Pagal įstatymus, reklaminės skrajutės pašto dėžutėse atsiranda visiškai teisėtai. Pasak teisininkų, skrajučių platintojų negalima apkaltinti ir kėsinimusi į privačią erdvę. Anot lankstinukus platinančių reklamos agentūrų ir "Lietuvos pašto", toks reklamos būdas yra efektyvus. Kai kurie prekybos centrai tvirtino, jog neretai sulaukia klientų, nešinų jų prekių katalogais ir ieškančių išreklamuotos prekės.

Kol tokios reklamos užsakovai ir platintojai kalba apie jos naudą, gavėjų nuomonės išsiskiria.

"Man tai - šiukšlės. Be reikalo gaištu laiką krapštydama reklamines brošiūras iš dėžutės tam, kad net neperskaičiusi išmesčiau", - piktinosi studentė Ramunė. Vadybininkė Jurgita prieštaravo: "Man reklama pašto dėžutėse netrukdo, visada ją peržiūriu. Iš jos sužinau apie įvairias akcijas ir naujoves".

Rinkodaros specialistai teigia, kad reklaminių lankstinukų platinimas per pašto dėžutes brangus ir ne visada tikslinę auditoriją pasiekiantis reklamos būdas.

"Dažniausiai tokiais reklamos būdais naudojasi konkrečiuose regionuose veikiančios įmonės, kurios siūlo, tarkim, spynų taisymo ar kirpimo paslaugas", - sakė "GlaxoSmithKline Lietuva" vyr. produktų vadybininkas Artūras Kokoškinas.

Tuo tarpu prekybos centrai teigė jaučiantys tik teigiamą tokio reklamavimo būdo poveikį.

"Savaitę po mūsų reklaminio laikraštuko išplatinimo klientų žymiai padaugėja, o pardavimas išauga. Mano nuomone, tai geras kainos ir reklamos paslaugos santykis", - sakė bendrovės "Semax" direktorius Edvardas Okinčicas.

Prekybos tinklo "Topo centras" projektų vadovė pastebėjo, kad jų klientai jau įpratę gauti centro leidžiamą reklamą ir jos negavę teiraujasi, kodėl neatsiuntė.

Reklamą pašto dėžutėse platinančios bendrovės teigė, kad tai - itin populiaru.

Pasak "Lietuvos pašto" klientų aptarnavimo skyriaus viršininkės Zitos Jonauskienės, pastaruosius trejus metus stebimas tokių užsakymų augimas.

"Kai kurie nuolatiniai mūsų klientai jau turi duomenų bazes ir nebemėto reklamos, kur papuola", - aiškino Z.Jonauskienė.

Reklamos agentūros "Gelley Group" projektų vadovas Martynas sakė, kad reklamos užsakovų padaugėja priklausomai nuo sezono. Projektų vadovo teigimu, jų samdomi žmonės į namų laiptines patenka "savais būdais".

Z.Jonauskienė neslėpė, kad "Lietuvos paštas" neretai sulaukia savo klientų skambučių, kritikuojančių paštininkus už laiptinių šiukšlinimą. "Žmonės kritikuoja paštą, bet nesupranta, kad prie pašto dėžučių reiktų pasistatyti šiukšliadėžes, o ne mesti nepageidaujamą reklamą ant žemės arba į kaimyno pašto dėžutę", - sakė Z.Jonauskienė. Pasak moters, pašto klausiama, ar įmanoma tokios reklamos atsisakyti, kaip populiaru užsienyje. Anot jos, tokia galimybė dabar svarstoma, domimasi užsienio praktika, reklamos įstatymais.