To nepadaręs SEB banko klientas Vaclovas R. kreipėsi į „Delfi“ ir piktinosi, kad limito didinimas gali trukti iki kelių darbo dienų. Jis aiškino, kad tai verčia jį eiti bankomatą.

Tiesa, tokios minties pašnekovas atsisakė, supratęs, kad jam reikalingų 5 tūkst. eurų išgryninimas kainuotų nuo 32 iki 40 eurų.

Susiprato prieš Jonines

Pavardės neviešinti paprašęs Vaclovas pasakojo, kad norėjo iš savo asmeninės SEB sąskaitos papildyti savo įmonės SEB sąskaitą.

„Mano mėnesinis limitas buvo 40 tūkst. eurų. Paprašiau, kad limitą padidintų, bet atsakė, kad tam reikia specialaus komiteto, o tai užtruks iki 2 dienų. O man reikia pinigus pervesti dabar, ne kažkada.

Sakau: juk tai mano pinigai, tarp mano sąskaitų vaikšto. Pasirodo, kad politika atsisakyti grynųjų pinigų neegzistuoja. Mane skatina eiti į bankomatą ir nusiimti pinigų. Kalbame apie 5 tūkst. eurų sumą“, – kalbėjo Vaclovas ir pridūrė, kad banke nuotoliniu būdu buvo identifikuotas su mobiliu parašu.

Vis dėlto, statybomis užsiimantis verslininkas paaiškino, kad grynųjų neėmė.

„Įsivaizduokite, kokie procentai nuo tokios sumos. Su klientu susitariau, bet man sudarė problemų. Reikia kažkokio komiteto pritarimo, ką galima su Vaclovo pinigais daryti“, – tūžo 41 metų amžiaus vyras.

Vaclovas sakė, kad su SEB šiuo klausimu bendravo birželio 23 dieną, prieš Jonines, t. y. prieš nedarbo dieną.

„Viską mečiau, pasakiau, kad netinka toks aptarnavimas ir nebeprašiau didinti limito. Po to prasidėjo kitas mėnuo“, – sakė jis.

Kaip didinami limitai

SEB banko komunikacijos skyriaus vadovė Ieva Kulvinskaitė atsiprašė, kad konkrečiai Vaclovo atvejo pakomentuoti negali. Tačiau ji pateikė bendros informacijos, ką reikėtų žinoti panašiose situacijose.

„Standartiniai operacijų limitai mūsų elektroninėje bankininkystėje yra 4 tūkst. eurų dienos ir 10 tūkst. eurų mėnesio. Jie nustatyti siekiant apsaugoti klientus nuo galimų sukčiavimo atvejų ir dėl kitų saugumo priežasčių.

Limitai nustatyti siekiant apsaugoti klientus nuo galimų sukčiavimo atvejų ir dėl kitų saugumo priežasčių.
I. Kulvinskaitė

Prireikus didesnių operacijų limitų, atsižvelgdamas į savo poreikius ir individualią situaciją, klientas gali kreiptis į banką (tiek atvykti banko skyrių, tiek ir nuotoliniu būdu).

Didinant operacijų limitus, yra tam tikri apribojimai, kurie priklauso nuo to, ar klientas didinasi limitus atvykęs į skyrių, kai gali būti nustatyta jo tapatybė, ar nuotoliniu būdu, naudodamas nekvalifikuotą arba kvalifikuotą atpažinimo priemonę.

Limitą pasididinti nuotoliniu būdu galima iki tam tikros sumos – per 15 tūkst. (naudojant nekvalifikuotą priemonę) arba 30 tūkst. (naudojant kvalifikuotą priemonę), o norint dar didesnio limito, būtina atvykti į banko skyrių“, – dėstė ji.

I. Kulvinskaitė įspėjo, kad limito didinimo procedūra gali užtrukti nuo vienos iki kelių darbo dienų, tai priklauso nuo limitų dydžio, finansinės operacijos sumos ar kitų įvairių veiksnių.

„Todėl visuomet rekomenduojame klientams iš anksto įvertinti, kiek pinigų planuoja pervesti per tam tikrą laikotarpį (per dieną, per mėnesį), ir iš anksto pagalvoti, jei planuojamas tam tikras sandoris (automobilio pirkimas, lėšų dovanojimas, paskola ar kt.), ar nereiks padidinti turimo operacijų limito.

Be to, vykdydamas pinigų plovimo prevencijos ir kitų teisės aktų reikalavimus, bankas prašo pateikti tam tikrų dokumentų, kurie pagrįstų finansines operacijas ir kurie konkrečioje situacijoje leidžia įsitikinti kliento lėšų ir turto kilmės teisėtumu“, – sakė ji.

I. Kulvinskaitė pridūrė, kad 5 tūkst. eurų išgryninimas gali kainuoti nuo 32 iki 40 eurų.

„Mokestis apskaičiuotas teoriškai, turint mintyje, kad dalį sumos paslaugų planą turintis klientas gali išsigryninti nemokamai per mėnesį ir dar tos dalies nebuvo panaudojęs.

Jei klientas turi paslaugų planą „Sumanu“, mokestis 35,6 euro. Jei klientas turi paslaugų planą „Sumanu plius“, mokestis 32 eurai. Jei klientas neturi paslaugų plano, mokestis 40 eurų“, – sakė SEB atstovė.