Ingrida Kazlauskaitė, norėjusi įsigyti drabužių, užsuko į viename prekybos centre esančią parduotuvę. Mergina sako, kad įprastai to paties rūbo matuojasi du dydžius, kad pamatytų, kuris tinka labiau. Kaip praneša LNK Žinios, nusinešus kelnes į matavimosi kabiną, Ingrida nustebo.

„Matavausi ir tiesiog suglumau, nes pamačiau tas pačias kelnes, kurios iki akcijos kainavo vienodai, o dabar skirtingi dydžiai – 36 kainuoja 12,99 euro, o 38 dydis kainuoja 17,99 euro“, – sakė ji.

Negana to, nusinešus kelnes prie kasos, pasirodė dar ir trečia kaina.

„Žiūriu vėl – 13,99 euro. Kodėl? Nepaisant to, kad dydžiams skiriasi kainos, priėjus prie kasos dar kita kaina. Sakė: „Atleiskit, buvo minus euras“, – pasakojo ji.

I. Kazlauskaistė sakė, kad tai panašu į diskriminaciją.

„Žmogus, dėvintis 38 dydžio rūbus moka brangiau. Tai jie kaip ir skriaudžiami, diskriminuojami. Sakyčiau, kad tai nekoks pavyzdys“, – sakė ji.

Parduotuvė nesutiko pakomentuoti situacijos gyvai, tačiau atsiuntė atsakymą raštu.

„Apgailestaujame, kad mūsų klientė „H&M“ parduotuvės išpardavimo asortimente rado nukainotas identiškas skirtingų dydžių prekes, ant kurių dydžių buvo nurodytos skirtingos kainos. Ši situacija susiklostė dėl mūsų darbuotojų klaidos, klijuojant nukainotą kainą žyminčius specialius lipdukus ant originalios prekės kainos etiketės.

„H&M“ visuomet stengiasi užtikrinti puikią klientų apsipirkimo patirtį, tad nuoširdžiai atsiprašome, kad susidariusi klaidinanti situacija mūsų klientei sukėlė nemalonių emocijų“, – nurodė įmonė.

I. Kazlauskaitė, nufilmavusi kainų skirtumus, rodo savo įamžintus kadrus, kad ne tik vienos kelnės, bet ir kitų modelių kelnės ar net visai kiti drabužiai taip pat su skirtingomis kainomis.

Rūbas, ant kurio etiketės parašyta, kad dydis tinka visiems, tačiau ant skirtingų pakabų – skirtingos kainos. Pavyzdžiui, ant vienos pakabos – beveik 6 eurai, ant kitos – beveik 9 eurai.

„Pažiūrėjus kitus rūbus, taip pat radau tokių pat kainų skirtumų dėl skirtingų dydžių“, – sakė moteris.

Parduotuvė atsakė, kad kainos dydis priklauso nuo to, kokios medžiagos buvo naudotos, o ne nuo to, kiek jų buvo sunaudota vienam ar kitam dydžiui pagaminti. Esą, jei kainos skirtingos, klientas moka už mažesnę.

„Nukainotų prekių kainos etiketėje matoma pirminė produkto kaina, kuri galioja visiems to paties produkto dydžiams be jokių išimčių. Pamačius kainos nesutapimus – kai ant identiškų produktų nurodytos skirtingos kainos – klientus visuomet nedelsiant kviečiame kreiptis tiesiogiai į „H&M“ darbuotoją.

Parduotuvėje dirbanti komanda visada maloniai patikslins situaciją, o kasoje, atsižvelgiant į ant etikečių nurodytas skirtingas kainas, bus pritaikoma būtent mažesnė kaina“, – sakė parduotuvė.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba sako, kad pardavėjai laisvi nustatyti kainą.

„Nėra tokio reglamentavimo, kad prekės ir jų skirtingi dydžiai turėtų būti vienodos kainos. Pardavėjas turi gana didelę laisvę kainas nustatyti“, – sakė tarnybos atstovė Dalia Malinauskienė.

Svarbu, kad kaina etiketėje būtų pateikiama aiškiai.

„Iš vartotojų teisių apsaugos pusės, mes žiūrėtume, kad vartotojui buvo tinkamai ir aiškia suteikta informacija apie prekę ir jos kainą. T. y. kad vartotojas priimdamas sprendimą dėl pirkimo nebuvo suklaidintas“, – sakė tarnybos atstovė.

Parduotuvėje kalbinti kauniečiai sako, kad vieniems kaina iš viso nerūpi, jei drabužis tinka ir dera, kai perka.

„Į kainą atsižvelgiu tik tuomet, kai man patinkantis rūbas yra tinkamo dydžio“, – sakė vienas.

Kiti sako, kad už kelių centimetrų skirtumą neturėtų mokėti daugiau.

„Sakyčiau, taip, diskriminacija. Taip neturėtų būti. Juk ten labai mažai skiriasi. Suprasčiau, jei būtų XXL – ten tikrai daug skiriasi“, – dėstė kita.

„Ne tiek daug yra dydžių pasirinkimo – tiek drabužių, tiek batų. Visais laikais nebuvo daug“, – pridūrė trečia.

Visgi, kad klaidų su kainomis nepasitaikytų, specialistai daiktus rekomenduoja rinktis atidžiai, o kainas visuomet pasitikrinti prie kasos.

Čia galite pažiūrėti LNK video: