Smagumo teorija

Klientas: „Volkswagen“
Produktas: „BlueMotion“ technologijos „Volkswagen“ automobiliuose, padedančios sumažinti neigiamą poveikį gamtai
Agentūra: „DDB Stockholm“, Švedija
Kategorija: Integruotos kampanijos, kurių ašis – internetas (angl. Digitally Led Integrated Campaigns)

Nike projektas
Idėja: Ekologija – tai smagu. Metro stoties laiptai paversti grojančiu pianinu, parko šiukšliadėžė – giliausia pasaulio šiukšliadėže, skleidžiančią garsą lyg šiukšlės kristų žemyn kelis šimtus metrų, o stiklinių butelių konteineris – Las Vegaso stiliaus žaidimų automatu.
Kaip tai vyko? Užteko šiek tiek dažų bei garso efektų ir tokie varginantys dalykai kaip lipti laiptais ar iki šiukšlių dėžės nešti šiukšlę tapo smagiais. Rezultatas džiuginantis – 66 proc. daugiau žmonių nei įprastai lipo laiptais, o ne važiavo eskalatoriumi, dvigubai daugiau žmonių išmetė šiukšles į smagias šiukšlių dėžes, o ne kur papuola. Visi trys patobulinimai nufilmuoti ir įkelti į „Youtube“ video portalą bei išplatinti „Facebook“ socialiniame tinkle.
Rezultatai? Pasak švedų transporto informacijos portalo Bilsweden.se, pagal parduodamų ekologinių automobilių skaičių „Volkswagen“ Švedijoje išsiveržė į pirmą vietą. Milžiniškas pasaulio žiniasklaidos dėmesys – reportažai nuo „The New York Times“,„The Guardian“ dienraščių iki NBC, „Top Gear“,„Discovery“, prancūzų, ispanų, japonų televizijų kanalų. Daugiau nei 15 milijonų peržiūrų „Youtube“ portale – Viralvideochart.com duomenimis, viena sėkmingiausių visų laikų virusinių reklamos kampanijų.
Kodėl nugalėjo? Pakeisti įpročius sunku – žino visi, kurie bent kartą bandė tai padaryti. „Volkswagen“ nepasakojo apie naujos technologijos subtilybes, o leido patirti, kaip smagu gyventi ekologiškai – taip pat bus ir persėdus į ekologišką automobiliu. Svetainėje, į kurią vedė video klipai, kviesta iškart užsisakyti bandomąjį važiavimą.
Ko galėtume išmokti? Techninės produktų charakteristikos įdomios tik ekspertams. Leiskite pajusti, kaip pasikeis gyvenimas naudojant jūsų produktą. Jei turinys bus stiprus ir sukurs sniego gniūžtės efektą, su vienu media biudžetu internete pasieksite kelių šalių auditoriją.

Internetas ant asfalto


"> www.tinyurl.com/chalkcannes

Volkswagen projektas
Klientas: „Nike“ ir Lenco Armstrongo organizacija „Livestrong“
Produktas: Parama sergantiems vėžiu bei jų artimiesiems
Agentūra: „Wieden+Kennedy Portland“, JAV
Kategorija: Kiti skaitmeniniai kanalai (angl. Other Digital Channels)

Idėja: Kaip išreikšti savo palaikymą kovojantiems su vėžiu? Prestižinės dviračių lenktynės „Tour De France“ turi tradiciją – ant asfalto kreida rašyti palaikymo žinutes mėgiamiems dviratininkams. Tai įkvėpė „Nike“ bei Lenco Armstrongo organizaciją kelią panaudoti kaip drobę. Jie sukūrė su internetu sujungtą robotą, kuris važinėjo „Tour De France“ keliais ir ant asfalto purškė palaikymo žinutes sergantiems vėžiu. Žinutę galėjai palikti interneto svetainėje, reklaminiame skydelyje, „Twitter“ socialiniame tinkle ar siųsdamas SMS pranešimą. Netrukus tavo palaikymo žinia atsidurdavo ant kelio, kuriuo rieda dviratininkai.
Kodėl nugalėjo? Palaikymas ten, kur žmonės kovoja. Daugelis atsimena ne vienerias „Tour de France“ lenktynes laimėjusio Lenco Armstrongo kovos su vėžiu istoriją. Nusiųsti palaikymo žodį užtrunka taip pat greitai kaip išsiųsti SMS žinutę ar „Twitter“ komentarą, o tavo žodžius mato visas pasaulis – net ir žiūrintys sporto rungtynes atokiausiuose žemės kampeliuose.
Ko galėtume išmokti? Internetas jungiasi su telefonu, automobiliu ir netgi asfaltu. Veiksmas vyksta realiu laiku – čia ir dabar.

Vietoj išvadų

Šiemet interneto kategorijos „Grand Prix“ laimėtojų projektuose internetas užima tik pusę svorio. Veiksmas tuo pat metu vyksta ir realiame, ir virtualiame pasauliuose, o laimi tie prekių ženklai, kurie sėkmingai sujungia šias dvi dimensijas.

Netradicinio mąstymo pavyzdį parodė ir „Kanų Liūtų“ interneto kategorijos žiuri nariai. Jie pirmą kartą festivalio istorijoje viešai aptarinėjo darbus „Twitter“ tinklaraštyje ir netgi klausėsi vartotojų nuomonės. Pabandykite patys pakalbėti su savo vartotojais – galbūt jie sugalvos, kaip sukurti pridėtinę vertę sujungiant su internetu jūsų produktą.

Realus laikas, integracija, socialiniai tinklai – kryptys, kur juda internetas. Pritaikymas begalinis – nuo reklamų festivalių be žiuri (kampanijas vertins tie, kurie kelia pardavimus – vartotojai) iki Lietuvoje dar naujienos, bet pasaulyje vis labiau populiarėjančios tendencijos paleidus reklamos kampaniją ją sekti ir optimizuoti. Paleisti interneto projektą tėra pirmas darbas. Didysis – realiu laiku sekti, kaip projektui sekasi, klausytis kaip reaguoja vartotojai ir nuolat tobulinti, kol pasieksit geriausią įmanomą rezultatą.