Delfi redakciją pasiekė emigrantės laiškas, kuriame pasakojo apie nesklandumus su banku ir programėle, kuria naudojasi norėdama prisijungti prie el. bankininkystės.

„Esu jauna emigrantė, keletą kartų per metus grįžtanti į Lietuvą. Lankausi kavinėse, apsipirkinėju, susitinku su draugais, kas reiškia, jog aktyviai naudojuosi lietuviškų bankų paslaugomis. Ir naudočiausi jomis toliau, jeigu paslaugas jie teiktų atsakingai ir nepasivargintų apgalvoti visų įmanomų scenarijų, dėl kurių su pagalbos šauksmu kreipiasi jų klientai“, – savo istoriją pradeda ji.

Moteris dvejus metus naudojasi „Smart-ID“ paslauga, jungdamasi prie banko.

„Naudojuosi „Smart-ID“ paslauga, kuri yra puiki alternatyva kitam, jau kiek atgyvenusiam, prisijungimo būdui – slaptažodžių generatoriui. Gyvendama užsienyje neturiu lietuviško telefono numerio, tad negaliu jungtis mobilaus parašo pagalba“, – aiškina ji.

Šių metų gegužę baigėsi pasirašyta „Smart-ID“ sutartis, kurią nedelsdama ji esą atnaujino. Anot jos, nei Smart-ID programėlė, nei SEB bankas, kurio paslaugomis ji naudojasi, neįspėjo, jog sutarties pratęsimas telefonu neužbaigia šio proceso.

„Kai procesas buvo beveik baigtas, iškilo pranešimas, jog mano senoji paskyra bus ištrinta. Maniau, koks gi skirtumas. Tačiau pripažįstu, kad padariau didelę klaidą, spausdama mygtuką „Patvirtinti“.

Kad kažkas ne taip, pastebėjau po kelių savaičių, bandydama prisijungti prie elektroninės bankininkystės. Pasirinkusi „Smart-ID“ suvedžiau prašomus kodus ir, kaip įprasta, viską patvirtinau mobilioje programėlėje. Tačiau vietoje savo banko sąskaitos duomenų pamačiau pranešimą „Norėdami pradėti naudotis „Smart-ID“ turite prisijungti su iki šiol naudota prisijungimo priemone“, – pasakoja emigrantė.

Kadangi vienintelė priemonė, kuria naudojosi ji, buvo „Smart-ID“ programėlė, moteris kreipėsi į banką. Konsultantė neva nukreipė į „Smart-ID“ atstovus.

„Iš „Smart-ID“ konsultanto išgirdau, kad mano atveju, kadangi gyvenu užsienyje, sienos tebėra uždarytos dėl karantino, ir neturiu lietuviško telefono numerio, jis negali man padėti, tad patarė vėl kreiptis į SEB banką, kad padėtų prisijungti kitais būdais“, – apie užburtą ratą pasakoja jauna moteris.

Tačiau dar kartą ji išgirdo tą patį: net ir patvirtinę, jog skambinantis asmuo yra banko sąskaitos savininkas, konsultantai neva negali atlikti lėšų pervedimo į kitus bankus, taip pat negali patvirtinti pratęstos sutarties su „Smart-ID“, tad vienintelis padėsiantis dalykas, be slaptažodžių generatoriaus atsiuntimo paštu už 34 Eur ir kelių savaičių laukimo, yra apsilankymas banko skyriuje.

„Primenu: sienos tebebuvo uždarytos, o SEB banko sąskaitoje, deja, liko didžioji dalis mano lėšų. Kadangi naudojuosi ir „Revolut“ paslaugomis, bandžiau pridėti pinigų per jų programėlę, tačiau pirmąkart per labai ilgą laiką buvau paprašyta visų pirma prisijungti prie banko. O prisijungti negaliu“, – nusivylimo neslepia pašnekovė.

Galbūt ši istorija ir nebūtų taip skaudžiai paveikusi moters, jeigu ne tai, kad banko sąskaitoje liko ir jos santaupos, skirtos už dviejų mėnesių įvyksiančioms vestuvėms.

