Bandymai sukurti efektyvias lyginamosios reklamos kampanijas buvo apskųsti Konkurencijos tarybai, kurios sprendimai - nepalankūs reklamos užsakovams, pirmadienį rašo dienraštis "Lietuvos rytas". Lyginamoji reklama yra tokia, kurioje tiesiogiai arba netiesiogiai nurodomas užsakovo konkurentas, jo prekės ar paslaugos.

Pasak reklamos agentūros "Brand Sellers DDB" generalinio direktoriaus Miko Feigelovičiaus, lyginamoji reklama yra nepopuliari dėl visuomenėje vyraujančios nuomonės, jog reklamoje užsiimti apie konkurentą yra nekorektiška ir netaktiška.

Komunikacijos agentūrų asociacijos valdybos pirmininkas Marius Jovaiša įžvelgia dar vieną lyginamosios reklamos nepopuliarumo priežastį. Lietuvoje nėra visuotinai pripažintų organizacijų, kurios gali kompetetingai atlikti tyrimus bei daryti išvadas apie tam tikros prekės ar paslaugos kokybę. Pasak M.Jovaišos, net ir visuomenės nuomonių tyrimo agentūros šioje srityje nėra pakankamai kompetetingos, nes jų pateikiamos išvados yra labiau kiekybinio, o ne kokybinio pobūdžio.

Dienraščio teigimu, reklamos kūrėjų užmojus kurti lyginamąją reklamą apmalšins ir Reklamos įstatymo pataisos, kurios padidins baudas bei pagal jas sulygins klaidinančią ir neleistiną lyginamąją reklamą.

Už pakartotinį tokių reklamų naudojimą užsakovui numatyta skirti baudą nuo tūkstančio iki 30 tūkst. litų, o sunkinančiomis aplinkybėmis ji gali siekti iki 3 proc. įmonės bendrųjų metinių pajamų.

M.Feigelovičiaus manymu, padidinus baudas, reklamos kūrėjai bei užsakovai gali pradėti bijoti gresiančios atsakomybės ir atsisakyti efektyvių idėjų.

Griežtesnes sankcijas neigiamai vertina ir mobiliojo ryšio bendrovės "Tele2" komercijos direktorius Pranas Kuisys, tvirtindamas, kad tai sumažins galimybes konkuruoti. "Tele2" nesutaria su Konkurencijos taryba nuo to laiko, kai pastaroji pripažino lyginamąją bendrovės reklamą neleistina.

"Fiksuotosios telefonijos marketingo strategijoje lyginamosios reklamos svarba labai didelėje. Fiksuotosios telefonijos paslaugų srityje vartotojui esminis skirtumas yra kaina, o paslaugų turinio, padengimo, kokybės veiksniai beveik neegzistuoja. Dėl to daugelyje Europos valstybių "Tele2" fiksuotosios telefonijos produkto reklamai naudoja išimtinai lyginamąją kainų reklamą.

Pasak P.Kuisio, įvedus baudas "Tele2" negalės rizikuoti naudoti lyginamąją reklamą, nes nėra praktikos, kaip ji bus vertinama ir neaišku, kaip tyrimą ar reklama atitinka įstatymo reikalavimus atitiks Konkurencijos taryba.

Tuo tarpu Konkurencijos tarybos narė Danguolė Klimašauskienė teigė, kad naujosios įstatymo pataisos turėtų teigiamai paveikti reklamos rinką bei užtikrinti, kad nebūtų pažeisti ūkio subjektų ir vartotojų interesai.

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją