Į dykumą atkeliavę svečiai namuose turi palikti visus pinigus. Čia prekyba neegzistuoja. Visu savaitei reikalingu maistu, gėrimais ir netgi vandeniu reikia apsirūpinti iš anksto. Draudžiama festivalio metu naudoti ir primityvesnę priemonę – mainus. JAV vykstančiame menų festivalyje siūloma išmokti dalintis ir dovanoti.

Savaitė – be telefono ryšio, kompiuterio, interneto, atrodytų, beprotiška mintis. Tačiau, pasirodo, atsiribojimas savaitei nuo įprastinės civilizacijos padeda gimti novatoriškoms idėjoms, kurios vėliau išauga į pasaulį keičiančius verslus.

Turbūt nedaugelis žinojote, kad pirmasis „Google“ panaudotas iliustruotas logotipas (angl. doodle) buvo būtent su „Burning Man“ simboliu – į viršų rankas iškėlusiu žmogumi. Tokį logotipą „Google“ įkūrėjai Larry Page and Sergey Brinas palikdavo savo vartotojams, kad šie žinotų, jog įkūrėjai išvykę į „Burning Man“ festivalį.

Šio festivalio metu taip pat gimė „Couch Surfing“ (bendruomenė, siūlanti nemokamą nakvynę) idėja verslininkui Casey Fentonui.

Savo sėkmę festivalyje rado ir Elonas Muskas, JAV verslo magnatas, išradėjas, kuris nusprendė laimę gaudyti saulės energetikoje ir elektros rinkoje.

„Burning Man“ ir Silicio slėnio ryšis lengvai atsekamas. Festivalis užgimė būtent San Fransisko paplūdimyje ir tik vėliau persikėlė į netoli esančią Nevados dykumą. Tačiau ir dabar į šį festivalį susirenka daug technologijų gurų, kurie tikisi pailsėti nuo kodų bei subrandinti naują idėją, pakeisiančią pasaulį.

Apie meno festivalio ir šiuolaikinio verslo sąsajas su DELFI sutiko pasidalinti į VšĮ „Versli Lietuva“ organizuotą renginį „Silicon Valley Comes to the Baltics“ atvykęs „Burning Man“ ambasadorius Bearas Kittay.

Bearas Kittay
- Renginyje „Silicon Valley Comes to the Baltics“ skaitėte pranešimą apie postkapitalistinės kultūros įsigalėjimą. Gal galite trumpai pasakyti, kokia pagrindinė pranešimo mintis?

- Tai buvo mano pirmas pranešimas, kaip „Burning Man“ festivalio ambasadoriaus, technologijų renginyje. Pagrindinė mintis – kaip inovacijos ir globalus verslumo judėjimas yra susijęs su kultūra, ką aš vadinu postkapitalistinės kultūros pasirodymu.

Kalbant apie verslumą, matyti, kad vis stiprėja dalijimosi ekonomija, kai žmonės kuria platformas, leidžiančias asmenims dalintis. Tai padeda visuomenei judėti nuo „aš“ mąstymo prie „mes“ filosofijos.

- Kokią įtaką „Burning man“ bendruomenė ir renginys turėjo technologijų pasauliui ir Silicio slėniui?

- Tiek Silicio slėnis, tiek globalus technologijų pasaulis vis labiau juda nuo pelno siekimo į socialinį poveikį orientuotą filosofiją.

Silicio slėnis ir „Burning Man“ sąsajų turėjo jau nuo pat pirmųjų festivalio metų. Kuo toliau, tuo daugiau žmonių iš Silicio slėnio prisijungia prie festivalio.

Žiūrint iš kultūrinės pusės, festivalyje kuriami inkubatoriai, padedantys gimti naujoms idėjoms, produktų prototipams. Festivalio metu sukuriama nepakartojama ekosistema, kuri leidžia kurti ne individui ar pelnui, o visuomenei. Į festivalį atvykstantys žmonės nori sukurti naujus sprendimus žmonijai.

- Kas šiandieniame pasaulyje svarbu sėkmei pasiekti?

- Klientų, vartotojų pasitikėjimas yra svarbus kaip niekada. Šiandien verslus žmogus turi atsakyti į svarbiausią klausimą – kaip sukurti kažką labai naudingo žmogui, pakeisti pasaulį, bet kartu užtikrinti, kad siekdamas pelno jis neprarastų bendruomenės pasitikėjimo.

- Kuo gyvenimas festivalyje skiriasi nuo įprasto gyvenimo?

- Pagrindinis festivalio principas – čia nėra pinigų ir barterinių mainų. Žmonės atvažiuoja su viskuo, ko jiems reikės, ir atsivežama šiek tiek daugiau, kad būtų galima padovanoti. Dovanojimas yra pats svarbiausias „Burning Man“ bendruomenės principas.

Taip pat daug dėmesio skiriama aplinkai. Kai renginys baigiasi, miestas yra pašalinamas be mažiausio pėdsako, kad čia kažkas vyko. Taip atskleidžiamas visko laikinumas.

Be to, festivalyje nėra žiūrovų. Visi yra dalyviai.

- Festivalyje dalyvaujate jau penkerius metus. Ar pastebite, kad kažkas keičiasi?

- Festivalis vis labiau virsta globaliu judėjimu. Tai nebėra tik renginys. „Burning Man“ virsta iš festivalio į pasaulinę kūrybinę bendruomenę.

- „Burning Man“ turi labai griežtas intelektinės nuosavybės teises. Visų nuotraukų, vaizdo įrašų autorinės teisės atitenka „Burning Man“ organizatoriams. Kodėl tokios griežtos taisyklės?

- Norime sukurti tokią erdvę, kur dalyvis jaučiasi saugus, gali būti savimi. Taigi esame labai budrūs, kad niekas dalyvių nepaverstų pelno šaltiniu ar neišnaudotų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (83)