Lietuvos reklamos biuro direktorė Jurga Andriukevičiūtė DELFI sakė, kad tėvai piktinasi, jog vaikams skirtoje reklamoje, kuri rodoma per pertraukas tarp animacinių filmukų, pagrindinis herojus bučiuojasi su mergina.

Taip pat Arbitražo komisija gavo skundus su prašymu ištirti, ar „Švyturio“ alaus ir Sampo banko gyvybės draudimo reklamos nenusižengia Reklamos etikos kodeksui.

Skundas gautas dėl „Švyturio“ alaus reklamos, kurioje rodomas Šiaulių kryžių kalnas ir pasakojama apie mūsų šalies kryždirbystės tradicijas, o reklamoje skamba teiginiai – „ženklo tradicija išsaugota per amžius“, „Švyturys“ – geriausia, ką turime“.

Apskųsta ir Sampo banko gyvybės draudimo paslaugų spausdintinė reklama, kurioje besišypsantis žmogus rankose laiko knygas su ant nugarėlių užrašytais lietuvių autorių dramatiškų kūrinių pavadinimais: „Paskenduolė“, „Ubagas“, „Irkos tragedija“ ir kt., teigiama, kad reklama įžeidžia visus, kurie yra praradę artimus žmones ar juos ištiko nelaimė.

Anot J.Andriukevičiūtės, skunde rašoma, kad „nuo pinigų, gautų už artimojo mirtį, vargu, ar žmogui norisi šypsotis“.

Ji teigia, kad tik po posėdžio paaiškės, ar reklamos pažeidė Reklamos etikos kodeksą, ar ne.

Arbitražo komisijos pagrindinis ginklas yra pažeidimų viešinimas, kitų drausminių priemonių ji imtis negali.

Arbitražo komisiją sudaro reklamos agentūrų, reklamuotojų, televizijos, spaudos, Vartotojų teisių apsaugos, Konkurencijos tarybos, Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos, Vaikų teisių apsaugos tarnybos atstovai ir psichologas-seksologas.

Arbitražo komisija, posėdžiauja vieną kartą per mėnesį, tačiau priklausomai nuo skundų ji gali rinktis ir dažniau.

Europos reklamos standartų aljanso duomenimis, Europos sąjungos šalyse vidutiniškai apskundžiama viena šimtoji procento visos reklamos. Daugiausiai skundų - 36 proc. yra dėl reklamos klaidinimo, 11 proc. - dėl skonio ir padorumo, 5 proc. tenka socialiniam atsakingumui.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją