„Rimi Lietuva“: pirkėjų srautas išaugo gyvenamuosiuose rajonuose

Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė sako, kad šalyje paskelbus karantiną, labiausiai išaugo šviežio maisto – mėsos, pieno, duonos produktų, taip pat – daržovių, vaisių pardavimai.

Prieš prasidedant karantinui ir visą jo laikotarpį tarp ne maisto prekių pastebimas žymus švaros prekių augimas, tokių kaip skystas muilas, taip pat – higieninio popieriaus, vienkartinių servetėlių, pardavimų augimas.

R. Keršienė nuo karantino pradžios tikina pastebinti kelis pirkėjų elgesio apsiperkant pasikeitimus.

„Atsižvelgdami į karantino taisykles ir rekomendacijas, taip pat užsidarius daugumai parduotuvių ir paslaugų vietų, mažiau pirkėjų apsipirkimui renkasi didžiuosius prekybos ir laisvalaikio centrus, tačiau pirkėjų srautas žymiai išaugo gyvenamuosiuose rajonuose, priemiesčiuose esančiose parduotuvėse.

Pastebėjome ir tai, kad vengdami didesnių susibūrimų daugiau pirkėjų į parduotuves užsuka darbo dienomis. Tuo tarpu savaitgaliais, lyginant su laikotarpiu iki karantino, jų prekybos centruose lankosi mažiau. Vėlgi, tai susiję ir su tuo, jog savaitgaliais neveikia jokios kitos prekybos ir pramogų vietos – gyventojai laiką leidžia namuose, po vieną ar šeimomis vyksta į gamtą“, – pastebėjimais dalijasi „Rimi Lietuva“ atstovė.

R. Keršienė priduria, kad karantino sąlygomis leisdami laiką namuose, rūpindamiesi namuose besimokančiais vaikais ir vyresnio amžiaus artimaisiais gyventojai žymiai daugiau laiko skiria maisto ruošimui: „Tai atspindi sumažėję vartojimui jau paruoštų gaminių bei pusgaminių, kurie buvo labai populiarūs iki karantino, ypač šiltėjant orams, pardavimai bei išaugę šviežio maisto prekių pardavimai.“

„Norfa“: namuose žmonės daugiau gamina kepinių

Kaip sako prekybos tinklo „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis, karantino metu bendra prekybos tinklo apyvarta yra pakilusi apie 15 proc., lyginant su laikotarpiu iki karantino.

„Pirkėjai rečiau ateina, bet daugiau perka. Ir stengiasi laikytis taisyklių, kurios saugo nuo ligos“, – pirkėjų įpročius nuo karantino pradžios apibendrina pašnekovas.

Jis taip pat išskyrė, kad ilgo galiojimo prekių pardavimai padidėję – nuo 50 iki 80 proc., priklausomai nuo prekės rūšies, t. y. kruopos, miltai, konservai.

Taip pat iki 40 proc. padidėję šviežios mėsos pardavimai, kiaušinių – 35–40 proc., mielių pardavimai išaugę apie 40 proc.

„Iš to galima daryti išvadą, kad daug kepinių žmonės gaminasi namuose, nes miltų, mielių ir kiaušinių padidėję pardavimai. Pastarųjų – nepriklausomai nuo Velykų, nes per jas dar padidės. Tai yra tie ingredientai, kurie reikalingi duonos gaminiams“, – komentuoja D. Ryliškis.

Iš ne maisto prekių „Norfos“ atstovas išskiria dezinfekcinių priemonių augusius pardavimus.

„Iki“: dezinfekcinio skysčio pardavimai augo šimtais kartų

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė pastebi, kad Lietuvoje įvedus karantiną, įvyko tiek pirkėjų srautų, tiek pardavimų didžiulis šuolis. Pardavimai augo praktiškai visose prekių kategorijose, pirmo būtinumo prekių pirkimas padidėjo 2–5 kartus.

„Labiausiai perkamos prekės buvo kruopos, makaronai, konservuotos daržovės, mėsos ir žuvies konservai, taip pat tualetinis popierius, muilas, kitos higienos priemonės“, – vardija „Iki“ atstovė.

Karantinui tęsiantis, anot jos, pirkėjų elgsena pamažu nusistovėjo. Šiuo metu prekybos tinklas raginame žmones pirkti atsakingai – planuoti savo pirkinius, apsipirkti ilgesniam laikui ir retinti lankymąsi parduotuvėse.

„Pastarųjų savaičių duomenys rodo, kad pirkėjai įsiklauso į rekomendacijas – pirkėjų srautai sumažėjo, tačiau vidutinis pirkinių krepšelis išaugo. Ypač didelis augimas matomas pastarąsias dvi savaites, kurių metu pirkinių krepšelis augo net daugiau nei dvigubai, palyginus su tuo pačiu laikotarpiu pernai“, – komentuoja I. Baltrušaitienė.

Ji taip pat pažymi, kad ir toliau išlieka tendencija, kad žmonės daugiau perka ilgai negendančių maisto produktų. Tarp kruopų populiariausios ir toliau išlieka grikiai ir ryžiai. Tačiau, kaip pastebi, planuojant savaitės meniu ir apsiperkant ilgesniam laikui pirkinių krepšelyje atsiranda ir švieži produktai – vaisiai, daržovės, pieno produktai, šviežia mėsa.

„Iš šviežios mėsos kategorijos labiausiai perkama vištiena. Kiaušinių pardavimai laikosi maždaug tolygūs, juos žmonės perka nuolat. Manau, artimiausiomis dienomis kiaušinių pardavimai gali ūgtelėti dėl artėjančių Velykų“, – tikina „Iki“ komunikacijos vadovė.

Kalbėdama apie ne maisto prekes pašnekovė išskiria labiausiai augusią dezinfekcinio rankų skysčio kategoriją – pardavimai pastarosiomis savaitėmis augo šimtais kartų. Taip pat prekybos tinklas pastebi išaugusius universalių valymo priemonių pardavimus – žmonės daugiau laiko leidžia namuose, tad užsiima pavasariniu valymu.

„Maxima“: žmonės toliau perka ilgo galiojimo prekes

Maximos“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė Ernesta Dapkienė pažymi, kad nuo karantino pradžios iki kovo pabaigos tęsėsi tendencija, kai klientai daugiau pirko sausos bakalėjos prekes, t. y. cukrų, miltus, greito paruošimo desertus, taip pat šviežią mėsą, paukštieną, vaisius – obuolius, bananus, mangus, – konservuotas daržoves, šaldytus miltinius gaminius, šaldytas daržoves, uogas.

Šiuo laikotarpiu iš kitų prekių esą išsiskyrė skysti bei kieti muilai, ypač ūkiškas muilas, ir įvairūs dezinfekantai.

„Trečiąją karantino savaitę ir balandžio pradžioje klientai ir toliau dažniau į krepšelius dėjosi sausos ir konservuotos bakalėjos prekes, vaisius ir uogas bei miltinę konditeriją, mažiau – kulinarijos gaminius. Priedai maisto gamybai taip pat viso karantino metu yra itin populiarūs – mielės, kepimo milteliai, soda, krakmolas, vanilinis cukrus, citrinų rūgštis“, – pastebi E. Dapkienė.

Kalbant tik apie maisto produktus, anot jos, klientai toliau linkę pirkti ilgo galiojimo prekes ir prekes, kurias galima užšaldyti, pavyzdžiui, šviežią mėsą ar paukštieną. Tuo metu greito vartojimo prekių „Maximos“ parduotuvėse nuperkama mažiau.

„Klientai savo pirkinius planuoja ilgesniam laikui – į parduotuvę užsuka rečiau, bet vienu kartu įsigyja daugiau prekių. Patys raginame taip elgtis, t. y. mažinti apsilankymų skaičių, o apsipirkti su suplanuotų pirkinių sąrašu“, – akcentuoja „Maximos“ atstovė.

Karantino metu prekybos tinklas stebi ir išaugusią kiaušinių paklausą. Skaičiuojama, kad jų pardavimai prekybos tinklo parduotuvėse antroje kovo pusėje padidėjo apie 11 proc. „Tikėtina, kad augimas susijęs su tuo, jog žmonės pradėjo daugiau patys gaminti ir valgyti namuose bei ruoštis šv. Velykoms“, – pažymi pašnekovė.

„Lidl“: krepšelyje nebėra taip ryškiai išsiskiriančių prekių kategorijų

Prekybos tinklo „Lidl“ atstovas žiniasklaidai Valdas Lopeta sako pastebintis apsipirkimo įpročių pokyčius: sumažėjo anksčiau įprasti piko laikai, pirkėjų srautas per visą dieną pasiskirsto tolygiau. Apsilankymai parduotuvėse tapo retesni, tačiau išaugo vidutinis pirkėjų krepšelis.

„Tai rodo vieną didžiausių pokyčių karantino metu: daugiau žmonių pradėjo pirkinius planuoti atidžiau. Pats pirkinių krepšelis tapo labiau subalansuotas, jame nebėra taip ryškiai išsiskiriančių prekių kategorijų, kaip prieš pat karantiną ar jo pradžioje, kai itin populiarios buvo ilgo galiojimo maisto prekės ir higienos reikmenys“, – sako V. Lopeta, bet atskirų prekių ar jų grupių pardavimo pokyčių nekomentavo.

Vienur alkoholio pardavimai augo, kitur – nekito

„Rimi Lietuva“ atstovė tikina, kad alkoholio pardavimai augo dar prieš pakelbiant karantiną, o viena to priežasčių – tą savaitę minėta Kovo 11-oji. Tačiau alkoholinių gėrimų pardavimai karantino savaitėmis esą nerodo tokio augimo kaip maisto kategorijos prekės.

Tuo metu „Iki“ pirmosiomis karantino savaitėmis pastebėjo nežymų alkoholinių gėrimų kategorijos pardavimų augimą. Labiausiai – beveik trečdaliu – padidėjo stipriųjų alkoholinių gėrimų pardavimai.

