Praėjusį ketvirtadienį „Danske Bank“ grupė pristatė naują veiklos strategiją. Televizijos eteryje jau sukasi naujas banko vaizdo klipas. Pagrindinė jo idėja – per pastaruosius keletą metų pasaulis pasikeitė negrįžtamai. To pavyzdžiai – klipe vaizduojami planšetiniu kompiuteriu besinaudojantis vaikas, varžybose dalyvaujantis lengvaatletis su kojų protezais, dvi besibučiuojančios moterys, tirpstantys ledynai.

„Vėjo turbinos, tirpstantys ir į vandenį smingantys ledkalniai simbolizuoja globalaus atšilimo, energetikos, socialinės atsakomybės temas, kurių pasaulis nebegali ignoruoti. Todėl mes, kaip verslo atstovai, tokiems pokyčiams nesame abejingi ir turime prisidėti prie atsakingos visuomenės ugdymo. Be to, keičiasi ir visuomenės požiūris – tiek besibučiuojančios dvi moterys, tiek vaizduojama žmonių reakcija į finansinius pokyčius, tiek motina su kūdikiu, balsuojanti parlamente, tiek vaikas, besinaudojantis planšetiniu kompiuteriu, atspindi naująją realybę“, – aiškina „Danske Bank“ atstovė spaudai Daiva Taučkėlaitė.

Pasak D. Taučkėlaitės, naująją banko strategiją pristatantis vaizdo klipas buvo sukurtas Danijoje ir bus rodomas daugelyje valstybių, kur veikia „Danske Bank“ padaliniai – Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Norvegijoje, Švedijoje, Suomijoje, Danijoje ir kitose šalyse. „Galima reakcija į šį vaizdo klipą tokia pati realybės dalis, kurios negalime ignoruoti, kaip ir naujoji kasdienybė, apie kurią kalbame”, – į klausimą, ar reklama prigis tolerancija seksualinėms mažumoms negarsėjančioje šalyje, atsakė banko atstovė.

Specialistas: homoseksuali scena sustiprina klipu siunčiamą žinutę

Simonas Bartkus
„Atkreipčiau dėmesį, jog homoseksualumo toleravimas nėra pagrindinė reklaminio klipo žinutė ir dvi homoseksualias moteris vaizduojanti scena nėra esminė. Tai tiesiog viena iš scenų, kuri parodo, kokios yra šiuolaikinio pasaulio normos. Reklaminiu klipu perduodama žinutė – šiandieninis gyvenimas yra kitoks negu vakar, todėl mūsų bankas prisitaikė ir taip pat yra kitoks“, – reklamos idėją komentuoja Lietuvos marketingo asociacijos valdybos pirmininkas Simonas Bartkus.

S. Bartkus sako nepamenantis jokios kitos Lietuvoje rodytos televizijos reklamos, kurioje būtų homoseksuali scena. Todėl, mano jis, į šią klipo sceną Lietuvoje ir atkreipiamas dėmesys.

„Visas reklaminis klipas yra stiprus ir drąsus turint galvoje tai, jog taip reklamuojasi bankas. Iki šiol Lietuvoje visų bankų komunikacija buvo vienoda – nors skyrėsi komunikacijos formos ir technikos, tačiau praktiškai visa komunikacija buvo gana konservatyvi ir kalbėdavo apie patikimumą, finansinius patarimus ar populiarindavo konkrečias banko paslaugas“, – teigia marketingo specialistas.

S. Bartkaus teigimu, homoseksualumą vaizduojanti scena labai sustiprina klipu siunčiamą žinutę žiūrovui „pasaulis dabar yra toks“. Jo manymu, scenos išėmimas Lietuvos rinkai būtų tik drąsos trūkumas.

V.Simonko: netrukus LGBT reklamos ateis ir į Lietuvą

Vladimiras Simonko
Lietuvos gėjų lygos vadovas Vladimiras Simonko žada – jau greitai lietuviai per televiziją išvys socialinę reklamą LGBT (lesbiečių, gėjų, biseksualų ir transseksualų) tematika. „Manau, netrukus LGBT reklamos ateis ir į Lietuvą. Gėjų lyga, remiama kai kurių užsienio valstybių ambasadų, pradėjo ruošti pakantumą LGBT bendruomenei skatinančią socialinę reklamą. Pirmiausia ją bandysime transliuoti per LRT televiziją“, – pasakoja V. Simonko.

Jo teigimu, jei televizija nesutiktų transliuoti tokios reklamos, būtų aišku, kad Lygių galimybių įstatymas Lietuvoje neveikia.

V. Simonko pasakojo neseniai grįžęs iš vizito JAV. Čia jis lankėsi socialiai atsakingose įmonėse, LGBT klausimą įtraukiančiose į savo politiką, strateginius dokumentus. „Minėtos įmonės skiria nemažai dėmesio LGBT bendruomenei ir taikosi į šį segmentą. Jos užsako nemažai reklaminių klipų, dirba su šiuo rinkos segmentu, Vakaruose tai įprastas dalykas“, – aiškino Gėjų lygos vadovas.

Pašnekovas daro prielaidą, kad „Danske Bank“ taip pat LGBT segmente mato svarbią rinkos dalį. „Neseniai laikraštyje skaičiau, kad LGBT bendruomenė pakankamai nemažai pinigų išleidžia savo atostogoms. Tai rodo, kad šiai rinkos daliai reikia skirti dėmesį ir negąsdinti jos heteroseksualia reklama“, – kalbėjo V. Simonko.

V. Simonko neteko regėti lietuviškų reklamų LGBT tema. Jo nuomone, į LGBT orientuota reklama parodytų, kad įmonė socialiai atsakinga, pažangi, gerbianti įvairovę. „Pagalvokite, kiek pinigų LGBT bendruomenė palieka, pavyzdžiui, „Maximoje“, aš asmeniškai pririštas prie šio tinklo, bet kiek dėmesio ji skiria ji skirtų arba skiria mūsų bendruomenės segmentui? Nulį“, – apgailestauja V. Simonko.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1700)