Vaikas dvi savaites liks be kompiuterio, o šeima – be pinigų

Moteris pasakoja, „HP“ kompiuterį pirkusi savo dukros mokslams, tad ši labiausiai nekantravo sulaukti naujos mokymosi priemonės.

Sausio 6 d. gavusi siuntinį ir išpakavusi, kaip tikėjosi, naują kompiuterį, visa šeima nustebo – prekė buvo su aiškiai pastebimomis naudojimo žymėmis.

„Išpakavę dėžę iškart supratome, kad kažkas ne taip. Kompiuteris buvo įvyniotas į burbulinę plėvelę, jokių dokumentų dėžėje nebuvo. Išvynioję kompiuterį nustėrome – jis buvo naudotas! Matėsi korpuso subraižymai – ne šiaip vienas įbrėžimas, bet subraižytas visas dugnas, šonai. Mano senasis kompiuteris, kuriuo naudojuosi jau 5 metus, ir tai geriau atrodo. Žodžiu, klausimų, ar jis naujas, tikrai nekilo. Visi buvome ištikti lengvo šoko, maniau, kad šiais laikais tokie dalykai jau neįmanomi“, – pasakoja ji.

Kitą dieną pristačiusi apgadintą prekę į Pigu.lt atstovybę moteris dar kartą buvo nemaloniai nustebinta. Iš parduotuvės konsultantės ji išgirdo, kad kompiuteris – ne Pigu.lt prekė, todėl pinigų iškart grąžinti negali.

„Konsultantė pasakė, kad kompiuteris yra ne jų prekė: „Mes ją išsiųsime tiekėjams, kai jie mums grąžins pinigus, per 14 dienų grąžinsime juos jums.“ Bet aš prekę pirkau iš Pigu.lt ir man visiškai neįdomu, kas jiems jas tiekia. Kaip ne jūsų prekė?“ – piktinosi Delfi skaitytoja.

Pirkėja pažymi, kad ilgai laukti pinigų grąžinimo negali, nes dukros mokslams reikalingas kompiuteris, o dar vienam jų neturi.

„Rezultatas: vaikas dar 2 savaites turi būti be kompiuterio, o mes – laukti savo pinigų ir tada ieškoti, kur įsigyti kitą kompiuterį, nes šitoje platformoje tikrai niekada nebepirksiu“, – sako ji.

Pigu.lt: pinigus grąžinsime per 1–2 darbo dienas

Komentuodamas šią situaciją Pigu.lt rinkodaros vadovas Ernestas Kačerauskas pažymi, kad įprastai tokiais atvejais pirkėjo grąžinta prekė pristatoma pardavėjui, kad šis įvertintų, ar prekė buvo pažeista kliento, ar jau prieš ją parduodant.

„Tada priimamas spendimas dėl pinigų grąžinimo klientui. Visas procesas užtrunka iki 14 dienų, tačiau neretai problema būna išsprendžiama kur kas greičiau.

Dėl šio atvejo jau susisiekėme su pardavėju, kuris naudojasi „Pigu.lt“ e. prekybos platforma, kad parduotų savo asortimentą. Patikiname, kad klientė atgaus pinigus per 1–2 darbo dienas“, – tikina E. Kačerauskas.

„Mums, dirbantiems Pigu.lt prekybos centre internete, labai svarbi kiekvieno kliento apsipirkimo patirtis. Iškilus problemoms, stengiamės kuo operatyviau jas išspręsti, pasimokyti iš savo klaidų ir tobulėti.

Labai apmaudu dėl šios situacijos, atsiprašome visų vardu už sukeltus nemalonumus; nuolat bendraujame su pardavėjais, kad tokie atvejai nesikartotų, ir klientų patirtis, apsiperkant mūsų prekybos centre internete, būtų teigiama ir verčianti sugrįžti“, – pažymi Pigu.lt atstovas.

VVTAT: grąžinti pinigus turi tikrasis pardavėjas

Komentuodama šią situaciją Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pažymi: tikėtina, kad vartotojas įsigijo prekę iš Pigu.lt, kaip platformos, kuri ne tik pati prekiauja prekėmis, bet ir suteikia galimybę prekiauti savo platformoje kitiems pardavėjams. Tokiu atveju pirmiausia svarbu įvertinti, ar vartotojui buvo suteikta išsami informacija prieš įsigyjant prekę apie tai, kas yra tikrasis prekės pardavėjas, kokios yra pagrindinės prekės savybės ir kitą vartotojams privalomą pateikti informaciją.

Delfi pažymi, kad Pigu.lt platformoje HP kompiuterio aprašyme nurodyta, kad prekės būklė – nauja, o pardavėjas – „Mdata“. Anot VVTAT, netinkamos kokybės daikto grąžinimo išlaidos tenka pardavėjui.

