Knygos autorius Liutauras Ulevičius, pristatydamas naujieną, akcentavo ilgą Lietuvos ryšių su visuomene tradiciją ir knygą skyrė šalies ryšių su visuomene praktikos pradininkui – Lietuvos Didžiajam Kunigaikščiui Gediminui.

„Kai kas galėtų teigti, kad ryšiai su visuomene Lietuvoje atsirado vos prieš keletą metų, kai ryšių su visuomene technologijas aktyviai pradėjo naudoti politikai. Kiti prisimintų Edvardą Bernė, kurio pusiau ryšių su visuomene, pusiau lobistinė kampanija praėjusio amžiaus pradžioje privertė JAV vyriausybę teisiškai pripažinti nepriklausomą Lietuvos Respubliką, – vardina knygos „Kaip tapti žinomam: etiški ryšiai su visuomene“ autorius Liutauras Ulevičius. – Tačiau mano pozicija žymiai griežtesnė – ryšiai su visuomene nėra kažkokia naujausių laikų išmonė. Tai sudėtinė kiekvieno žmogaus ir kiekvienos dienos praktika. Todėl drįstu teigti, jog Didžiojo Kunigaikščio Gedimino laiškai yra puikus istoriniais faktais įrodyto ryšių su visuomene veiksmo – atvirų laiškų – pavyzdys.“

Pasak autoriaus, ryšių su visuomenę sėkmę gali lemti ir konkretaus lyderio savybės, tačiau jos vargiai garantuotų ilgalaikių ryšių su visuomene sėkmę. Būtent tam ir skiriama knyga – tai tam tikra parankinė „liniuotė“, kuri padės patikrinti savo sprendimus. Tiems, kuriems ryšių su visuomene praktika dar tik pradžia, knyga taip pat suteiks naudingų įžvalgų – knygoje nemažas dėmesys skiriamas baziniams komunikacijos principams aiškinti, akcentuojami etiškų, nuosekliai vystomų ryšių su visuomene privalumai.

Knygą sudaro šeši skyriai, kurie paeiliui aiškina, kas yra ryšiai su visuomene, kaip turi būti planuojamos ir įgyvendinamos ryšių su visuomene kampanijos, detaliai analizuojama išorės ir vidaus komunikacija, atskiri skyriai skirti krizių komunikacijai, efektyvumo vertinimui. Knygą baigia priedai, kuriuose pateikiami įvairių praktikoje pasitaikančių užduočių pavydžiai, naudingos informacijos sąrašai.

Iki šiol lietuvių kalba ryšių su visuomene sritį plačiausiai nagrinėja 1998 metais išleistas verstinis J. Fiske kūrinys „Įvadas į komunikacijos studijas“, aukščiausio rango vadovams yra skirti specializuoti „Verslo žinių“ žinynai „Viešieji ryšiai versle“ ir „Viešieji ryšiai plėtrai ir pelnui“.

Knygos skaitytojams ir visiems besidomintiems ryšiais su visuomene liepos pabaigoje viešai pristatytas pirmasis Lietuvoje knygos blogas www.ulevičius.lt (t.p. www.xn--uleviius-obb.lt). Jame knygos autorius viešai pateikia mintis ne tik apie knygos kūrimą ir šio kelio kliūtis, tačiau ir gyvai su lankytojais diskutuoja bendrais ryšių su visuomene klausimais, pateikia papildomo turinio, kurio spausdintoje knygoje nėra. Knygų blogai – pasaulyje itin populiari šaka, kuri Lietuvoje žengia tik pirmuosius žingsnius.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją