Šviesdėžes, tūrines iškabas ir panašius gaminius gamina dauguma reklamos agentūrų. Kiekviena jų yra suinteresuota gauti kuo daugiau klientų užsakymų ir juos įgyvendinti. Iškabos ilgaamžiškumas priklauso nuo gamintojo, tačiau kliento požiūris tam taip pat turi įtakos.

Pasak UAB „Pramuštgalvis“ gamybos direktoriaus Mariaus Jankausko, gaminio kokybė ir ilgalaikis veikimas priklauso nuo medžiagų: kuo geresnės medžiagos, tuo didesnė tikimybė, kad šviesdėžė ilgiau veiks. Žinoma, geresnės medžiagos yra žymiai brangesnės.

„Iš pigesnių medžiagų pagaminta iškaba greitai praranda savo reprezentatyvumą, greitai perdega elektros instaliacija ir panašiai. Dėl to kaltas yra tik pats užsakovas, kuris sutaupė tik pirminiame gamybos procese“, – teigė M. Jankauskas.

Pasak jo, tokių iškabų remontas tikrai nėra pats pigiausias malonumas.

Kalti apsileidę vadovai

Reklamos studijos „InSpe” pardavimų vadovė Oksana Adamonytė teigė, kad dėl sugedusių šviesdėžių, kurias matome miesto gatvėse, yra kalti tik įmonės vadovai – tai yra jų aplaidumo pasekmė.

„Dažnai įmonės vadovai, atsakingi už lėšų paskirstymą, tam neturi laiko, arba noro, o ir ne kiekviena įmonė gali turėti rinkodaros/marketingo skyrių, kuris tvarkytų šias problemas“, – Verslosavaite.lt teigė A. Adamonytė.

Pasak jos, dėl to nukenčia ne tik įmonės prekinis ženklas, bet ir bendras miesto įvaizdis.

„Jau pagamintas iškabas restauruoti, sutvarkyti yra tikrai nesudėtinga ir tikrai nėra taip brangu kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio“, – sakė O. Adamonytė.

Reklamos agentūrų atstovų teigimu, rimtos įmonės, kurios rūpinasi savo įvaizdžiu visada ieškos, kas kuo greičiau pašalintų gedimus ir nekreipia dėmesio, kiek tai kainuos.

„Jei iškaba tvarkinga ir graži, tai jos savininkas tikrai sulauks daugiau klientų, nei tas, kurio iškaboje nedega viena ar dvi raidės“, – tvirtino M. Jankauskas.

Ryšių su visuomene agentūros „Promo Service“ projektų vadovė Lina Smaidrytė mano, kad prastai šviečiančias iškabas geriausia būtų visai išjungti.

„Tvarkinga, šviečianti iškaba įmonei tikrai duoda daug papildomų „balų“ kai kalbame apie įvaizdį ir reklamą. Jei tokios iškabos remontui nėra pinigų, siūlyčiau ją geriau visai išjungti. Įsivaizduokite, kokį įspūdį apie įmonę gali susidaryti klientai, išvydę apmusijusią, pusiau šviečiančią iškabą?“, – perspėjo ryšių su visuomene specialistė.

Netvarkomos dėl lėšų ir laiko stygiaus

UAB „Reklamis“ direktorius Andrius Seselskas teigė, kad pakeisti nešviečiančią lempą šviesdėžėje kainuoja nuo 500 iki 1000 litų.

„Juk šviesdėžės su kopėčiom ar pasilipęs ant kėdės nepasieksi, todėl samdomas keltuvas, kuriame dirba mažiausiai du žmonės. Šviesdėžės dangtį nuimti yra sudėtingas ir atsakingas procesas, – Verslosavaite.lt pasakojo A. Seselskas. – Nuėmus dangtį, jei perdegė tik lempa užtenka ją pakeisti, sudėtingiau, jei gedimas rimtesnis – taisymas tuomet sudėtingesnis ir brangesnis.“

Todėl pasakius klientui kiek kainuos lempos pakeitimas, dažnas numoja ranka ir išjungia apšvietimą.

Pasak UAB „Pramuštgalvis“ gamybos direktoriaus Mariaus Jankausko, kiekvienu atveju iškabos kaina yra unikali, bet apytiksliai gali kainuoti nuo 1000 Lt iki 100 000 Lt. Tai priklauso nuo iškabos dydžio, elektros instaliacijos modelio, medžiagų pasirinkimo.

M. Jankausko teigimu, remontuojant dažniausiai reikia keisti elektros instaliaciją.

„Tai kainuoja tikrai nemažai, apie 70 procentų iškabos kainos. Žinoma, smulkūs remontai kainuoja nedaug ir jie atliekami greitai, bet didesniems reikia ir laiko, ir pinigų“, – sakė M. Jankauskas.

Pasak jo, dažniausiai iškabos yra netvarkomos dėl lėšų stygiaus, elektros energijos taupymo arba tiesiog klientas neranda agentūros, kuri jam pagamino iškabą.

Dėl garantijų nesutaria

„Dažnas klientas klausia, kodėl reklamos agentūros nesuteikia garantijų šviečiančioms reklamoms, bet gi nei viena lempas pardavinėjanti įmonė garantijų lemputei nesuteikia, – sakė A. Seselskas. – Viskas labai paprasta: atvežiau, įjungiau, patikrinau ar veikia ir viskas, toliau savininkas atsakingas už savo reklamą.“

Pasak jo, šiandien atsiranda įmonių, kurios teikia garantijas šviesdėžėms, bet jų kaina yra 8-10 kartų didesnė už paprastą.

„Rinkos situacija, gaminant šviesdėžes yra tokia: norint turėti klientų reikia pasiūlyti mažiausią kainą, o nusipirkus pigiausią reikia džiaugtis kiekviena „šviečiančia“ diena“, – taip esamą situaciją aiškino A. Seselskas.

„Pramuštgalvis“ gamybos direktorius teigė, kad jie jaučia atsakomybę dėl savo gaminių ir suteikia užsakovams garantijas, pasiūlo iškabų priežiūros paslaugas.

„Man liūdna ir pikta dėl tokių įmonių, kurioms nė motais, ką jos pagamino, kaip atrodo ir kiek tarnaus. Dėl tokių agentūrų krenta šešėlis ir ant gerai dirbančių įmonių“, – piktinosi M. Jankauskas.