Infrastruktūrą šiai paslaugai sukūręs ir palaikantis Lietuvos bankas (LB) teigia, kad toks mokėjimų sprendimas aktualus. Šiuo metu jį siūlo „Swedbank“ ir SEB.

„Dar du bankai ruošiasi teikti tokią paslaugą, tačiau konkrečių datų dėl prisijungimo dar nepateikė. Taip pat yra aktyviai paslauga besidomintis vienas naujas rinkos dalyvis, bet, mažai tikėtina, kad spės dar šiemet prisijungti“, – „Delfi“ komentavo Lietuvos banko Rinkos infrastruktūros politikos skyriaus vadovas Tomas Karpavičius.

Citadele“ banko Lietuvos filialo vadovas Darius Burdaitis teigia, kad tokia paslauga – banko planuose.

„Sprendimą atlikti mokėjimą pagal telefono numerį tikrai ketiname pasiūlyti savo klientams, tačiau konkrečios datos kol kas negalime įvardyti“, – sako D. Burdaitis.

Bankas „Luminor“ komentuoja, kad mokėjimai pagal telefono numerį numatyti, bet ne dabar.

„Šiuo metu daugiausiai dėmesio skiriame momentinių mokėjimų paslaugai tobulinti. Žinoma, galvojame ir apie inovacijas – mokėjimai pagal telefono numerį taip pat yra planuose, tačiau ne artimiausiu metu“, – sako „Luminor“ banko atstovė Agnė Mažeikytė.

Šiaulių bankas“ dėmesio šiai paslaugai ketina skirti vėliau.

„Dėl pervedimų pagal telefono numerį, esame pasirašę sutartį su Lietuvos banku, bet techninio įgyvendinimo nesame pradėję. Planuojame, jei pavyks, šiai paslaugai skirti dėmesio kitais metais“, – sako banko Komunikacijos grupės vadovė Monika Rožytė.

Lietuvos banko teigimu, šia inovacija naudojamasi aktyviai.

„Paslauga tikrai yra aktuali, tą rodo jos aktyvus naudojimas. Ypač reikšmingas naudojimo šuolis įvyko praėjusiais metais, kai vidutiniškas dienos užklausų skaičius suformuoti mokėjimą pagal telefono numerį padvigubėjo“, – sako centrinio banko atstovas T. Karpavičius.

Pasak jo, šiuo metu paslauga skirta pervesti pinigus tais atvejais, kai fizinis asmuo perveda fiziniam asmeniui. Tai esanti gera alternatyva atsiskaitymui grynaisiais, nes pinigai pervedami per labai trumpą laiką, bet kuriuo paros metu, visomis dienomis.

„Paslauga tiktų ir smulkiam verslui, ypač individualiai dirbantiems verslininkams, kai nėra didelės skubos atsiskaitymui, pavyzdžiui, nedidelėse parduotuvėse, prekyvietėse arba su paslaugų teikėjais“, – komentuoja jis.

Lietuvos bankas 2020 metų balandį, per pirmąjį karantiną, paskelbė, kad „Swedbank“ ir SEB teikia šią paslaugą. Jai kelią atvėrė centrinio banko sukurta ir valdoma telefono numerio susiejimo su mokėjimo sąskaitos numeriu sistema.

Technologijos

Lietuvos bankas 2018 metais skelbė, kad dėl banko sąskaitos ir telefono numerio susiejimo paslaugos pasirašė sutartis su SEB, Šiaulių banku ir Luminor. Tuomet pranešta, kad vieni bankai naująją paslaugą planuoja pradėti teikti iki 2019 metų vidurio, kiti – antrojoje tų metų pusėje.

Centrinis bankas taip pat skelbė, kad sąskaitos susiejimo su telefono numeriu paslauga leis sparčiau plėstis mokėjimų sistemai šalyje ir spartins momentinių mobiliųjų mokėjimų – alternatyvos įprastiems mokėjimams ir atsiskaitymams grynaisiais pinigais – plėtrą. Mobilieji mokėjimai ypač paplitę Skandinavijos valstybėse: Švedijoje, Danijoje, Norvegijoje.

LB teigimu, norėdamas naudotis paslauga, vartotojas turi banko mobiliojoje programėlėje duoti sutikimą susieti savo telefono numerį su pasirinkta sąskaita. Į ją jis gaus mokėjimus iš kitų paslaugos naudotojų.

Pinigams pervesti reikės mobiliojoje programėlėje pasirinkti gavėją iš kontaktų sąrašo arba suvesti jo telefono numerį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją