„Luminor“ specialistai analizavo banko klientų atsiskaitymus nuo kovo 1 iki birželio 28 dienos – šis laikotarpis apima karantino pradžią ir praėjus sunkiam periodui po to sekusius suvaržymų švelninimus, o galiausiai ir karantino pabaigą.

„Pasibaigus karantinui matome, kad žmonės grįžta prie įprastinio gyvenimo būdo, o kai kurie verslo sektoriai netgi atsigauna greičiau nei kiti. Staigus šuolis aukštyn matomas turizmo sektoriuje – per karantiną Lietuvos klientų išlaidos kelionėms buvo sumažėję net 98 proc., tačiau iki birželio pabaigos jos buvo tik 38 proc. mažesnės negu metų pradžioje. Tiesa, iki visiško atsigavimo dar liko dalis kelio, tačiau tendencija yra teigiama ir turizmo atsigavimas vyksta stebėtinai greitai. Beje, tarp Baltijos šalių Lietuvos gyventojai keliauja daugiausiai, Estijoje kelionės birželio pabaigoje buvo 44 proc., Latvijoje 50 proc. mažesnės negu metų pradžioje“, – sako „Luminor“ banko Klientų konsultavimo centrų vadovė Baltijos šalims Giedrė Blazgienė.

Padidėjęs kortelių operacijų skaičius Lietuvoje ir kaimyninėse šalyse taip pat leidžia tikėtis didesnio žmonių įsitraukimo į keliones. Palyginus balandį ir birželį, per pirmąjį vasaros mėnesį Lietuvoje ir Latvijoje kortelių operacijų skaičius padidėjo šešis kartus, kai pavyzdžiui Suomijoje tik 10,6 proc. Tendencijos rodo, kad visose Baltijos šalyse po truputį atsigauna ir viešojo maitinimo rinka.

„Apsilankymas restoranuose ir apskritai vakarieniavimas ne namuose, po karantino pabaigos netgi viršijo metų pradžioje buvusius mastus. Palyginus su šių metų pradžia, išlaidos viešajam maitinimui balandžio mėnesį buvo sumažėjusios 78 proc., tačiau birželio pabaigoje jos atsigavo iki 25 proc. ir viršijo metų pradžioje buvusį lygį. Latvijoje ir Estijoje tendencijos panašios, tiesa, atsigavimas po karantino čia siekia apie 8 proc. Žinoma, vasaros laikotarpis neabejotinai prisidėjo prie restoranų ir kavinių rinkos atsigavimo, tačiau džiugina tai, kad žmonės nesėdi namuose ir palaiko vieną iš labiausiai nuo krizės nukentėjusių sričių“, – sako G. Blazgienė.

Mokėjimų statistika rodo, kad po truputį į senas vėžes grįžta visos verslo sritys – žmonės vėl daugiau perka rūbų, daugiau pramogauja, šiek tiek mažiau išleidžia elektroninėse parduotuvėse, nes šiandiena jau nebėra apribojimų lankytis parduotuvėse.

Visose Baltijos šalyse vis dar išlieka didelis atsiskaitymas už pašto paslaugas ir nemažas „pasidaryk pats“ kategorijos aktyvumas. Lietuvoje išlaidos pašto paslaugomis birželį buvo 75 proc. didesnės negu metų pradžioje (per karantiną siekė 170 proc.), „pasidaryk pats“ tipo parduotuvėse lyginant su metų pradžia birželį fiksuojama 70 proc. augimas – tai galima sieti ir su lauko darbų sezonu.