DNB banko vyriausioji ekonomistė Jekaterina Rojaka pastebi, kad parduotuvėje lietuviai dažniau veikiami emocijų, o ne racionalių sprendimų. Pavyzdžiui, Skandinavijos šalyse žmonės įpratę apsipirkti vieną kartą per savaitę ir tai daro pagal sudarytus sąrašus.

Tačiau lietuviai dažniau linkę pirkti ekspromtu. Taip iškyla įvairių grėsmių. Tarkime, daugelis jų perka po darbo, būdami alkani ir nusiperka prekių daugiau nei reikėtų.

„Be abejo, mes, kaip ir kitos šalys, neturime gilių pirkimo tradicijų. Kita vertus, prekybos centrai nekoreguoja mūsų elgsenos. Europoje daugelis prekybos centrų savaitgaliais nedirba, arba dirba gerokai trumpiau, tuo tarpu mes galime apsipirkti bet kada“, – padėtį Lietuvoje ir kitose Europos šalyse lygino ekonomistė.

Tyrimai taip pat rodo, kad lietuviai labai linkę ieškoti akcijų.

„Iš vienos pusės, tai leidžia sutaupyti (...), kita vertus, akcijos dirgina vartotoją ir jis yra linkęs pirkti daugiau nei reikėtų“, – apie vartotojų elgsenos ypatumus sakė specialistė. Tačiau ji patarė įsigijus skubotą pirkinį nepamiršti apie savo teises – grąžinti prekę per 14 dienų.