„Kadangi tokia šventė kainuoja nemažai, o jos planavimas yra susietas su išankstinėmis įmokomis, dėl tokio banko darbuotojų neapdairumo išgyvenau daug streso. O kad bandymas išgelbėti vestuves nebūtų pernelyg paprastas, civilinės metrikacijos paslaugų informacinė sistema „MEPIS“ irgi reikalauja prisijungimo prie banko, lietuviško telefono numerio arba skaitytuvo. Tai reiškia, kad neturiu prieigos net prie savo dokumentų“, – pažymi jauna emigrantė.

„Visada gyniau lietuvių pažangą, mažinant biurokratiją, tačiau tokia situacija esu absoliučiai pritrenkta. Tarytum emigrantai nėra pilnateisiai piliečiai ir nesinaudoja nei lietuviškais bankais, nei elektroniniais valdžios vartais. Mano situaciją galima apibūdinti kaip akligatvį, kadangi dėl to, kad man nebuvo pranešta apie būtiną „Smart-ID“ sutarties patvirtinimą banko padalinyje, liksiu be vestuvių. Skamba it istorija iš anekdoto“, – pasakoja ji.

SEB bankas: siunčiame slaptažodžių generatorių Lietuvoje arba užsienyje

SEB banko atstovė Ieva Dauguvietytė-Daškevičienė pažymi, kad karantino metu banko klientams paštu buvo siunčiami slaptažodžių generatoriai.

„Apgailestaujame dėl susiklosčiusios situacijos, jei netiksliai pateikėme informaciją klientui. Tokiu atveju, jei klientas neturi aktyvios „Smart-ID“ paskyros, tačiau turi interneto banko sutartį, karantino metu dedame pastangas, kad klientams nereikėtų atvykti į banko skyrių.

Todėl, kliento prašymu, siunčiame slaptažodžių generatorių kliento nurodytu adresu Lietuvoje arba užsienyje. Taip klientas gali prisijungti prie savo interneto banko ir atlikti norimas operacijas“, – komentuoja SEB bankas.

„Smart-ID“: be apsilankymo banke yra daugiau būdų atnaujinti paskyrą

„SK ID Solutions“, valdantis „Smart-ID“ programėlę, verslo vadovas Lietuvoje Viktoras Kamarevcevas atkreipia dėmesys, kad „Smart-ID“ paskyra galioja 3-ejus metus, po to ją reikia atnaujinti. Tai esą galima padaryti iš bet kur, kur tik yra internetas.

„Smart-ID“ interneto svetainėje rašoma, kad skaitmeniniai parašai, įskaitant patikrintas operacijas ir kt., pateikiami naudojant „Smart-ID“, yra teisiškai įpareigojantys, todėl būtina patikrinti, ar sąskaitą vis dar turi asmuo, turintis teisėtą leidimą ja naudotis. Štai kodėl kas 3-ejus metus būtina iš naujo suasmeninti savo „Smart-ID“.

„Nepradėkite paskyros atnaujinimo, jei negalite jos autentifikuoti (patvirtinti savo tapatybės – Delfi). Pavyzdžiui, jei savo paskyrą norite autentifikuoti banko skyriuje, nepradėkite atnaujinimo, kol nesusitiksite su jums padėsiančiu banko darbuotoju“, – rašoma programėlės svetainėje.

Susikurti „Smart-ID“, be atvykimo į banką, galima šiais būdais: interneto banku, mobiliuoju parašu, asmens tapatybės kortelės parašu, biometriniu tapatybės nustatymu.

„Pastarasis būdas ir buvo sukurtas bei nuo šių metų vasario pabaigos pasiūlytas „Smart-ID“ vartotojams, kad jiems būtų dar patogiau susikurti ar atnaujinti paskyrą, neatvykus į banką.

Beje, ketvirta šalis, kurioje dažniausiai naudojamas biometrinį duomenų atpažinimas savo paskyrai atnaujinti, yra Jungtinė Karalystė, o šia nauja funkcija „Smart-ID“ paskyrų turėtojai sėkmingai naudojasi įvairiose šalyse“, – pažymi V. Kamarevcevas.

„Mes prašytume emigrantės atsiųsti mums laišką į help.lt@smart-id.com su daugiau informacijos apie savo problemą, kad galėtume išsamiai išsiaiškinti situaciją ir jai atsakyti bei pagelbėti“, – sako „Smart-ID“ atstovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (185)