„Daugiausiai savivaldybių atstovų dėmėsio susilaukė nesuderintų bei nelegalių išorinės reklamos iškabų savininkai ir tai akivaizdžiai yra viena opesnių visos rinkos problemų“, - sako J. Morkūnaitė.
Jos teigimu, pirmą kartą Lietuvoje vykdomas „Lauko reklamos dezinfekcijos“ projektas susilaukė didelio visuomenės palaikymo, o jį tik pradėjus savivaldybės sulaukė daugybės skambučių ne tik skundžiančių nelegalią reklamą, bet ir susijusių su lauko reklamos derinimu, jos naudojimu įvairiose plokštumose. „Pats projekto žinomumas, paskatino nelegalios reklamos savininkus pačius nusikabinti nesuderintas reklamas ar tiesiog pradėti jas derinti, nepažeidžiant įstatymų“,- sako ji.
Pirminiais LRA duomenimis, nelegalių lauko reklamos plokštumų skaičius šalyje siekia keliasdešimt tūkstančių, o jos rinka – iki kelių šimtų tūkstančių litų. Nesuderinta reklama su miestų savivaldybės darko miesto veidus, daro žalą savivaldybių biudžetams, nes už ją nėra mokami mokesčiai miestams, priešingai nei už legalią.
„Lauko reklamos dezinfekcijos" projektas truks iki spalio mėnėsio pabaigos. Jo metu, Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Panevėžio miestų savivaldybių įgalioti atstovai yra įpareigoti užtikrinti aktyvią lauko reklamos kontrolę, bausti nelegalios reklamos teikėjus, imtis kardinalių „švarinimo" veiksmų - prireikus, išmontuoti nelegaliai įrengtus lauko reklamos statinius ar įrenginius.
Projektą inicijuoja Lauko Reklamos Asociacija, kuriai šuo metu priklauso trys šalies lauko reklamos bendrovės: UAB „JCDecaux Lietuva", UAB „Actual City Media" ir UAB „ETN Baltic".