„Istorija juokinga“, – štai taip tik susisiekus sako Artūras ir pasakoja vieną dieną pamatęs, kad antstoliai nuo jo banko sąskaitos nuskaitė 53 Eur.

Pradėjęs aiškintis, kodėl buvo nuskaičiuoti pinigai, jis teigė, kad sužinojęs, jog prieš kurį laiką greičiausiai buvo fiksuotas administracinis pažeidimas ir jis gavo baudą už greičio viršijimą.

Nusižengimas, kaip išsiaiškino, buvo padarytas 2020 spalį, tačiau, įdomiausia, kad vyras apie jokią baudą teigė net nenutuokęs.

„Bauda siekė 12 Eur, kadangi nebuvau baustas, ji mažėjo iki 6 Eur. Kai kreipėsi antstolis, pasidarė jau 53 Eur“, – skaičiavo jis.

Artūrui antstolis teigė, kad vyras apie baudą turėjo sužinoti pats pasižiūrėjęs savo VMI paskyroje.

„Jis pasakė, kad tai yra mano problema, nes dėl mažareikšmiškų nusižengimų niekas neinformuoja ir atskirai laiškų nesiunčia, todėl jokio pranešimo apie padarytą nusižengimą nebuvau gavęs, tai ir lėmė tai, kad praėjo pusė metų ir VMI mano baudą atidavė išieškoti antstoliams.

Bauda niekinė, bet pikta, kad negavau jokios informacijos. Juk paprastai žmonės į VMI puslapį nei registruojasi, nei turi reikalų, nei nurodo kontaktų“, – pasakojo jis.

„Delfi“ susisiekė su VMI Nepriemokų administravimo direktore Irina Gavrilova, kuri paaiškino situaciją.

Jos teigimu, apie nusižengimą ir už jį paskirtą baudą bei jos apmokėjimo terminus gyventoją visuomet informuoja baudą paskyrusi institucija, ar tai būtų policija, savivaldybės įmonės ar kt. ir visus baudos administravimui skirtus duomenis taip pat perduoda ir VMI.

„Paskirtų baudų mokėjimo terminai yra apibrėžti Administracinių nusižengimų kodekse (ANK).

Gavęs tokią baudą asmuo turi ją sumokėti ne vėliau kaip per keturiasdešimt dienų, o apskundus tokį nutarimą – ne vėliau kaip per keturiasdešimt dienų nuo pranešimo apie skundo
nepatenkinimą dienos.

Vadovaujantis Mokesčių administravimo įstatymu, VMI turi teisę inicijuoti baudos išieškojimą sekančią dieną po mokėjimo termino“, – pasakojo ji.

Tiesa, kaip tikino, jei gyventojas jam paskirtos baudos nesumoka per nurodytą terminą, prieš imantis veiksmų VMI savo iniciatyva apie tai gyventojui primena – siunčia pranešimą e.būdu, o jei gyventojas nėra VMI e. paslaugų vartotojas, pranešimas siunčiamas ir klasikiniu paštu, pagal gyventojo registracijos adresą.

„Pranešime asmuo informuojamas apie laiku nesumokėtą baudą, jam suteikiamas papildomas 14 dienų terminas, jis taip pat informuojamas apie pasekmes nesumokėjus baudos.

Po pranešimo išsiuntimo laukiama geranoriško sumokėjimo, o nesumokėjus, inicijuojamas išieškojimas. VMI yra įpareigota baudos išieškojimą perduoti antstoliams ne vėliau kaip per pusmetį nuo baudos sumokėjimo termino“, – sakė I. Gavrilova.

Tuo atveju, jei gyventojas turi sunkumų ir dėl objektyvių priežasčių negali per įstatyme nustatytą terminą sumokėti baudos, jam būna sudaryta galimybė kreiptis į VMI su prašymu atidėti ar išdėstyti baudos mokėjimą.

Gyventojas, kuris yra „Mano VMI“ vartotojas, visą aktualią informaciją apie jam skirtas ANK baudas, jų apmokėjimo terminus, būklę gali rasti ir iš karto apmokėti čia: „Mano VMI“ -> Mokesčių mokėtojo kortelė -> Administracinės baudos.

VMI pažymi, kad gyventojai, mokėdami jiems paskirtas baudas, atkreiptų dėmesį ir mokėjimo nurodymo specialiame lauke „Unikalus mokėjimo kodas“ nurodytų teisingą Administracinės baudos, nusižengimo identifikacinį kodą (ROIK). Mokėjimų priskyrimas baudoms yra atliekamas automatizuotai ir, todėl, tik pagal šiuos duomenis VMI gali būti atliktas teisingas mokėjimo įskaitymas.

Jei bauda mokama už kitą asmenį, tą būtina nurodyti, taip pat reikia nurodyti ir ROIK.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (292)