rašė Vanda.

Atsakymą moteriai parašė savo pareigų ir kontaktų nenurodęs „Norfos mažmenos“ darbuotojas.

„Gavome Jūsų informaciją. Norime informuoti, kad transporto apipavidalinimo dizaino paruoštą projektą, foto įsigijimą iš fotobankų, maketą, įsigijome iš R. Juodkienės gamybos ir prekybos įmonės. Jūsų informaciją taip pat persiųsime ir minėtai įmonei“, - rašoma laiške.

Moteris dėstė, jog sulaukusi tokio laiško į įmonę kreipėsi dar kelis kartus elektroniniu paštu, bet atsakymo nesulaukė.

„Nemaniau, kad tokio masto įmonės neprisiima atsakomybės už savo vykdomas reklamines kampanijas ar leidžia sau taip bendrauti su žmogumi, kurio atvaizdu begėdiškai naudojasi komerciniams savo įmonės tikslams“, - mano Vanda.

Ji sako, jog tiek iš R. Juodkienės gamybos ir prekybos įmonės, tiek iš „Norfos mažmenos“ nesulaukė net atsiprašymo.

Reklamos įmonės vadovė žada kalbėtis

R. Juodkienės gamybos ir prekybos įmonės įkūrėja ir savininkė su moterimi, kurios atvaizdas panaudotas reklamoje jau susisiekė ir sutarė dėl susitikimo, tiesa, negreit – kitos savaitės ketvirtadienį. Iki to laiko sunkvežimiai su jos atvaizdu, panašu, iš toliau važinės po Lietuvą be moters leidimo.

„Svarstome visus sprendimo būdus, visų pirma, noriu susitikti su žmogumi, kuris kreipėsi dėl nuotraukos. Kyla daug klausimų, tad noriu viską išsiaiškinti. Mes susitiksime ir kalbėsimės, reikia išsiaiškinti, ar nuotraukoje iš tiesų yra besikreipusi moteris ir spręsti, ką darysime toliau, tarsimės, situaciją būtinai spręsime“, - kalbėjo Rita Juodkienė.

Įmonės įkūrėja ir vadovė dėsto, jog nuotrauka reklamai pasirinkta dėl to, kad moters veidas yra iš dalies uždengtas burbulų, ji užsimerkusi ir didesnis dėmesys nuotraukoje yra skiriamas burbulams, o ne juos pučiančiai moteriai.

Prekybos centro „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis sako, jog situacija yra aiškinamasi.

DELFI kalbinti keli žmogaus teisių advokatai pabrėžė, jog visais atvejais dėl asmens atvaizdo naudojimo reklamai privalo būti gautas asmens sutikimas, jei jis yra atpažįstamas draugų ar artimųjų.

Teisininkai tokiu atveju pataria fiksuoti informacijos skleidimo faktą, tai yra, fotografuoti reklamas, jų buvimo vietą, laiką, ir nesusitarus taikiai, teikti ieškinį dėl turtinės ir neturtinės žalos atlyginimo.

Tai, jog žmogaus atvaizdas yra matomas iš dalies ar iš šono žmogaus teisių į atvaizdą nesumažina, jei jis yra atpažįstamas artimųjų ir draugų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (498)