Darbo grupei, kurioje dirbs per 20 žmonių, pavesta iki balandžio nuspręsti, kaip išspręsti alkoholio reklamos transliavimo problemas, kurios dabar esą trukdo televizijoms tiesiogiai rodyti sporto varžybas.

Kaip DELFI trečiadienį sakė komiteto pirmininko pavaduotojas Julius Dautartas, darbo grupei teks apsvarstyti pluoštą Seimo narių projektų: nuo siūlymo palikti dabartinę tvarką iki reklamos transliavimo liberalizavimo.

Į darbo grupę įtraukti ŠMKK pirmininkas Virginijus Domarkas, teisės ir teisėtvarkos komiteto vadovas Julius Sabatauskas, Jaunimo ir sporto reikalų komisijos pirmininkas Algimantas Salamakinas.

Savo siūlymus toliau galės ginti Ekonomikos ir Sveikatos reikalų komitetų pirmininkai Birutė Vėsaitė bei Antanas Matulas, pasiūlę netransliuoti alkoholio reklamos dienomis, ir liberalas Eligijus Masiulis, paraginęs liberalizuoti nuo sausio sugriežtintą reklamos tvarką.

Darbo grupei taip pat priklausys suinteresuotų grupių atstovai: Alkoholiniais gėrimais prekiaujančių įmonių asociacijos atstovas Dalius Barecius, Lietuvos aludarių asociacijos tarybos narys Saulius Galadauskas, Lietuvos pramonės, prekybos ir amatų rūmų atstovas Romanas Raulynaitis.

Be to, į darbo grupę deleguoti Lietuvos radijo ir televizijos generalinis direktorius Kęstutis Petrauskis, Lietuvos radijo ir televizijos komisijos atstovas Ąžuolas Čekanavičius, Nacionalinės sveikatos tarybos ir Vyskupų konferencijos atstovai, vartotojų teisių gynėjai.

Sudaryti tokią darbo grupę dar prieš porą savaičių siūlė ir transliuotojų atstovai, ir parlamentarai. Tokią mintį jie iškėlė, kai Seimo nariai atmetė Ekonomikos komiteto išvadą, kuria buvo siūloma pritarti liberalų siūlymui liberalizuoti alkoholio reklamą.

Todėl parlamentarai pavedė Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas iš naujo apsvarstyti kitam komitetui – ŠMKK.

Ankstesniame šio komiteto posėdyje bene palankiausiai buvo įvertintas konservatorių A. Matulo ir Vidos Marijos Čigriejienės bei „valstiečio“ Alfredo Pekeliūno siūlymas.

Jie paragino greta draudimo televizijoje rodyti alkoholio reklamą 6-23 val. numatyti, kad tai nebūtų taikoma natūralios fermentacijos gėrimus, kurių tūrinė alkoholio koncentracija neviršija 15 proc., gaminančių arba jais prekiaujančių įmonių pavadinimams ir (arba) prekių ženklams. Logotipus būtų leista rodyti iš sporto varžybų, koncertų, teatro spektaklių, kino ir videofilmų demonstravimo, kitų masinių renginių.

Savo ruožtu K. Petrauskis įsitikinęs, kad aludariams reikia leisti remti sporto varžybų transliacijas.

Nuo sausio 1 d. įsigaliojusios Alkoholio kontrolės įstatymo pataisos draudžia TV ir radijo programose reklamuoti alkoholį 6-23 val. Anksčiau galiojusios nuostatos buvo gerokai švelnesnės – buvo draudžiama reklamuoti tik stipresnį nei 22 proc. alkoholį, o reklamos draudimas galiojo nuo 15 val. (savaitgaliais – nuo 8 val.) iki 22.30 val.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją