Srautas sumažėjo 5 proc.

Lietuvoje antradienį prasidėjo pilietiškų tautiečių inicijuota akcija „Neikim į parduotuves tris dienas“. Pirmąją tokio prekybos centrų boikoto dieną buvo galima pastebėti, jog kai kuriose parduotuvėse pirkėjų akivaizdžiai sumažėję, tai fiksavo ir nuotraukomis „Facebook“ dalijosi daugybė žmonių, kurie džiaugėsi lietuvių vienybe.

Prekybos tinklų atstovai, apibendrinę antradienio rezultatus, pripažino, kad pirkėjų srautas buvo šiek tiek mažesnis, nei praėjusį antradienį, tačiau tam įtakos galimai turėjo ne tik protesto akcija.

„Įvertinus ir apibendrinus vakar dienos rezultatus, matome, kad klientų srautas visame MAXIMA prekybos tinkle vakar buvo maždaug 5 proc. mažesnis, nei praėjusį antradienį. Tačiau vakar dienos duomenis, palyginti su kitų praėjusio mėnesio antradienių duomenimis, klientų srautas išlieka panašus. Tiesa, vakar stebėjome šiokį tokį srautų persiskirstymą: į kai kurias „Maxima“ parduotuves vakar užsuko mažiau žmonių nei įprasta, kitose gi, priešingai, klientų srautas išaugo ar išliko stabilus. Tai bendra tendencija. Ženklesnių pokyčių neužfiksavome nė viename iš regionų ar miestų, kuriuose veikia tinklo parduotuvės“, – teigė Prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė.

Jos teigimu, bendras nupirktas produktų kiekis taip pat išliko stabilus, svyravo tik atskirų produktų pardavimai, tačiau tai įprastas kasdienis reiškinys, kuriam daugiausia įtakos turi orai, taip pat ir tądien teikiamos nuolaidos bei akcijos.

„Vakar visose tinklo parduotuvėse diena prabėgo ramiai, vyko įprastas kasdienis darbas, incidentų nekilo. Gerbiame tiek prie akcijos prisidėjusių, tiek prie jos neprisidėjusių žmonių laisvą apsisprendimą ir teisę taikiu būdu reikšti savo pilietinę poziciją, todėl nesiimsime vertinti, kas galėjo turėti įtakos klientų srautų kai kuriose parduotuvėse sumažėjimui ar persiskirstymui bei atskirų produktų pardavimų svyravimui“, – komentavo R. Saulytė.

Didžiausiuose prekybos centruose – mažiau pirkėjų

Prekybos tinklą „Iki“ valdančios bendrovės „Palink“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė teigė, jog antradienį visose „Iki“ parduotuvėse, kurių Lietuvoje veikia 235, bendras pirkėjų srautas 2 proc. buvo mažesnis nei tą pačią dieną prieš savaitę.

„Labiausiai pirkėjų sumažėjo didmiesčiuose esančiose didžiausiuose mūsų prekybos centruose, o „Iki Ekspres“ parduotuvėse lankytojų srautas išaugo. „Taip gali būti dėl to, kad šių mažesnių parduotuvių yra daugiau miesto centruose, o dabar prasidėjęs turizmo sezonas, todėl į jas užsuka ir užsieniečiai. Tuos srautus, kurių sumažėjimą fiksavome didžiosiose „Iki“ parduotuvėse, praktiškai kompensavo gausiau į „Iki Ekspres“ užsukę lankytojai“, – aiškino B. Čaikauskaitė.

Ji neslėpė ir to, kad antradienį prekybos centruose apsilankiusių žmonių pirkinių krepšelio vertė taip pat buvo keliais procentais mažesnė nei įprastai – žmonės pirko tik būtiniausius produktus.
„Po pirmos šios akcijos dienos matome, kad protesto akcija nebuvo nebuvo tokia masinė, kaip ją buvo bandoma pateikti socialiniuose tinkluose“, – teigė B. Čaikauskaitė.

Pokyčiai – regionuose

„Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė teigė, jog antradienį „Rimi“ prekybos centruose apsilankė 8 proc. mažiau pirkėjų nei prieš savaitę. Lietuvoje veikia 51 „Rimi“ parduotuvė.