Vadovaujantis Civilinio kodekso nuostatomis, pirkėjui nutraukus sutartį dėl daikto netinkamos kokybės, pardavėjas privalo nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per keturiolika dienų nuo daikto grąžinimo dienos, grąžinti sumokėtą kainą. Pardavėjas, grąžindamas pirkėjui sumokėtą kainą, neturi teisės iš jos išskaičiuoti sumą, kuria sumažėjo daikto vertė dėl jo naudojimo ar prarastos daikto išvaizdos arba dėl kitokių aplinkybių.

„Civiliniame kodekse nustatyta, jog prieš sudarydamas nuotolinę sutartį verslininkas privalo aiškiai ir suprantamai suteikti vartotojui būtiną, teisingą ir išsamią informaciją apie parduodamas prekės ir teikiamas paslaugas, prekių ir paslaugų savybes, informaciją apie verslininką, galutinę prekės ar paslaugos kainą, apmokėjimo, pristatymo, sutarties vykdymo sąlygas ir kt. Pareiga įrodyti, kad informacija yra suteikta vartotojui, tenka verslininkui. Verslininkas, neįvykdęs arba netinkamai įvykdęs pareigą suteikti informaciją vartotojui, turi atlyginti dėl to vartotojo patirtus nuostolius“, – pažymi VVTAT.

Siuntiniai
Foto: Scanpix

Siekiant išvengti panašių situacijų, prieš perkant internetu vartotojams VVTAT pataria įvertinti, kokią informaciją apie save ir parduodamas prekes bei teikiamas paslaugas nurodo pardavėjas. Pardavėjas privalo nurodyti savo kontaktinius duomenis, informaciją apie prekę ir pagrindines jos savybes, informaciją apie apmokėjimo, pristatymo, sutarties vykdymo tvarką, prekių ar paslaugų kainą, informaciją apie prekės garantiją, teisę atsisakyti nuotolinės sutarties ir kt.

„Taip pat rekomenduojame nepamiršti pasinaudoti prekės patikrinimo teise iš karto ją gavus. Jei kurjeris prašo patvirtinti prekės priėmimą ir kokybę parašu, pirmiausia svarbu apžiūrėti prekę ir jos pakuotę. Pasirašęs, kad gavo kokybišką ir nepažeistą prekę jos neišpakavęs, vartotojas rizikuoja prisiimti pasekmes, susijusias su įsigytos prekės trūkumais“, – dėmesį atkreipia VVTAT.

VVAT pernai sulaukė 2500 panašių vartotojų skundų

VVTAT duomenimis, per tris 2020 metų ketvirčius gauta beveik 2500 vartotojų skundų elektroninės prekybos srityje. Dažniausiai vartotojai esą kreipiasi dėl vėluojančio prekių pristatymo arba prekių grąžinimo apribojimų, pavyzdžiui, kai pardavėjai vengia grąžinti pinigus už vartotojų grąžintas prekes, motyvuodami, kad prekė turi naudojimo žymių arba yra pažeista, neteikia atsakymų į pretenzijas ar netinkamai skaičiuoja sutarties nutraukimo mokesčius.

„Pastaruoju metu vartotojų skundų dėl gautų prekių prekinės išvaizdos gaunama dažniau. Vartotojai pastebi, jog gavo prekę, kurią, tikėtina, jau kažkas naudojo ir grąžino pardavėjui. Šiuo atveju dar kartą akcentuojame vartotojo teisę prieš priimant prekę pasinaudoti prekės patikrinimo galimybe bei užfiksuoti gautos prekės būklę“, – pažymi VVTAT.

Be kita ko, vartotojas, kuriam buvo parduota nekokybiška prekė, pagal Civilinį kodeksą savo pasirinkimu turi teisę: 1) reikalauti iš pardavėjo nemokamai pašalinti prekės trūkumus (pataisyti prekę); 2) reikalauti iš pardavėjo nemokamai pakeisti netinkamos kokybės prekę tinkamos kokybės preke; 3) reikalauti iš pardavėjo atitinkamai sumažinti kainą; 4) vienašališkai nutraukti sutartį ir pareikalauti sugrąžinti sumokėtą kainą.

Tačiau pirkėjas neturi teisės nutraukti sutarties, jeigu prekės trūkumas yra mažareikšmis. Visais atvejais pirkėjas turi teisę į nuostolių, atsiradusių dėl netinkamos kokybės prekės pardavimo, atlyginimą. Keliant reikalavimą atlyginti nuostolius, nukentėjusiajai šaliai keliama pareiga konkrečiais įrodymais pagrįsti patirtų turtinių nuostolių dydį, o jei ji negali nuostolių tiksliai įrodyti, jų dydį nustato teismas.