Internetas tavo automobilyje
Klientas: FIAT
Produktas: naujas FIAT automobilis
Agentūra: AKQA London, D. Britanija
Kategorija: interneto įrankiai
Apdovanojimas:„Grand Prix” interneto kategorijoje
Kas? FIAT sukūrė automobilį, kuris padeda taupyti. Šiandien daugelis kalba apie ekonomiškus automobilius, tačiau sutaupytas benzinas dažnai priklauso nuo vairuotojo ir vairavimo įpročių. Todėl FIAT į problemą pažiūrėjo kitaip – savo modelyje jie įdiegė programinę įrangą, renkančią duomenis apie jūsų vairavimą. Perkėlus duomenis į kompiuterį, interaktyvi FIAT aplikacija analizuoja keliones ir vairavimo įpročius. Tokiu būdu gali sekti statistiką, kiek sunaudojai benzino ir gauti patarimus, kaip sutaupyti ir sumažinti išmetamų teršalų kiekį.
Kaip pasinaudoti? Amazon.com įkūrėjas Jeffas Bezosas vienoje savo paskaitų iškėlė mintį, kad internetas šiandien yra panašus į elektros tinklą prieš 100 metų. Elektros tinklas buvo sukurtas, kad apšviestų namus ir gatves, negalvojant, kad ateityje bus krūva daiktų, kurie bus varomi elektra. Pirmasis dulkių siurblys net neturėjo rozetės kištuko, nes rozetė tiesiog neegzistavo. Jis turėjo lempos patroną, tad siurblį buvo galima įjungti tik įsukus lemputę. Su internetu panašiai – sukurtas kaip informacijos apsikeitimo tinklas, dabar jis jungiasi su daiktais. Galbūt su internetu galima sujungti ir, pavyzdžiui, alaus etiketę?
Pusantrų metų jūsų svetainėje
Produktas: Filmas „Tamsos riteris” („The Dark Knight”)
Agentūra: 42 ENTERTAINMENT Pasadena, JAV
Kategorija: virusinė reklama
Svetainė: www.tinyurl.com/whyserious
Kas? Alternatyvios realybės žaidimas, leidžiantis tau pačiam pasijusti Gothamo miesto, kuriame vyksta naujasis Betmeno filmas, piliečiu. Tereikėjo apsispręsti, kurią pusę palaikai ir integruota kampanija panėrė tave į virtualią realybę. Dešimtys svetainių (miesto mero, taksi, picerijos, oro linijų puslapiai ir taip toliau), išslapstyti video reportažai, interneto žaidimai ir net realaus pasaulio objektai leido spręsti rebusus, padėti savo herojams ir po truputį narplioti filmo istoriją. Kampanijos ašis buvo internetas, tačiau sustiprinti įspūdį ir vesti į svetaines pasitelkti ir renginiai, paštas, mobilieji telefonai bei realaus pasaulio daiktai (pavyzdžiui, vietos kepyklėlėje tavęs laukia tortas, kuriame įkeptas tau paskambinsiantis mobilusis telefonas...). Milijonai pasaulio žmonių dirbo kartu padėdami vieni kitiems spręsti rebusus ir... tiesa paaiškėjo prieš pat filmo premjerą, kai Džiokeris staiga užgrobė visas kampanijos svetaines.
Kodėl laimėjo? Interaktyvi kampanija truko 18 mėnesių ir įtraukė 10 milijonų žmonių 75 šalyse. Pasak kūrėjų, „Tamsos riteris” tapo sėkmingiausiu 2008 metų filmu ir antru visų laikų pelningiausiu filmu, nusileidęs tik „Titanikui“. Internetas (ir kampaniją sustiprinančios tradicinės priemonės) leido žmonėms įsitraukti į filmą ir gyventi Gothamo mieste „iš tikrųjų“.
Kaip pasinaudoti? Į jauną auditoriją orientuotiems prekės ženklams galimybė būtų sukurti nesudėtingą alternatyvios realybės žaidimą. Lietuvoje panašių pavyzdžių dar neteko matyti, o pasaulyje alternatyvios realybės žaidimai jau tampa reklamos žanru, sako Lars Bastholm, „Kanų Liūtų“ interneto žiuri prezidentas.
Reklama už vieną eurą
Klientas: Draft FCB Kobza, Austrijos reklamos agentūra
Produktas: darbo vieta įmonėje
Agentūra: Draft FCB Kobza, Austrija
Kategorija: inovatyvios idėjos internete
Apdovanojimas: „Kanų Liūtų” auksas
Kas? Austrijos reklamos agentūra ieškojo naujo buhalterio – su patirtimi reklamos srityje ir itin dėmesingo. Todėl jie tiesiog atsidarė savo e-bankininkystės sistemą, pervedė kitoms reklamos agentūroms po 1 eurą, o laukelyje „mokėjimo paskirtis“ parašė – „Draft FCB“ ieško buhalterio, kuris yra dėmesingesnis nei kiti.“ Žinoma, agentūrų buhalteriai pirmi pamatė, koks mokėjimas atėjo į įmonę...
Kodėl laimėjo? Agentūros darbuotojai pamatė mediją, ten, kur jos nebuvo anksčiau. Niekas pasaulyje nebuvo pagalvojęs, kad įmokos laukelis, kur reikia įvesti, kodėl pervedi sumą, taip pat gali tarnauti kaip vieta reklamai.
Kaip pasinaudoti? Pagal „Saatchi and Saatchi“ tyrimą, žmonės, kurie neina į parduotuvę, per dieną susiduria su 1000 – 1500 prekinių ženklų. Apsilankius prekybos centre, rezultatas gali viršyti 10000 per dieną. Kiekvienas iš šių ženklų reikalauja vartotojo dėmesio. Jūsiškis irgi ten yra. Atsidurti ten, kur vartotojai mažiausiai tikisi pamatyti reklamą, yra puikus būdas sulaukti dėmesio turint mažą biudžetą. Čia patarimas būtų daug galvoti, kas yra jūsų vartotojai, ką jie veikia per dieną, ir kur galėtumėte atsirasti jų dienotvarkėje.
Vietoj išvadų
Kas yra interneto reklama, o kas – ne, lieka nebeaišku. Ji įgauna nesuskaičiuojamą galybę formų. Pesimistinė klausimo pusė yra ta, kad vis sunkiau viską išmanyti. Optimistinė – kai tiek daug naujovių, lengva būti pirmu ir pasiūlyti kažką nematyto.