Gyventojai vis daugiau piniginių reikalų susitvarko internete. Tačiau dėl kai kurių paslaugų dar tenka pėdinti į banko skyrių, laukti eilėje.

DELFI trijų didžiausių Lietuvos bankų atstovų pasiteiravo, kokios jų paslaugos teikiamos tik tada, kai asmuo fiziškai ateina į banką.

Atvyksta pasikonslutuoti

SEB banko komunikacijos projektų vadovė Jovita Bazevičiūtė pasakojo, kad didžiąją dalį finansinių klausimų banko klientai jau gali išspręsti nevykdami į banko skyrių – internetu teikiamos ne tik kasdienės bankininkystės, bet ir įvairios finansavimo, taupymo paslaugos.

„Be to, nuotoliniu būdu klientai jau gali pasirašyti ir daugumą banko sutarčių bei kitų dokumentų. Taigi dabar, kai daugelis banko paslaugų yra prieinamos internetu, o grynųjų pinigų operacijas galima atlikti savitarnoje“, – sakė ji.

J. Bazevičiūtė nurodė, kad į banko skyrius esami banko klientai dažniausiai atvyksta dėl finansinių konsultacijų aktualiu jiems klausimu, pavyzdžiui, dėl paskolos būstui, dėl taupymo, investavimo sprendimų, kitų.

„Vis dar atvykti į skyrių tenka asmenims, kurie pageidauja atsidaryti pirmąją sąskaitą banke (bei sudaryti el. paslaugų teikimo sutartį). Ateityje SEB bankas taip pat pasiūlys galimybę klientams tai atlikti fiziškai neatvykus į banko skyrių“, – teigė SEB atstovė.

Nauji Swedbank bankomatai
Foto: Bendrovės archyvas

Viršyti limitai

Apie tai, kad vis daugiau banko paslaugų keliasi į interneto erdvę ir joms gauti nebereikia banko konsultantų pagalbos kalbėjo ir „Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius.

„Visgi kai kurias paslaugas dėl galiojančių saugumo ir kitų bankams keliamų reikalavimų suteikiame tik klientų aptarnavimo padalinyje“, – teigė jis.

Pašnekovas išdėstė, kad tik padalinyje galima pasirašyti elektroninių paslaugų teikimo sutartį, padaryti pavedimą, kai jis viršija internetinės bankininkystės limitą, pasididinti kai kuriuos limitus, atlikti kai kurias grynųjų pinigų operacijas, kai jos viršija kortelėm nustatytus limitus, uždaryti paskutinę savo sąskaitą, tvarkyti paveldėjimo klausimus.

Dvi priežastys

Luminor“ komunikacijos vadovė Giedrė Bielskytė sakė, kad jeigu klientas naudojasi skaitmeninėmis kliento tapatybės patvirtinimo ir prisijungimo prie interneto ir mobilaus banko priemonėmis, visas paslaugas gali gauti nuotoliniu būdu.

„Yra dvi priežastys, kuomet reikėtų apsilankyti mūsų konsultacijų centre – kai klientas nėra pateikęs galiojančio asmens dokumento (pavyzdžiui, pasibaigęs dokumento galiojimas, kurį buvo anksčiau pateikęs bankui) arba norintiems nutraukti antros pensijų pakopos sutartį suėjus pensijiniam amžiui“, – nurodė ji.

„Luminor“ atstovė kalbėjo, kad privatūs klientai, kurie yra aktyvūs interneto banko bei elektroninių parašų naudotojai visas sutartis gali sudaryti nuotoliniu būdu.

„Didelę dalį kasdienių ir taupymo paslaugų sutarčių klientai gali sudaryti telefoninio pokalbio metu (dėl paslaugų krepšelių, mokėjimo kortelių, e-sąskaitų, indėlių), visos šios sutartys pasiekiamos ir interneto banke.

Sudėtingesnių produktų, kurių sutartims reikalingas gilesnis supratimas, siūlome interneto banką (pensijų, taupymo lakštų sutartims). Kreditinių produktų sutartis klientai sudaro nuotoliniu būdu naudodami elektroninius parašus“, – sakė G. Bielskytė.

DELFI rašė, kad Lietuvos banko duomenimis, per pirmąjį 2019 metų pusmetį Lietuvoje duris užvėrė 21 bankų ir kredito unijų klientų aptarnavimo vietų, o nuo 2011-ųjų iš viso neliko beveik 450 skyrių.