Televizija
TV reklamos apimtys, palyginti su 2008 trijų ketvirčių rezultatais, sumažėjo vos 0,95%.
Per devynis šių metų mėnesius televizijoje buvo ištransliuota beveik 13,3 milijono sekundžių reklamos, beveik 580 tūkstančių reklaminių klipų.
Per tris šių metų ketvirčius dažniausiai televizijoje reklamuotos produktų grupės – mobilaus ryšio operatoriai, prekybos tinklai ir čiužiniai.
Daugiausia TV reklamos laiko užėmė reklamuotojai: „Studio moderna“ –13,4 %, „Procter&Gamble“ - 12,2 %, „Tele2“ – 6,7 %.
Matuojami TV kanalai: BTV, „Lietuvos Rytas“ TV, LNK, LTV, „MTV Lietuva“, PBK, TV3, TV1, TV6.
Spauda
Spaudoje reklamos apimtys lyginant su 2008 metais smarkiai nukrito. Devynių mėnesių reklamos plotas laikraščiuose sumažėjo 30,6%, žurnaluose – 34,1%.
Laikraščiuose buvo išspausdinta 14,9 milijono, žurnaluose – daugiau kaip 5 milijonai kvadratinių centimetrų reklamos.
Sausio-rugsėjo mėnesiais spaudoje, neįskaitant klasifikuotos reklamos ir darbo pasiūlos skelbimų, didžiausius reklamos plotus užėmė valstybinių institucijų, prekybos centrų bei savivaldybių maketai.
Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos - 2,4%, „Bitė“ – 1,6% ir „Tele2“ –1,3% - didžiausią reklamos plotą spaudoje užėmę reklamuotojai.
Radijas
Radijo stotys per šių metų sausio-rugsėjo mėnesius transliavo 2,7 mln. sekundžių reklamos ir tai buvo 24,3% reklamos mažiau negu per 2008-ųjų tris metų ketvirčius.
Septyniose matuojamose radijo stotyse dažniausiai skambėjo prekybos tinklų, loterijų ir renginių reklama. Trijų metų ketvirčių radijo reklamuotojų top 3 pagal reklamos laiką buvo: „Olifėja“ - 7,9%, „Bitė“ - 5,2%, „Relax live“ - 5%.
Matuojamos radijo stotys: „Lietus“, LR1, M-1, M1 PLIUS, „Pūkas“, „Radiocentras“, „Russkoje radio Baltija“.
Internetas
Šių metų sausio-rugsėjo mėnesiais, skaičiuojant gross* reklamos pajamas, internetas surinko 16,3% mažiau negu kad pernai tuo pačiu laikotarpiu.
Per tris šių metų ketvirčius internete labiausia reklamuojami buvo mobilaus ryšio operatoriai, prekybos tinklai ir prekybos internetu tinklapiai.
Reklamai internete daugiausia gross pinigų išleido „Bitė“ - 11,3%, „Tele2" - 6,1%, „Maxima" - 2,9%.
Lauko reklama
Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant 2009 ir 2008 metų trijų ketvirčių duomenis, buvo 19,3% mažesnis.
Lauko reklamoje daugiausia reklamuoti mobiliojo ryšio operatoriai, prekybos tinklai ir alus.
Didžiausią lauko reklamos plotą išnaudojo „Omnitel“ - 8,9%, „Tele2“ - 7,8 %, „Maxima“ - 6,1 %.
Lauko video reklama
Daugiau užfiksuota lauko video reklamos ACM (Actual City Media) vaizdo ekranuose per 2009 metų devynis mėnesius buvo transliuota daugiau kaip 4,5 milijono sekundžių reklamos.
Palyginus su 2008 metų sausio-rugsėjo mėnesių duomenimis, lauko video reklamos apimtis sekundėmis padidėjo 17,4 %.
