Įstatymams draudžiant dienos metu ir ankstyvą vakarą rodyti ne tik alkoholio reklamą, bet ir jo gamintojų simboliką, televizijai tenka galvoti, kaip reikės varžybas transliuoti tiesiogiai. Mat jų metu gali šmėžuoti sportininkus remiančių gėrimų gamintojų logotipai.

Trečiadienį Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto posėdyje apsilankęs A. Siaurusevičius paragino parlamentarus kuo greičiau užbaigti užsitęsusias diskusijas dėl alkoholio reklamos televizijoje.

„Gegužės 5-ąją prasideda (LKL – DELFI) finalai, o reklamos įstatymas nepakeistas. Negalime rodyti varžybų. Jei rodysime po vienuoliktos valandos vakaro, visi spjaudys ant mūsų ir liksime kalti“, - kalbėjo LRT vadovas.

Jis priminė, kad jau įsigytos teisės transliuoti Europos futbolo čempionato, kuris vasaros pradžioje vyks Austrijoje ir Šveicarijoje, varžybas. Šio renginio rėmėja yra alaus gamintoja „Carlsberg“. Problemų esą kyla ir dėl Pekino vasaros Olimpinių žaidynių transliacijų rugpjūtį.

„Žmonės žiūrės Rusijos televizijas“, - įspėjo A. Siaurusevičius.

Jis taip pat užsiminė, kad Europos transliuotojų sąjunga (EBU), rašydama ataskaitą apie situaciją Lietuvoje, gali užsiminti, jog valdžia kišasi į visuomeninio transliuotojo veiklą.

Kaip žinoma, nuo šių metų sausio visų alkoholinių gėrimų reklama per televiziją draudžiama 6-23 val. Kadangi per krepšinio ar „Formulės-1“ varžybas ekrane šmėžuoja rungtynes ar sportininkus remiančių alkoholio gamintojų logotipai, jos pradėtos transliuoti ne tiesiogiai, o nuo 23 val.

Logotipai taip pat laikomi reklama, todėl Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba jų rodymą per šiemet transliuotas sporto rungtynes jau ne kartą nubaudė TV3 ir LRT.

Seime sudaryta darbo grupė pasiūlė, kad bet kokia alkoholio reklama visuomenės informavimo priemonėse ir viešumoje būtų draudžiama tik nuo 2012 m.

Iki to laiko alkoholio, išskyrus kai kuriuos silpnus gėrimus, reklamą būtų draudžiama transliuoti 6-23 val. Taip pat pasiūlyta atlaidžiau žiūrėti į silpno alkoholio gamintojų arba juo prekiaujančių įmonių prekių ženklus.

Tačiau dalis darbo grupės narių pareiškė nesutinkantys su minėtais pasiūlymais, kurie esą yra nuo sausio 1 dienos įsigaliojusių alkoholio reklamos apribojimų atšaukimas, ir pasiūlė savo pataisas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)