„Tikėtina, kad juos žmonės pirko ir kaip dezinfekcinę priemonę, ruošdamiesi galimam šių prekių trūkumui, su kuriuo buvome susidūrę rinkoje“, – sako I. Baltrušaitienė.

„Norfa“ atstovas tikino, kad alkoholio pardavimai karantino metu išliko nepakitę arba nežymūs – tokie patys kaip iki karantino.

„Maxima“ atkreipia dėmesį, kad karantino laikotarpiu išaugus būtinų maisto prekių pardavimams, alkoholio pardavimai atvirkščiai – mažėja. Pirmąją karantino savaitę alkoholio pardavimai traukėsi 6 proc., antrą – 9 proc., o trečią sumažėjo jau 13 proc.

„Pigu.lt“: tapome prekybos centru internete

Pigu“ komunikacijos vadovė Raimonda Strazdauskaitė sako, kad pastaruoju metu pirmiausia daug įsigyjama įvairių prekių, būtinų saugumui ir sveikatai, t. y. priemonės veido, rankų apsaugai, dezinfekcijai.

„Būtiniausių apsaugos priemonių kainos, tiekėjams reagavus į padidėjusią paklausą, kai kuriais atvejais buvo išaugusios dešimtimis kartų. Bet kokia kaina stengėmės užtikrinti klientams galimybę rasti jų mūsų asortimente. Šiuo metu kainos stabilizuojasi“, – tikina pašnekovė.

Kitos pastarosiomis savaitėmis populiarios kategorijos – žaislai, laisvalaikio ir kitos prekės vaikams, kurios esą reikalingos tiek vaikų, tiek tėvų gerai savijautai užtikrinti.

„Pigu.lt“ prekių atsiėmimo punktas Kaune

„Auga kosmetikos prekių kategorija, kai kurie klientai, sprendžiant iš tam tikrų prekių pardavimų, tiesiog įsirengia grožio salonus namuose“, – sako ji.

Taip pat aktualūs lauko baldai, sodo prekės, tokios kaip šiltnamiai ar vejapjovės. Auga poreikis sporto inventoriui ir laisvalaikio lauke prekėms – batutams, čiuožykloms, smėlio dėžėms, kepsninėms ir paspirtukams.

„Žmonės, gyvenantys individualiuose namuose, ieško veiklos ir sau, ir vaikams, todėl matome, kaip vis daugiau perkama batutų – apie 40 proc. Jų ne tik perkama daugiau, bet ir populiariausių batutų skersmuo „išaugo“ nuo maždaug 2,5 m iki 4 m ir daugiau. Populiarėja į žemę įkasami batutai“, – komentuoja R. Strazdauskaitė.

Be to, kaip pažymi „Pigu“ atstovė, itin sparčiai senka sportinių prekių atsargos. Žmonės linkę aktyviai leisti laiką namuose ar prie jų, aktyvia veikla užimti vaikus, tad užsidarius sporto klubams, 3 kartus išaugo svarmenų bei 2 kartus treniruoklių pardavimai, pastebi ji.

„Šia savaitę su pagerėjusiais orais papildomai matome itin didelę sezoninių prekių paklausą: lauko baldų pardavimai šoko dvigubai. Žmonės taip pat ieško saugesnių transporto alternatyvų, galimybių nuvykti kur nors mieste be kontakto, tad 2 kartus augo dviračių pardavimai, ypač populiarūs miesto dviračiai, kurių kaina vidutiniškai siekia apie 200 eurų.

Matyt, dėl panašių priežasčių populiarėja ir el. paspirtukai. Pastarųjų pardavimai jau praėjusiais metais buvo ypač pakilę, tačiau šiemet jie išaugo 3 kartus, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai“, – pastebėjimais dalijasi R. Strazdauskaitė.

Kalbėdama apie prekių kainas „Pigu“ atstovė tikina, kad pastarųjų savaičių situacija didelės įtakos kainoms nepadarė, tad jos iš esmės nekito, nevertinant atskiroms prekėms taikomų akcijų.

R. Strazdauskaitė sako, kad karantinas ir būtinybė skirti maksimalų dėmesį saugumui atnešė nemažai pokyčių, tad keitėsi tiek pirkėjų įpročiai, tiek el. parduotuvės veikla. Kaip ji tikina, didžiausias dėmesys buvo skirtas saugumui – saugiai darbuotojų ir klientų aplinkai.

„Kalbant apie užsakymus, matome, kad klientų srautai auga tiek dėl ateinančių naujų, tiek dėl dažniau perkančių jau esamų mūsų klientų. Taip pat krepšelyje daugėja prekių. Tam didelės įtakos turi naujų prekių atsiradimas mūsų asortimente. Ateinant naujoms parduotuvėms, prekių ženklams, klientams vis lengviau viską rasti vienoje vietoje. Iš tikrųjų tapome prekybos centru internete“, – sako R. Strazdauskaitė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (33)