„Didžioji dalis įmonių ketina didinti marketingo biudžetus iki 20 proc., o savo sprendimus grindžia laukiamais didesniais pardavimais bei noru išplėsti rinkos dalį“, – pastebi LiMA valdybos pirmininkas Simonas Bartkus. Jo teigimu, planuojamas vidutinis rinkodaros biudžetų augimas yra didesnis nei prognozuojamas šalies BVP augimas, todėl realu, jog didesnės investicijos į marketingą paskatins didesnį vartojimą ir taip išjudins šalies ekonomiką.

Specialistų apklausa rodo, jog 2011 m. įmonės ketina didinti išlaidas pardavimų skatinimui (taip ketina elgtis 58 proc. įmonių), tačiau kitoms sritims – įvaizdžio formavimui, rinkos tyrimams, reklamai žiniasklaidoje – išlaidos bus didinamos atsargiau. Atliekant tyrimą pastebėta, jog išlaidas rinkodarai labiausiai didina didelės įmonės – 70 proc. apklaustų įmonių, kurių metinė apyvarta didesnė nei 50 mln. litų, ketina didinti investicijas į marketingą, teigiama asociacijos pranešime.

Rinkodaros biudžetams grįžtant į augimo stadiją, pirmiausia atsigręžiama į modernias komunikacijos priemones. Didžiausias pajamų augimas numatomas interneto reklamai. Pasak S. Bartkaus, 2009 m. taip pat buvo prognozuojama, jog interneto reklama ekonominiu sunkmečiu nukentės mažiausiai, tačiau prognozės nepasiteisino. 2011 m. į reklamą internete planuojama investuoti vidutiniškai 31,12 proc. viso rinkodaros biudžeto ir net 73,68 proc. apklaustų įmonių ketina didinti investicijas interneto reklamai.

Šalia numatomo didelio išlaidų interneto komunikacijai augimo, kitais metais įmonės ketina daugiau lėšų skirti ir netradiciniams rinkodaros sprendimams – kitąmet net 65 proc. ketina tam išleisti daugiau. Tuo metu daugelyje tradicinių reklamos kanalų – spaudos, televizijos, radijo ir lauko – išlaidų dydžio neketinama keisti.

2010 m. net pusė Lietuvos įmonių mažino rinkodaros biudžetą. Daugiausia tai buvo daroma mažinant išlaidas reklamai bei renkantis pigesnes rinkodaros priemones, taip pat – derantis su reklamos planavimo ir kūrybinėmis agentūromis, mažinant rinkodaros skyriaus darbuotojų atlyginimus ar darbuotojų skaičių.

Apklausoje dalyvavo 87 Lietuvos marketingo asociacijos nariai – rinkodaros specialistai ar šių skyrių vadovai.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją