Savivaldybės Licencijų ir paslaugų skyriaus rengiamose naujose reklamos taisyklėse siūloma tris mėnesius nemokamai kabėjusią socialinę reklamą likusius 9 metų mėnesius apmokestinti taip pat, kaip komercinę reklamą. Supykę reklamos verslininkai žada socialinės reklamos visai atsisakyti.

Reklamuojamos be jokio užmokesčio

Galimybe išvengti nuomos mokesčio už reklamos stendą, kai jis stovi tuščias, verslininkai sumaniai pasinaudojo. Mieste atsirado ir gana prieštaringai vertinamos socialinės reklamos. Reklamos stendai vardijo Dievo įsakymus, skatino miestiečių patriotizmo jausmus, o šūkis “Ir Kaune gyventi galima” netgi buvo perkeltas į Vilnių ir tapo šiuolaikinio meno kūriniu.

Tačiau be šios kartais šypseną, kartais nuostabą, o kartais net pasipiktinimą keliančios socialinės reklamos, miestiečiams pranešama ir pakankamai konkrečios informacijos.

Stenduose be jokio užmokesčio reklamuojasi Jaunimo užimtumo, Psichologinės pagalbos centrai, Įvaikinimo tarnyba, atkreipiamas dėmesys į skyrybų ir pasyvaus rūkymo poveikį vaikams.

Bendrovės “Rodiklis” atstovas Šarūnas Jasiukevičius įpareigotas išsakyti bendrą visų Kauno reklamos verslininkų poziciją - visai nebedėti socialinės reklamos, jei ji bus bent kiek apmokestinta. “Be to, dalies stendų gali tekti visai atsisakyti, taigi miestas už jų plotų nuomą visai neteks pajamų”, - prognozavo Š.Jasiukevičius. Jis tikino, kad tai ne reklamos verslininkų susitarimas, o reakcija į valdininkų veiksmus.

Išreiškia savo patriotinius jausmus

“Jei socialinė reklama po trijų mėnesių bus apmokestinama, verslininkams neapsimokės gaminti stendų su šios srities reklama, todėl jos teks atsisakyti”, - sakė Š.Jasiukevičiaus kolega, reklamos studijos “Kata” vadovas Mindaugas Žemaitis ir pridūrė, kad didžiausią nuostolį patirs visuomeninės organizacijos, neturinčios savo veiklos reklamai lėšų. Daugiausiai reklaminių stendų mieste turinti bendrovė šias organizacijas lig šiol reklamavo nemokamai. Anot M.Žemaičio, mėnesio reklama viename stende kainuoja apie 1500 litų.

“Socialinę reklamą į savo skydus vis vien dėčiau, net jei nuomos mokestis už tuščius reklaminius plotus nebūtų renkamas. Esu savo miesto patriotas, man ne tas pats, kas jame vyksta”, - kalbėjo M.Žemaitis.

Informacija krizių ištiktiems žmonėms

Naująsias reklamos taisykles rengiančio Savivaldybės Licencijų ir paslaugų skyriaus vyriausioji specialistė Sonata Šėlienė sakė, kad pataisos rengiamos dėl to, kad socialinė reklama nėra norimo lygio. Gaunama nemažai miestiečių skundų dėl lėkšto jos turinio.

“Nesiekiame uždrausti socialinę reklamą, tiesiog norime ją reglamentuoti, - aiškino S.Šėlienė. - Kam miestui apsikrauti reklaminiais stendais su beverte reklama, kuri miestui neatneša nė lito pajamų?”.

Valdininkė aiškino, kad socialinės reklamos turinį diktuoja pačios reklamos bendrovės. Reklamos verslininkai to neneigė ir teigė pasigendantys Savivaldybės iniciatyvos.

Ar reklama stenduose atneša naudos juose nemokamai reklamuojamoms visuomeninėms organizacijoms bei socialinių projektų rengėjams? Vaikų gerovės centro “Pastogė” socialinė darbuotoja Andželika Vežbavičiūtė teigė, kad 8 stenduose Kaune skelbiamas raginimas tapti įtėviais ar globėjais sulaukia nemažo atsako: “Žmonės ateina, domisi ir kai kurie tampa įtėviais”.

Dainavos poliklinikos direktorius Giedrius Andziukevičius pasakojo, kad reklaminiuose stenduose nemokamai reklamuojami net trys įvairiems miestiečių sluoksniams skirti projektai, vykdomi nebe pirmus metus: nemokama medicininė pagalba paribio žmonėms, psichologinė pagalba ir seksualinis švietimas paaugliams bei kova su krizėmis šeimose. Anot G.Andziukevičiaus, informacija apie teikiamą pagalbą itin reikalinga, todėl būtų gaila, jei ji iš reklamos stendų dingtų.