„Pastebėjome, kad didesnis pirkėjų sumažėjimas buvo regionuose, o didmiesčiuose pokyčių nejautėme. Be to, tokiam lankytojų srauto mažėjimui įtakos gali turėti ne tik akcija. Tokie svyravimai yra įprasti, o juos lemia oras, konkurentų akcijos, „Eurovizija“ ar krepšinio čempionatas. Pavyzdžiui, praėjusį penktadienį, kai pirmą dieną buvo labai geras oras, pardavimai šoktelėjo 10-15 proc., o kai oras prastas – pardavimai krenta, nes žmonės nenori niekur eiti iš namų“, – komentavo G. Bielskytė.

Paklausta, ar pasikeitė lankytojų pirkinių krepšelio sudėtis, pašnekovė negalėjo pateikti tokios analizės. „Skaičiai tokie, kad pirkėjų srautas buvo mažesnis 8 proc., maždaug tiek sumažėjo ir apyvarta, o tai reiškia, kad žmonės, kurie ėjo į parduotuves, pirko tai, ką įprastai, jų pirkinių krepšelis nesumažėjo“, – kalbėjo viešųjų ryšių vadovė.

Ji neslėpė, kad pirkėjų susirūpinimas dėl kainų yra juntamas. „Gauname visokių atsiliepimų, skundų – ir piktų, ir nelabai. Žmonės nusprendė surengti tokią pilietinę akciją, jie turi tokią teisę, tačiau kol kas labai sunku pasakyti, ar ši akcija tikrai turi įtakos mūsų rezultatams, nes, kaip minėjau, pirkėjų srauto svyravimai yra įprastas reiškinys“, – teigė G. Bielskytė.

Prekybos tinklų „Norfa“ atstovas Darius Ryliškis tvirtino, kad duomenų apie antradienį fiksuotus pirkėjų srautus neturi, nes jų nerenka. „Tai ir neturiu, ką komentuoti apie tą akcijos poveikį“, – teigė D. Ryliškis.

Galvoja apie akciją „STOP PVM

Socialiniame tinkle „Facebook“ žmonės aktyviai dalijasi nuotraukomis, kuriose užfiksuota, kad antradienį prekybos centrai buvo apytuščiai. „Tiems kurie galvoja, kad neveiksminga akcija. Skambinu uošvienei, klausiu, ką rytoj parvežt (žmogui daugiu nei 70 metų). Sako: vandenuko tiktai geriamo, tik į parduotuvę neik, yra jo turgelyje, juk akcija vyksta „Neikit į parduotuves“. Aš, sako, jau 2 dienas neinu“, – džiaugėsi viena akcijos dalyvių.

„Svarbiausia ir po gegužės 12 dienos nepulti pirkti. Rimi Hypermarket'uose Vilniuje ir Kaune gegužės 12 d. viskam 20 proc. nuolaida; gegužės 14 d. „Maximose“ TOKIOS NUOLAIDOS! Nepasiduokime!“ – ragino kita akcijos dalyvė.

Kai kuriems pilietiškiems žmonėms jau šovė į galvą mintis, kaip dar labiau kovoti su kainų šuoliu.

„Turiu pasiūlymą – po šios akcijos darome kitą boikoto akciją, kad sumažintų PVM – „STOP PVM 21%“. Tai yra aktuali tema dėl padidėjusių kainų ne tik maisto, bet ir mokesčių (elektra, šildymas, vanduo ir pan.). Kita aktuali tema – tai kuro akcizas per didelis, degalines pardavinėja aukštomis kainomis benziną, dyzeliną, dujas. Renkame laikus ir komentarus, bus aišku, kiek sutinka?“ – „Facebook“ į žmones kreipėsi Tomu Valaičiu prisistatantis žmogus.

Kitas akcijos dalyvis sukūrė klausimą, kaip tęsti protestą prieš prekybos centrus: „Kokie tolimesni planai pasibaigus šiai akcijai, jei nebus įgyvendinti Lietuvos piliečių reikalavimai?“ Siūlomi atsakymų variantai: rengti tokias akcijas reguliariai kas 2 savaites (jam pritarė 349 žmonės – DELFI), boikotuoti konkrečias parduotuves po vieną ir ilgesni laiką nei 3 dienas (pritarė 123 žmonės), emigruoti iš Lietuvos (pritarė 35 žmonės), „rauti“ Seimą su visomis supuvusiomis šaknimis, tik tada kažką tikrai pakeisime (pritarė 30 žmonių).

Galerijoje - nuotraukos iš įvairiuose Lietuvos miestuose esančkių prekybos centrų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2725)