TV reklamos apimtys šiemet, palyginti su praėjusių metų sausiu-birželiu, išaugo 51,4 procento. Televizijoje buvo transliuota 317 tūkst. reklaminių klipų, kurie truko beveik 7 mln. sekundžių

Pirmą pusmetį dažniausiai televizijoje reklamuoti produktai – dantų pasta, skalbimo milteliai ir valikliai. Daugiausia TV reklamos laiko užėmė „Procter & Gamble“ – 20,5 proc., „TV Market“ (15,3 proc.), „Reckitt Benckiser“ (8,8 proc.).

Lyginamuoju laikotarpiu laikraščiuose reklamos apimtys išaugo 6,4 proc., žurnaluose - 20,2 procento. Laikraščiuose per šių metų pirmą pusmetį buvo išspausdinta 13,6 mln. kv. centimetrų reklamos, žurnaluose – 3,9 mln. kv. centimetrų.

Per pirmą šių metų pusmetį laikraščiuose, neįtraukiant klasifikuotos reklamos ir darbo pasiūlos skelbimų, dažniausiai reklamuotos buvo žinučių ir melodijų siuntimo į mobilaus ryšio telefonus paslaugos, kelionių agentūros ir loterijos. Tuo tarpu žurnaluose daugiausia reklamuoti vitaminai, lengvieji automobiliai ir mobiliojo ryšio telefonai. Didžiausią reklamos plotą spaudoje užėmė „Inpoc“ (1,5 proc.) bei „Omnitel“ ir „Bitė“ (po 1,1 proc.).

"TNS Gallup" matuojamos radijo stotys per šių metų sausį-birželį ištransliavo 1,2 mln. sekundžių reklamos - 8,1 proc. mažiau negu pernai pirmąjį pusmetį. Dažniausiai buvo transliuota loterijų, prekybos centrų ir mobilaus ryšio išankstinio mokėjimo kortelių reklama. Pirmąjį pusmetį didžiausi radijo reklamuotojai pagal reklamos laiką buvo „Olifėja“ (11,6 proc. visos reklamos), „VP Market“ (5,2 proc.) ir „Bitė“ (4,3 proc.).

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas šiemet, palyginti su pernai pirmuoju pusmečiu, buvo 2,9 proc. didesnis. Iš viso per 2006 metų sausį-birželį lauko reklamos plotas užėmė 3,1 mln. kv. metrų. Lauko reklamoje daugiausia reklamuoti mobilaus ryšio telefonai, mobilaus ryšio operatoriai ir prekybos centrai. Didžiausią lauko reklamos plotą išnaudojo „Samsung Electronics“ (5,6 proc.), „LG Electronics“ (5,4 proc.) ir „Electrolux“ (3,5 proc.).

Tuo tarpu lauko vaizdo reklamos „Actual City Media“ ekranuose buvo ištransliuota 1,7 mln. sekundžių reklamos - 33,8 proc. daugiau nei pernai tuo pat metu. Lauko vaizdo reklamoje daugiausia buvo transliuoti rankinių laikrodžių, prekybos centrų ir informacijos telefonų reklaminiai klipai. Daugiausia klipų transliavo „Koliz“ laikrodžiai , „Hanner“ ir BMS.

Interneto reklamos rinka lyginamuoju laikotarpiu išaugo 76,7 procento. Internete labiausia reklamuojamos buvo avialinijos, mobilaus ryšio operatoriai, banko paskolos ir lizingo paslaugos. Reklamai internete daugiausia pinigų, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias gali suteikti žiniasklaidos tiekėjai, išleido „Omnitel“ - 31,8 proc., „Interneto Partneris“ - 17,2 proc. ir „Tele 2“ - 8,4 procento.

Šiais kino reklamos kiekis padidėjo 3,6 karto, o filmų, kuriuose rodyta reklama, kiekis - 2,1 karto. Kino reklamose populiariausia buvo mobilaus ryšio reklama. Didžiausi reklamuotojai – „Bitė“ (26,8 proc.), „Omnitel“ (20 proc.) ir „Red Bull“ (9,2 proc.).

Nuo šių metų „TNS Gallup“ pradėjo fiksuoti reklamų ant degalinių degalų pilimosi pistoletų (Fillboard), duomenis. Neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti, per šių metų šešis mėnesius Fillboard reklamai išleista 430 tūkst. litų, buvo reklamuota beveik 32 tūkst. reklamų. Populiariausios buvo degalinių, asmens draudimo ir kitų draudimo paslaugų reklamos. Daugiausia pinigų reklamai, neskaičiuojant nuolaidų, išleido „Lukoil“, „PZU gyvybės draudimas“ ir PZU.

Šaltinis
Šias biržos ir makroekonomikos apžvalgas rengia finansų maklerio įmonė “Snoras-Jūsų tarpininkas” (tel. 8-37 322995).
“Snoras – Jūsų tarpininkas”
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją