Tuo tarpu 10-ies įdomiausių interaktyvių projektų autoriai rytoj dalyvaus kūrybinėse dirbtuvėse, kuriose iš užsienio ekspertų sulauks praktinių patarimų, kaip sėkmingai vystyti pradėtus projektus.
Teleportacija į „Fantastišką planetą“
„Projektas primena interaktyvų kompiuterinį žaidimą, kuriame žaidėjas, naujųjų technologijų pagalba, galės „teleportuotis“ į mūsų sukurtos planetos aplinką ir tapti pagrindiniu pasakojamos istorijos herojumi“, - sako projekto autorius Bartas Polonski.
Projekto unikalumas – daugelio vartotojo pojūčių įtraukimas. Žmogus ne tik mato, girdi, liečia „istoriją“, bet pats joje dalyvauja, ją vysto ir keičia pagal savo sukurtą siužetą. „Ateityje ketiname į istorijos naratyvo kūrimą įtraukti didesnę grupę vartotojų. Interneto pagalba „Fantastiškos planetos“ herojai galės „keliauti“ į vystomą istoriją kolektyviai. Interaktyvus projekto turinys ne tik nustebins, bet ir praplės šiuolaikinio vartotojo naujųjų medijų suvokimo ribas“, - apie projektą pasakoja B. Polonski.
Realybėje atgimstantis filmo siužetas
„Lietuvoje prekyba žmonėmis – vis dar tabu, didžioji dalis tautiečių nieko nežino šia tema, nors mūsų šalis yra viena pagrindinių pagal prekybą žmonėmis visoje Europos Sąjungoje. Nors mūsų vykdomo projekto centre – vaidybinis filmas, nusprendėme, kad prekyba žmonėmis yra pakankamai aktuali ir svarbi tema, kurią ne tik galima, bet ir reikia nagrinėti plačiau. Šiam tikslui pasiekti nusprendėme istoriją „iškelti“ iš filmo rėmų ir pasinaudoti skirtingų medijų kanalų ir platformų teikiamomis galimybėmis“, - sako „ERA FILM“ prodiuserė Rasa Miškinytė.
Projekto kūrėjai tikisi iš dirbtuves vedančių interaktyvių projektų profesionalų gauti patarimų, kaip filmo siužetinę liniją perkelti ir į realybę – socialinės medijos platformose sukurti virtualios realybės žaidimą (angl. alternate reality game). Istorija susidomėję žmonės būtų skatinami įsitrauki į dingusios merginos paieškas, rinktų užuominas, kurios padėtų išsiaiškinti dingimo aplinkybes.
„Tokia projekto plėtra – didelis užmojis ir sudėtingas procesas. Tikimės konferencijoje ir dirbtuvėse pasisemti žinių ar galbūt rasti alternatyvų, bet nemažiau efektyvų sprendimą. Filmas pasakoja daugeliui žmonių nesuvokiamą istoriją – kaip žmonės parduoda kitus žmones į vergovę. Tuo tarpu virtualios realybės žaidimas padėtų auditorijai iš tiesų pajausti istoriją, prisidedant prie paieškos ir narpliojant sudėtingas merginos dingimo detales“, – sako R. Miškinytė.
Be to, aktyvią komunikaciją apie projektą ir prekybą žmonėmis vykdantys jo kūrėjai, istorijai pasakoti pasitelkia ne tik spaudą, televiziją, radiją, socialinius tinklus, organizuoja akcijas, bet ir vykdo minios finansavimo (angl. crowd funding) kampaniją. „Cross Media Zen“ konferencijoje tikimės rast bendraminčių, kurie turi patirties vykdant minios finansavimo kampanijas, gauti patarimų, kaip geriau išnaudoti šį pasaulyje jau paplitusį papildomų lėšų pritraukimo būdą“, - sako filmo režisierius Allan Van O.T. Andersen.
Jungtis tarp praeities ir dabarties
Projekto kūrėjų planuose – ne tik filmas, bet ir interaktyvi interneto svetainė, kurios lankytojai galės dalintis istorijomis, nuotraukomis bei laiškais iš filme rodomo laikmečio. Taip pat ir specialiai sukurtos, filmo siužetu pagrįstos programėlės, suteikiančios galimybę ieškoti tolimų giminių, kurti geneologinį šeimos medį, pasitelkiant nuotraukas atkurti 1920-1950-aisiais metais egzistavusias vietoves, pastatus. Projekto sėkmės atveju surinkta medžiaga „nugultų“ ir knygos puslapiuose.
„Projektas – dar tik parengiamajame etape, tad dalyvavimas „Cross Media Zen“ kūrybinėse dirbtuvėse mums labai svarbus. Tikimės iškristalizuoti projekto idėją, įvertinti, kurias projekto dalis yra įmanoma ir vertinga vystyti, kurių – geriau atsisakyti“, - sako viena iš projekto autorių J. Samulionytė.
Žiūrovą būtina stebinti inovatyviais sprendimais
Filmo komanda konferencijos ir dirbtuvių metu ketina su interaktyvių projektų specialistais aptarti idėją, kurti filmo siužetu paremtą žaidimą socialiniame tinkle „Facebook“. Filmo komandos planuose – ir komunikacijos internete tobulinimas. „Svarstome apie žaidimo stiliaus anonsinio filmuko kūrimą. Filmo gerbėjai galėtų pasirinkti, kuriuo filmo herojumi nori būti ir leistis į nuotykius rytų Europoje“, – idėjomis dalinasi Daiva Jovaišienė.
Konferencijos ir dirbtuvių metu filmo „Redirected“ komanda tikisi geriau susipažinti ir suprasti naujųjų technologijų teikiamus privalumus bei rasti naujų būdų filmo siužetinę liniją pritaikyti skirtingoms medijų platformoms.
„Cross Media Zen“ konferenciją ir dirbtuves organizuoja Lietuvos kino centras ir Media Desk Lietuva.