Už projektą balsavo 50 parlamentarų, prieš buvo du, susilaikė aštuoni. Už balsavo didesnė dalis Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos, kitų frakcijų pavieniai parlamentarai, tik Liberalų sąjūdžio atstovai balsavo arba prieš, arba susilaikė. Pagrindiniu paskirtas Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas, dėl šio projekto taip pat prašoma Vyriausybės išvados. Svarstymas Seimo salėje numatytas spalio 16 dieną.

Projektą inicijavęs Seimo ŠMKK vadovas konservatorius Valentinas Stundys tvirtino, kad siūlomas reguliavimas užtikrins LRT nepriklausomumą. Paprašytas įvardyti, nuo ko nacionalinis transliuotojas priklausomas dabar, V.Stundys nurodė ir biudžetą tvirtinantį Seimą, ir komercines įtakas.

"LRT priklausomas nuo mūsų - kokį biudžetą Seimas patvirtina, taip pat priklausomas iš dalies ir nuo komercinių įtakų, savo sėkmingo ar nesėkmingo dalyvavimo reklamos rinkos dalybose", - sakė V.Stundys.

Anot jo, pataisos įteisintų "aiškią formulę, kuri neleistų Seimo ar Vyriausybės daugumoms manipuliuoti, kaip joms palanku, būtų nustatyta aiški pajamų forma, 0,6 proc. biudžeto pajamų, neleistų LRT padaryti politinių partijų ar politikų manipuliacijų objektu, užtikrintų nepriklausomumą".

Projektu siūloma įtvirtinti, kad reklama ir komerciniai audiovizualiniai pranešimai LRT radijo ir televizijos programose draudžiami, išskyrus atvejus, kai reklamą ir komercinius audiovizualinius pranešimus LRT privalo transliuoti, vykdydama sutartinius įsipareigojimus dėl tarptautinių renginių transliavimo teisių įsigijimo ar suteikimo. Šiuo metu LRT reklama draudžiama tik valstybės paskelbtomis gedulo dienomis, transliuojant valstybinės reikšmės renginius bei vaikams skirtose programose.

Taip pat siūloma nustatyti, kad LRT skiriamų lėšų iš valstybės biudžeto dydis kiekvienais metais sudarytų 0,6 procento praėjusių metų nacionalinio biudžeto pajamų be Europos Sąjungos ir kitų paramos lėšų. Dar siūloma įrašyti, kad LRT skiriamų lėšų iš valstybės biudžeto dydis kiekvienais metais negali būti mažesnis už lėšas, paskirtas pirmą kartą nuo šioje straipsnio dalyje nustatyto finansavimo skaičiavimo formulės įsigaliojimo dienos.

Siūloma, kad įstatymas įsigaliotų nuo 2013 metų sausio 1 dienos.

Pataisas kritiškai įvertino Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, įžvelgęs galimą prieštarą Konstitucijai, kai vertino projekte įrašytą įpareigojimą LRT skirti 0,6 procento praėjusių metų nacionalinio biudžeto pajamų. Teisės departamentas teigia, kad įgaliojimus rengti biudžetą turi Vyriausybė.

"Atsižvelgdami į Konstitucinio Teismo doktriną dėl valstybės biudžeto sudarymo, manome, kad siūloma projekto nuostata dėl iš anksto įstatymiškai nustatyto LRT finansavimo valstybės biudžeto lėšomis dydžio, galimai prieštarauja Konstitucijai", - rašoma Seimo teisininkų išvadoje.

Tačiau projekto preliminarų atitikimą Konstitucijai vertinęs Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas projektui pastabų neturėjo.

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (21)