„Pirkau paprastas prekes. Internetu. Kainavo ypač mažai. Apmokėjusi su „Smart ID“ į el. paštą gavau sąskaitą ir joje matau: „Užsakymo paruošimo mokestis – 2,49 Eur“, – pasakojo ji ir teigė anksčiau įspėjimo apie tokį mokestį nepastebėjusi.

Kaip kalbėjo moteris, esmė – ne piniguose, tačiau ji sakė pasijutusi apgauta.

„Kažkaip atrodo, kad būtent tuo prekybininkas ir naudojasi, o kai jau atsiunčia sąskaitą, tai žmogus galvoja, gal ir nepastebėjo ir „ne veršį kainuoja“, – tikino ji.

DELFI susisiekė su prekybos centru „Senukai“ ir paprašė pakomentuoti taikomą mokestį.

Gautuose atsakymuose buvo teigiama, kad įmonė laikosi LR įstatymuose numatytų pareigų aiškiai ir suprantamai suteikti vartotojui informaciją apie bendrą prekių kainą, įskaitant pareigą aiškiai informuoti apie prekės kainos apskaičiavimo metodą tais atvejais, kai tam tikros papildomos išlaidos, pavyzdžiui, pristatymo mokestis ar paruošimo mokestis, negali būti iš anksto apskaičiuotos dėl elektroninės prekybos ypatumų.

„Įmonė taikydama paruošimo mokestį, atsižvelgė į aukščiau nurodytas pareigas bei atitinkamai nustatė tvarką, pagal kurią vartotojai informuojami apie tam tikrais atvejais el. parduotuvėje taikomą užsakymo paruošimo mokestį.

Pastebėtina, kad aptariamas užsakymo paruošimo mokestis (lygus 2,49 Eur) yra taikomas tik tuo atveju, jei pirkinių krepšelio suma yra nedidelė – t. y. neviršija 19,99 Eur.

Prekyba internetu
Taip pat pabrėžtina, jog informacija apie šio mokesčio buvimą, jo dydį ir taikymo sąlygas el. parduotuvėje yra pateikiama aiškiai, suprantamai, nedviprasmiškai ir laiku“, – buvo teigiama įmonės parengtame ir DELFI gautame atsakyme.

Kaip tikino prekybos centro atstovai, vartotojai apie šį mokestį, taip pat jo dydį ir taikymo sąlygas, yra informuojami keletą kartų, dar iki tol, kol vartotojai pasirenka norimas įsigyti prekes t. y. iki pirkinių krepšelio peržvelgimo ir galiausiai peržvelgdami krepšelį.

Buvo aiškinama, kad informacija apie užsakymo paruošimo mokestį yra pateikiama kartu su kita svarbia informacija apie prekių pristatymą ir atsiėmimą, vėliau ta pati informacija el. parduotuvėje yra atskirai pateikiama ir vartotoją informuojant apie specialius pasiūlymus ar akcijas, o dar vėliau vartotojas yra aiškiai informuojamas apie šį papildomą mokestį jam suformavus savo pirkinių krepšelį ir, galiausiai, prieš apmokėjimą.

Prekybos centro atstovai teigė ir tai, kad pažymėtina, jog mokestis pagrįstai nėra nurodomas atskirai prie kiekvienos prekės, nes yra taikomas visam pirkinių krepšeliui atsižvelgiant į bendrą šio krepšelio sumą.

„Galiausiai, atkreipiame dėmesį į tai, kad šio mokesčio taikymas yra nulemtas objektyvių priežasčių – „Senukai.lt“ patiriamų užsakymo paruošimo išlaidų, kurios yra patiriamos parengiant prekę išsiuntimui vartotojui ir kurios, nedidelės vertės (iki 20 EUR) užsakymų atveju, prekių pardavimą paverstų neekonomišku“, – teigė atstovai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (227)