Tai numatančioms Alkoholio kontrolės įstatymo pataisoms pritarė Seimas. Už jas balsavo 55 Seimo nariai iš 89 dalyvavusių posėdyje. Šiam sprendimui priimti parlamentarams prireikė kelių valandų diskusijų.

Dėl pataisų dar turės apsispręsti prezidentas Valdas Adamkus. Nauja tvarka turėtų įsigalioti nuo jų išspausdinimo „Valstybės žiniose“.

Tikimasi, kad ši įstatymą švelninanti pataisa išspręs konfliktą dėl tiesioginių sporto varžybų transliacijų. Nuo sausio įsigaliojęs draudimas radijuje ir TV rodyti alkoholio reklamą labiausiai papiktino sporto aistruolius, nes televizijos kartu su komandomis negalėdamos užtikrinti, kad nebus matomi alkoholio gamintojų, remiančių sportininkus, logotipai, daugumą rungtynių rodydavo po 23 val.

Antradienį priimtose trijų Seimo narių Birutės Vėsaitės, Antano Matulo ir Alfredo Pekeliūno teiktose pataisose numatyta, kad alkoholio reklama draudžiama 6-23 val. išskyrus tiesiogiai transliuojamus ar retransliuojamus tarptautinius meno, kultūros ar sporto renginius.

Taip pat nurodoma, kad reklama nelaikomi alkoholio gamintojų ar prekiautojų pavadinimai ar prekių ženklai, kai „šie pavadinimai ar prekių ženklai nereguliariai ir netikėtai matomi transliuojamose ar retransliuojamose programose ir kai šių pavadinimų bei prekių ženklų atvaizdai yra šalutiniai, palyginus su transliuojamos ar retransliuojamos programos vaizdais“.

„Šiame įstatyme nelieka dviprasmybių, matysime visas varžybas, bet nenuodysime vaikų sąmonės ir neugdysime naujos gėrėjų kartos“, – džiaugėsi B. Vėsaitė.

„Norėjome kaip geriau padaryti, bet gavosi, kaip visada. Norėjome uždrausti, dabar leidome ir taip leidome, kad užsienio kompanijoms reklama galima: „šnapsas“ ir alus jų skanesnis, o Lietuvos kompanijoms negalima, nes jų alus ir „šnapsas“ yra blogas“, – apie priimtas pataisas sakė „darbietis“ Kęstutis Daukšys.

„Mes šiandien mušame veidrodį, kad mūsų veidas jame kreivas, tai veidą pasitaisykime, o ne veidrodį bandykim kažkaip taisyti. Manau, kad priimtas įstatymas yra neteisingas“, – tvirtino jis ragindamas girtaujančio jaunimo priežasčių ieškoti kitur.

Norėta grąžinti reklamą

„Kuo labiau gilinamės, tuo problema atrodo sudėtingesnė“, – prieš įstatymo priėmimą iš Seimo tribūnos sakė Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto pirmininkas Virginijus Domarkas.

DELFI primena, kad dar ketvirtadienį Seimas po svarstymo buvo pritaręs pataisoms, kuriomis nestiprus alkoholis grąžinamas į televizijos ekranus.

Pataisose buvo numatyta, kad draudimas netaikomas alui iki 5,5 proc. tūrinės etilo alkoholio koncentracijos ir natūralios fermentacijos vynams, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 13 proc., tačiau po 2012 m. visiškai drausti bet kokią svaigalų reklamą Lietuvoje.

Šias pataisas buvo įregistravęs pats V. Domarkas.

„Tikslas buvo, kad Lietuvos žmonės galėtų matyti tiesiogines transliacijas. Aš turiu apgailestauti dabar, kad atidarėme duris stipraus alkoholio reklamai“, – po balsavimo sakė jis.

Statistika rodo, kad praėjusiais metais vienam Lietuvos gyventojui teko 14,3 litro išgerta grynojo alkoholio.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją