Kaip rašoma įvykių suvestinėje, birželio 21 d. apie 18 val. 30 min. Vilniuje gyvenanti 1962 m. gimusi moteris į mobiliojo ryšio telefoną gavo SMS žinutę dėl programėlės „Smart-ID“ duomenų atnaujinimo su nuoroda. Ją paspaudus ir patvirtinus prisijungimą, iš moters sąskaitos buvo į kitą sąskaitą pervesta 4000 eurų.

Tokia pati situacija nutiko ir birželio 22 d. apie 8 val. 54 min. Vilniuje gyvenančiai 1945 m. gimusiai moteriai. Jai paspaudus ant nuorodos ir patvirtinus prisijungimą, iš sąskaitos į kitą sąskaitą buvo pervesta 3000 eurų.

Dėl šių įvykių pradėti ikiteisminiai tyrimai.

Fiksuojamas išaugęs atakų skaičius prieš „Smart-ID“ naudotojus

Pastaruoju metu fiksuojamas išaugęs sukčių atakų skaičius prieš „Smart-ID“ naudotojus, praneša „Swedbank“.

Pasak banko, gyventojams siunčiamos SMS žinutės su prašymu atnaujinti savo „Smart-ID“ paskyrą. Paspaudus ant gautos nuorodos, prašoma suvesti asmeninius prisijungimo duomenis ir taip patvirtinti sukčių operacijas. Bankas perspėja to nedaryti, nes gyventojai rizikuoja prarasti savo sąskaitos lėšas.

Primenama, kad „Smart-ID“ paskyra yra atnaujinama tik „Smart-ID“ programėlėje, o ne aktyvuojant iš nežinomo siuntėjo gautą nuorodą.

Taip pat raginama netvirtinti operacijų ar prisijungimų prie elektroninių kanalų, kurių naudotojai patys neinicijavo, jokiomis aplinkybėmis neatskleisti savo asmens duomenų ir prisijungimų prie elektroninių kanalų naudojamų duomenų kitiems asmenims.