Lauko video reklamoje daugiausia buvo transliuotos socialinės ir renginių reklamos. Daugiausia klipų transliavo Vilnius - „Europos kultūros sostinė 2009“ – 4,3%, „Mamų unija“ - 3,8% ir „Tele2 “- 3,3%.
Fillboard reklama
Per tris šių metų ketvirčius Fillboard - reklamai ant degalinių degalų pylimosi pistoletų -išleista 0,2% gross* reklamos pinigų daugiau nei per 2008 metų sausio-rugsėjo mėnesius.
Reklama stebima Lietuvos degalinių tinkluose: EMSI, Lukoil, Neste, Orlen, Statoil, UnoX, Ventus degalinėse.
Gross* reklamos pinigais, per šių metų devynis mėnesius Fillboard reklamai išleista beveik 998 tūkstančiai litų, reklama užimti buvo daugiau kaip 45 tūkstančiai degalų pylimosi pistoletų.
Labiausiai reklamuojamos degalinės ir automobilių draudimas. Daugiausia pinigų reklamai išleidę reklamuotojai „Lukoil“ - 28,2%, „Statoil“ - 22,1% ir „If draudimas“ – 10.3%.
Vidaus tv reklama
Nuo 2009-ųjų “TNS Gallup”, bendradarbiaudami su “Innovation Computer Group” atstovaujama “A.R.T.-media”, atlieka vidaus tv (indoor tv) reklamos monitoringą. Reklama matuojama 48 prekybos centruose ir 61 degalinėje (Lukoil tinkle).
Per tris šių metų ketvirčius gross* reklamos pinigais reklamai vidaus ekranuose buvo išleisti 12,5 milijonai litų. Labiausiai reklamuojami informacijos telefonai, mobilaus ryšio išankstinio mokėjimo kortelės bei kino filmai. Daugiausiai pinigų reklamai vidaus ekranuose išleidę reklamuotojai yra „Omnitel“ - 19,8%, „Infomedia“ - 19.5%, „Garsų pasaulio įrašai“ – 8,5%.
**GROSS išlaidos – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant
oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams.
Didžiausi reklamuotojai
(TV, radijas, spauda, lauko reklama, lauko video reklama, kino reklama, internetas, fillboard, vidaus tv reklama)
TOP 10 2009 sausis-rugsėjis |
| |
1 | TELE2 | |
2 | STUDIO MODERNA | |
3 | PROCTER&GAMBLE | |
4 | DANONE GROUP | |
5 | RECKITT BENCKISER | |
6 | OMNITEL | |
7 | HENKEL | |
8 | BITĖ | |
9 | MAXIMA LT | |
10 | COCA-COLA |
Didžiausios produktų grupės
(TV, radijas, spauda, lauko reklama, lauko video reklama, kino reklama, internetas, fillboard, vidaus tv reklama)
Produktų grupė | |
1 | MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI |
2 | PREKYBOS TINKLAI |
3 | JOGURTAI |
4 | MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS |
5 | MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI - PREKYBA |
6 | GAZUOTI GAIVINANTYS GĖRIMAI |
7 | VITAMINAI, ŽUVIES TAUKAI IR KITI PRIEDAI |
8 | INTERNETO+MOBILUS RYŠYS |
9 | VAISTINĖS |
10 | VALSTYBĖS INSTITUCIJOS - KITA |
Duomenys pateikiami tik iš „TNS Gallup“ registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 85%, lauko reklama – 95% (vidaus reklamos (Indoor) neįtraukiamos), lauko vaizdo reklama – 100%, kino reklama – 80%, interneto reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus tv reklama – 80% reklamos rinkos apimties. Visi duomenys pateikti be reklamos apimties, kartojimo nuolaidų ar žiniasklaidos suteiktų nuolaidų reklamos agentūroms. Taip pat į duomenis neįtrauktos reklamos, kurias remia žiniasklaidos priemonės, pačios žiniasklaidos reklamos tarpusavio mainai.