Laukia neįtikėtina plėtra

Rimi Lietuva“ generalinis direktorius Giedrius Bandzevičius DELFI komentavo, kad 2019-aisiais prekybos tinklą papildė 5 naujos parduotuvės, o ateinančiais metais planuojama atidaryti dar 9 naujas parduotuves.

„Naujienų tikrai sulauks didieji Lietuvos miestai ir (arba) jų priemiesčiai“, – sakė jis ir pridūrė, kad, nors šiuo metu prekybos tinklą sudaro 61 prekybos centras, parduotuvių iki 2023-ųjų pabaigos daugės dar beveik dvigubai ir Lietuvoje veikiančių bus 100.

Kalbėdamas apie naujoves, vadovas pabrėžė, kad šių metų spalio pabaigoje „Rimi“ pirkėjams Lietuvoje pristatė ir savitarnos skenerius, o prakalbus apie savitarnos kasas, jos, anot vadovo, šiame prekybos centre bus diegiamos ir toliau. Tinklas, kaip patikino, 2019-aisiais taip pat įsidiegė ir elektronines kainų etiketes.

Giedrius Bandzevičius
Foto: Bendrovės archyvas

„Praėjus kiek daugiau nei pusmečiui nuo šios naujovės pristatymo, vis dar vertiname jos efektyvumą, tačiau jau svarstome šio sprendimo plėtrą „Rimi“ parduotuvėse“, – sakė generalinis direktorius.

Paklaustas apie naujoves, kurios 2020-aisiais gali nustebinti klientus, G. Bandzevičius teigė, jog ateinančių metų pirmą ketvirtį planuojama atidaryti elektroninę „Rimi“ parduotuvę.

„Pasiruošimo planas įgyvendinamas sėkmingai – šiandien turime suformuotą komandą, tęsiame reikalingų specialistų paiešką ir samdą, ruošiame patalpas el. parduotuvės operacijoms atlikti, taip pat jau įsigijome ir darbui ruošiame pirmuosius prekių pristatymo automobilius“, – išdavė jis.

Galiausiai 2020-aisiais į tinklo plėtrą bei naujų parduotuvių atidarymą bendrovė planuoja investuoti 10 mln. Eur.

„Lidl Lietuva“ atlyginimus kels iki 10 proc.

„Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovas Valdas Lopeta sakė negalintis plačiai komentuoti įmonės ateities planų, tačiau prasitarė, kad „Lidl“ 2020-aisiais Lietuvoje ir toliau ketina plėstis.

„Pastarąją savaitę atidarėme dvi naujas parduotuves Vilniuje ir Kaune, taigi metus užbaigiame turėdami 47 parduotuvių tinklą visoje Lietuvoje. Iš viso per metus atidarėme penkias naujas parduotuves: tris Vilniuje, po vieną Kaune ir Šilutėje. Labiausiai išsiskyrė Vilniuje, G9 prekybos centre, įsikūrusios „Lidl“ parduotuvės atidarymas. Tai – išskirtinė „city“ koncepcijos parduotuvė, integruota į istorinį pastatą“, – sakė V. Lopeta.

Pasiteiravus, kokie yra įmonės planai dėl savitarnos kasų diegimo bei kitų naujovių, atstovas sakė, kad „Lidl“ nuolat svarsto įvairias idėjas, tačiau šiandien jų atskleisti negali.

Tiesa, kitais metais pokyčių pajus ir patys „Lidl“ darbuotojai.

„Nuo kitų finansinių metų, kurie prasideda kovą, parduotuvių darbuotojų algas kelsime iki 10 proc., taip pat didės motyvaciniai priedai.

Be to, toliau aktyviai ieškosime darbuotojų, nes planuojame tolimesnę plėtrą Lietuvoje“, – džiaugėsi jis.

Dar labiau efektyvins veiklą

„Maximos“ operacijų vadovė Irtautė Ščerbavičienė pasakojo, kad šiuo metu parduotuvių tinklą sudaro 247 parduotuvės, o per 2019-uosius įmonė atidarė 7 ir atnaujino 9 parduotuves.

„Į šią plėtrą investavome apie 23 mln. eurų, iš jų beveik 4,5 mln. – į naujų parduotuvių atidarymą ir daugiau nei 18 mln. eurų – į atnaujinimą. Į cechų ir sandėlių atnaujinimą šiemet investavome dar apie 3 mln. eurų“, – kalbėjo ji.

Tiesa, kas pirkėjų laukia 2020-aisiais, operacijų vadovė teigė taip pat atskleisti negalinti, nes konkretūs ateities planai, informacija dėl parduotuvių atnaujinimo, atidarymo datos yra komercinė bendrovės paslaptis.

„Be to, „Maximos grupės“, kuriai priklauso ir prekybos tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“, išleistos obligacijos yra kotiruojamos „NASDAQ Vilnius“ bei kitose tarptautinėse biržose, todėl informacija apie konkrečius investicijų planus konkrečioje šalyje pagal galiojančius teisės aktus pirmiausia turi būti atskleista per biržą. Dėl šios priežasties detalizuoti plėtros planų 2020 m., deja, negalime“, – aiškino ji.

Visgi I. Ščerbavičienė atskleidė, kad ateinančiais metais į tolimesnę savitarnos kasų plėtrą tinklas planuoja investuoti apie 2 mln. Eur, taip pat planuoja plačiau diegti elektronines etiketes.

„Maximos“ Komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė Ernesta Dapkienė DELFI prasitarė ir apie artimiausius planus dėl darbuotojų.

Kaip teigė, įmonė visoje šalyje jaučia jų trūkumą, todėl daugiau lėšų yra investuojama į veiklos efektyvinimo sprendimus.

Šiuo metu bendrovė, E. Dapkienės teigimu, ieško apie 400 darbuotojų, daugiausia – logistikos, gamybos ir prekybos srityse.

Lauks pokyčiai savitarnos kasose

O štai prekybos tinklas IKI, kaip pasakojo jo valdymo direktorė Lina Muižienė, šiandien valdo 228 parduotuves, o 2020-aisiais jų skaičių didins dar šešiomis, įkurs tiek IKI, tiek „Express“ formato parduotuvių.

Kalbant apie parduotuvių uždarymą, kaip prasitarė, tokių taip pat bus.

„Kasmet vertiname kiekvienos parduotuvės rezultatus, konkurencinę aplinką, turimą potencialą. Atsižvelgiant į tai, gali būti priimamas sprendimas rekonstruoti parduotuvę, plėsti ją ar uždaryti. Būtent dėl tokių priežasčių kitais metais planuojame uždaryti keletą parduotuvių“, – sakė ji, tačiau, kurios gali būti uždarytos, nedetalizavo.

Naujovės, laukiančios pirkėjų, – naujos savitarnos kasos. Jos, kaip pasakojo, pasižymės didesne sparta, patrauklesne išvaizda, o jose bus įdiegta ir moderni pinigų cirkuliacijos (angl. cash recycling) funkcija.

„Esminis šios inovacijos pranašumas – vienu metu atliekama tiek grynųjų pinigų priėmimo, tiek išdavimo funkcijos. Be to, sistema geba automatiškai atpažinti padirbtus pinigus.

Matydami besikeičiančius apsipirkimo įpročius ir sekdami pasaulines mažmeninės prekybos sektoriaus tendencijas, kitais metais spartinsime savitarnos kasų diegimą savo parduotuvėse“, – sakė tinklo direktorė.

Foto: DELFI

Taip pat kitąmet planuojama rekonstruoti daugiau nei 20 tinklo parduotuvių skirtinguose Lietuvos miestuose, kai kurios bus didinamos.

L. Muižienė prakalbo ir apie tai, kokie pokyčiai 2020-aisiais laukia tinklo darbuotojų. Jos teigimu, 2019-aisiais jų atlyginimai didėjo apie 30 proc., o nuo sausio 1-osios vėl bus keliami.

„Šį procesą nuosekliai įgyvendinsime keliais etapais“, – žadėjo tinklo direktorė.

Ateinančiais metais tinklas tęs pradėtą darbą ir toliau parduotuvėse diegs elektronines etiketes. Kaip tikino, tokia plėtra bus įgyvendinama tik keliose parduotuvėse, nes šitoks technologinis sprendimas šiandien reikalauja didelių investicijų ir yra gana brangus.

Kalbant apie pokyčius, susijusius su elektronine prekyba, 2019-aisiais prekybos tinklas stebino startuoliu „LastMile“, kuris veikia Vilniuje ir Kaune. 2020-aisiais įmonė planuoja šią el. prekybą plėsti į kitus didžiuosius miestus.

Kitąmet naujoms parduotuvėms atidaryti ir esamoms rekonstruoti tinklas planuoja skirti 20 mln. Eur.

Numato plėtrą

Kaip informavo „Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis, 2019 metus „Norfa“ baigė visoje Lietuvoje valdydama 143 prekybos centrus.

Tiesa, 2020-aisiais bendrovė planuoja atidaryti dar 10 naujų ir atnaujintų parduotuvių, į kurias investuos apie 15 mln. Eur.

2019-aisiais į parduotuvių statybas, remontą ir įrangą įmonė taip pat investavo apie 15 mln. Eur.
Paklausus dėl elektroninių etikečių ir elektroninės prekybos planų, tinklo atstovas teigė, kad tokios galimybės šiandien yra svarstomos, tačiau kol kas jokie sprendimai nepriimti.

