„Vis dėlto reikia pabrėžti, kad internetinės reklamos galimybės dar nėra pakankamai išnaudotos. Brandžiose rinkose interneto skvarba siekia apie 70%, tačiau visame pasaulyje – tik 17%. Netgi išsivysčiusiose rinkose internetui tenkanti reklamai skirto biudžeto dalis nėra jau tokia didelė, jei palyginsime su tuo, kiek laiko vartotojai praleidžia naršydami internetą“, – sako Saulius Grigoravičius, „ZenithOptimedia“ padalinio Lietuvoje direktorius.

2005 m. trijų didžiųjų reklamos rinkų – JAV, Japonijos ir UK – vartotojai 21,9% žiniasklaidos priemonėms skirto laiko praleido naudodamiesi internetu, nors reklamos užsakovai šiose trijose rinkose internetinei reklamai išleido tik 6,8% savo reklamos biudžeto. Tad vartojimo ir išlaidų santykis yra didesnis nei 3:1.

„ZenithOptimedia“ specialistai teigia, kad iki 2009 m. internetas sudarys beveik 9% pasaulinių reklamos išlaidų. Kita vertus, labiausiai išsivysčiusiose rinkose sukaupta patirtis verčia manyti, kad šis rodiklis gerokai viršys 10%. Internetas jau dabar pritraukia daugiau kaip 10% reklamos išlaidų Norvegijoje, Švedijoje ir Jungtinėje Karalystėje, o iki 2009 m., tikimasi, kad taip bus dar dešimtyje rinkų (Australijoje, Kanadoje, Izraelyje, Japonijoje, Norvegijoje, Pietų Korėjoje, Švedijoje, Taivane, Jungtinėje Karalystėje ir JAV). Didžiausia dalis internetui tenka Jungtinėje Karalystėje, kur šiais metais interneto reklamos išlaidos sudarys 13,5%, o 2009 m. – 21,5%.

Prognozuojama, kad iki 2009 m. sparčiau nei visos reklamos išlaidos augs tik kino ir lauko reklamos išlaidos, neskaitant interneto. Reklamos išlaidos kino teatruose yra mažiausios iš visų tradicinių žiniasklaidos priemonių. Jos sudaro mažiau nei dešimtąją dalį interneto išlaidų.

Laikraščiams ir žurnalams tenkančių reklamos išlaidų suma taip pat vis dar didėja – atitinkamai 3% ir 4% per metus. Kita vertus, klasifikuota reklama perkeliama į internetą arba keičiama paieškos svetainėmis. Tuo tarpu išsivysčiusiose pasaulio šalyse laikraščių apyvarta mažėja.

Televizijai tenkančios reklamos išlaidos kai kuriose rinkose laikinai sumažėjo. Tai pirmas kartas, kai pastebimas akivaizdus tolygus šių išlaidų mažėjimas pasaulio mastu. Skaitmeninė televizija suteikė žiūrovams galimybę rinktis, todėl jie svarbiausius masinės auditorijos kanalus keičia į pigius skaitmeninės televizijos siūlomus kanalus.

Radijas praranda savo dalį išsivysčiusiose rinkose, kadangi apmokamos paslaugos (tokios kaip palydovinis radijas JAV) ir garso ryšys pakeičiamas internetu.

Vidurio ir Rytų Europa yra sparčiausiai augantis regionas. Nors reklamos išlaidos Vidurio ir Rytų Europoje siekia vos ketvirtadalį visų Vakarų Europos reklamos išlaidų, „ZenithOptimedia“ prognozuoja, kad 2006–2009 m. Vidurio ir Rytų Europos reklamos išlaidos sieks 13,8 mlrd. USD ir pralenks Vakarų Europą (12,9 mlrd. USD).

Pasaulinė žiniasklaidos planavimo agentūra „ZenithOptimedia“ priklauso vienai didžiausių pasaulyje žiniasklaidos paslaugas teikiančių grupių „Publicis Groupe“, valdančių 196 padalinius 104 šalyse. Šiemet „ZenithOptimedia“ įsteigė savo padalinį Lietuvoje, kuris sėkmingai plečia savo verslą ir be tarptautinių tinklo klientų (Nestle, Sanofi Aventis, British Airways, Electrolux) jau pradėjo dirbti su Volkswagen ir Mepha.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją