Vilnietis Mindaugas (tapatybė žinoma – Delfi) papasakojo apie situaciją, kurioje atsidūrė jo močiutė, gyvenanti kitame Lietuvos mieste.

Moka už paslaugas, kurių nereikia

Moteris yra mobilaus operatoriaus „Bitė“ klientė, besinaudojanti mokėjimų planu už 12,9 eurų per mėnesį. Su šiuo planu priklauso neriboti skambučiai, SMS ir 5 GB mobiliųjų duomenų, taip pat neriboti „Facebook“ duomenys, kelionių draudimas, ekrano draudimas, M. parašas, interneto apsauga.

Vis dėlto visų šių paslaugų močiutei nereikia, per mėnesį ji neišnaudoja nė kilobaito duomenų. Vienintelė jos poreikius atitinkanti paslauga – neribotos pokalbių minutės.

Tiesa, ši kaina galioja, jei klientas yra sudaręs 24 mėn. sutartį, be jos už tą patį tektų mokėti jau 16,5 Eur. Kaip pasakoja Mindaugas, „Bitė“ reikalauja senolės prasitęsti planą, antraip turės mokėti didesnę kainą.

„Esmė, kad čia vienintelis pigiausias „Bitės“ planas, kuriame skambučiai yra neribojami, ko mano močiutei ir reikia. Tačiau ji per tą laiką neišnaudoja nė vieno MB interneto, nes juo tiesiog nesinaudoja. Ji yra priversta mokėti už tuos 5 GB“, – piktinasi jis.

Mindaugas priduria, kad „Bitėje“ dar galima rasti šiek tiek pigesnį planą, tačiau čia jau nustatytas 300 minučių limitas ir 1 GB interneto duomenų. Visgi močiutei toks kiekis nemokamų minučių – jau per mažas. Taigi ji turi mokėti už internetą kiekvieną mėnesį, kad galėtų kalbėti neribotai.

Telefonas senjorams turi būti patogus
Foto: Shutterstock

Domėjosi alternatyva, bet nieko nepešė

Vyro teigimu, močiutė pati domėjosi ir kita alternatyva – išankstinio mokėjimo mobiliojo ryšio paslauga „Labas“, tačiau senolei tarp visų paslaugų ir sąlygų nebuvo lengva susigaudyti.

„Mano močiutė nuėjo į „Bitę“, jai bandė aiškinti, kaip reikia nutraukti sutartį, kaip pildytis „Labas“ kortelę, kaip numerį persikelti, bet ji nieko nesuprato ir grįžo namo taip nieko ir nepešusi, kad nebūtų to interneto telefone ir nereikėtų už jį mokėti.

Ji gyvena Šiauliuose, kai važiuosiu, sutvarkysiu šią nesąmonę, bet per nuotolį to padaryti nepavyksta, nes močiutė turi ateiti su dokumentu, nutraukti sutartį, daryti „Labas“ papildymus ir t. t.“, – pasakoja jis.

Per metus susikaupia nemenka suma

Mindaugas atkreipia dėmesį, kad neriboti skambučiai, turint „Labas“ kortelę, kainuoja 6 eurus per mėn. Palyginęs „Labas“ ir „Bitės“ kainas pašnekovas skaičiuoja, kad mokant už plano nenaudojamą interneto paslaugą, per metus susikaupia nemenka suma – apie 7 eurai per mėnesį ir 84 eurai per metus.

„Grubiai privalomai išeina 7 eurai už 5 GB, kad galėtum kalbėti neribotai. Suapvalinus – šimtukas eurų per metus už... galimybę“, – sako jis.

Bitė Lietuva
Foto: Organizacijos nuotr.

„Man tai atrodo kaip reketas. Sutinku, kad verslas yra verslas, bet čia toks verslo modelis lyg ateitum į parduotuvę pirkti kiaušinių, kurie šiaip kainuoja 3 eurus, bet per prievartą pridėtų pieno pakelį „dovanų“, ir komplektukas jau išeina 5 eurai. Atskirai kiaušinių pirkti nėra galimybės, privalomas pienas, o jam esi alergiškas. Tai su socialiai atsakingu verslu niekaip nesisieja, plius visa šita skambučių ir privalomų GB kainodara „smirda“ karteliniu susitarimu“, – piktinasi vilnietis.

„Bitė“: tai yra bendra visos ryšių industrijos tendencija

„Bitė Lietuva“ korporatyvinės komunikacijos vadovas Jaunius Špakauskas pažymi, kad jau kelerius metus mobilusis operatorius nebeparduoda mokėjimo planų be mobiliųjų duomenų.

„Jau berods 4-erius ar 5-erius metus mokėjimo planų be interneto planų neparduodame, nes absoliuti dauguma mūsų klientų duomenimis naudojasi. Tai yra bendra visos ryšių industrijos tendencija. Vienoda tiek Lietuvoje, tiek ir kitose šalyse“, – komentuoja jis.

„Bitės“ atstovas patikslina, kad 1 GB planas per mėnesį turi 500 minučių, kurių esą užtenka apie 90 proc. klientų, besinaudojančių minimu planu. Šio plano kaina su sutartimi yra 8,9 Eur per mėnesį.

J. Špakauskas priduria, kad pasibaigus šiuo metu naudojamo plano sutarčiai, klientai gali plano naudojimą pratęsti už tą pačią kainą.

Delfi neseniai rašė apie panašią istoriją su kitu mobiliojo ryšio paslaugų tiekėju. Ilgametis Tele2 klientas pasakojo gavęs pranešimą apie vienašališkai keičiamas neterminuotos sutarties sąlygas. Nors pasiūlyta neribotų pokalbių minučių ir SMS, vyras skaičiavo tokio paslaugų kiekio niekada neišnaudojantis. Jis nesuprato, kodėl už tas pačias paslaugas nuo šiol privalės mokėti daugiau nei dvigubai.

Kaip rašyta anksčiau, panašiu principu savo senų pokalbių planų atsisako ir kitos telekomunikacijų bendrovės, tačiau rinkos reguliatorius pažymi, kad tokią teisę jie turi.