„Norfos mažmenos“ valdybos pirmininkas Dainius Dundulis DELFI akcentavo, kad „Norfos mažmenai“ 2019-ieji buvo itin pelningi ir vieni geriausių pastarųjų metų.

„Kitais metais tikimės stabilumo. Džiugu, kad šiemet gyventojų realios pajamos ir perkamoji galia ūgtelėjo.

Įmonės darbuotojų atlyginimai augo apie 15–20 proc. Jei esamos verslo aplinkos nesugadins kokios nors aukščiausios jėgos, atlyginimus savo darbuotojams didinsim ir kitąmet“, – sakė valdybos pirmininkas.

Prakalbo apie maisto kainas ir keliones į Lenkiją

Apie tai, kokie pokyčiai laukia 2020-aisiais, redakcija pasiteiravo ir Pricer.lt maisto krypties vadovo Petro Čepkausko.

Jis, kalbėdamas apie Lietuvoje veikiančius prekybos tinklus, akcentavo, kad jiems didžiausias iššūkis ir toliau išliks pats „Lidl“.

„Jeigu kiti gaus spaudimą iš jo, savaime aišku, ieškos kokių nors raktų klausimui spręsti“, – teigė P. Čepkauskas.

Specialistas drįso paprognozuoti ir tai, kaip 2020-aisiais prekybos centruose galėtų keistis maisto kainos.

„Manau, kad jos toliau didės, tad situacija bus panaši kaip ir šiemet.

Mūsų duomenimis, pigių prekių krepšelio kaina šiais metais didėjo apie 6–7 proc.“, – skaičiavo jis ir užsiminė ir apie tautiečių keliones į didžiuosius Lenkijos prekybos centrus.

„Vartotojas ir toliau rinkoje ieškos pigesnių sprendimų ir vyks į Lenkiją. Ši šalis dabar svarsto alkoholio ir tabako akcizų didinimą 10 proc. Visgi, naujausiais duomenimis, įstatymas buvo grąžintas tobulinti, todėl, jei priimtas nebūtų, alkoholio ir tabako akcizai didėtų tik Lietuvoje, o tai reiškia, kad gyventojai dar labiau keltų sparnus į Lenkiją“, – prognozavo jis.

Radikalių pokyčių nenumato

O štai mažmeninės prekybos ekspertas Justas Gavėnas, paklaustas, kaip šiandien atrodo rinka ir ar jai netrūksta konkurencijos, kalbėjo, kad jos Lietuvoje – sočiai.

„Konkurencijos šiandien yra pakankamai ir pasirinkimas vartotojui labai didelis: nuo tradicinės fizinės prekybos iki elektroninės, kaip „Barbora“, „LastMile“, ir panašiai. Manau, kad išgyvename sveikos konkurencijos laikus“, – komentavo jis.

Justas Gavėnas

Jo teigimu, tendencijos šiandien rodo, kad 2020-aisiais prekybos tinklai ir rinka toliau fokusuosis į veiklos efektyvumą, todėl pirkėjai sulauks daugiau naujovių.

„Naujovės vis labiau pinga, vadinasi, atsiranda ir ekonominės sąlygos jas diegti, o norime ar nenorime, atlyginimai auga, todėl technologija įgauna pranašumą, ji atsiperka, todėl neabejoju, kad matysime vis daugiau technologinių sprendimų“, – svarstė jis.

Kalbant apie naujų prekybos tinklų atėjimą į Lietuvą, J. Gavėnas teigė šiandien jokios informacijos neturintis, tačiau tikino, kad nelabai jiems matantis vietos.

„Kalbant apie parduotuvių vietas fiziškai – ne stebuklas. Yra vadinamosios geros prekybinės vietos ir prastos prekybinės vietos, o, kuo toliau, tuo sunkiau gauti tiesiog gerų vietų.

Reikia jausti tendencijas, kurie kvartalai ir rajonai vystysis, ir panašiai“, – sakė specialistas.

Apibendrinant, anot jo, 2020-aisiais rinka labai radikalių dalykų atnešti neturėtų, o ar sulauksime staigmenų iš prekybos tinklų, priklausys nuo ekonominės situacijos.

„Šiuo metu mes išgyvename milžinišką ekonominį pakilimą, o tai labai jaučiasi kalbant tiek apie prekybą, tiek apie naujų parduotuvių atidarymą, tačiau viskas labai priklausys nuo to, kaip mus paveiks pasaulinės tendencijos ir bendra ekonominė padėtis, o į ją mažmeninė prekyba reaguos akimirksniu“, – apibendrino J. Gavėnas.