Pirkėjams trūksta įgūdžių

Vilnietis Romas (vardas pakeistas – DELFI) sakė, kad kai kurių pirkėjų įžūlumą pastebi bene kiekvienoje parduotuvėje, kur reikia stovėti bendroje eilėje. Jo manymu, taip pirkėjai elgiasi nepiktybiškai, o dėl įgūdžių trūkumo. „Bet kurioje vietoje, kurioje yra vienos eilės sistema prie kelių kasų, tai yra problematiška. - DELFI sakė jis. - Vis tiek tai ganėtinai naujas dalykas ir manau, kad net ir kokioje kitoje šalyje, kur kita kultūra, problemų atsiranda. Galbūt diegiant tokias naujoves galima labiau pagelbėti žmonėms susivokti, kaip reikia elgtis“.

Vyriškis sakė pastebėjęs, kad priemonių pirkėjų srautui suvaldyti vis tik imamasi retai. „Paprastai nedaroma nieko, nors kai kuriose parduotuvėse yra tekę matyti, jog pardavėjai pasako, kad čia bendra eilė ir joje reikia laukti. Kartais patys pirkėjai pasako tiems, kurie nestovi bendroje eilėje, kad čia bendra eilė ir reikia paskaityti, kas parašyta ant grindų“, - kalbėjo jis.

Idėjos liko neišgirstos

Norėdamas situaciją pakeisti, Romas ir pats bandė kreiptis į vieną prekybos centrą: parašė laišką, kuriame pateikė pasiūlymą, kaip būtų galima pirkėjų srautą sureguliuoti specialiomis juostomis. Tokia mintis jam kilo tada, kai pačiam ne kartą teko susidurti su taisyklių nežinančiais pirkėjais. „Pirmą kartą Lietuvoje su tuo susidūriau Vokiečių g. esančioje „Iki“. Ten turbūt prieš kelis metus pradėtą tokia tvarka, o žmonės niekada neformuodavo bendros eilės. Vėliau aplinkybės susiklostė taip, kad pradėjau dažniau apsipirkinėti Gedimino pr. „Iki“ ir tos bendros eilės ten taip pat nesiformuodavo“, - pastebėjo jis.

Kol kas parduotuvės atstovai Romo pasiūlymo neįgyvendino. „Parašė, kad informaciją perdavė parduotuvės administracijai, bet tai buvo prieš porą mėnesių, kai rašiau jiems laišką“, - pasakojo jis. Romo teigimu, apie tai, ar idėja bus įgyvendinta jis teiravosi dar kartą, tačiau jam buvo pasakyta, kad viskam reikia laiko, o informacija - analizuojama.

Pardavėjai: pirkėjai jau priprato

Apie tai, ar pastebėjo, kad ne visi pirkėjai bendrosiose eilėse elgiasi sąžiningai, DELFI pasiteiravo tokią sistemą savo parduotuvėse naudojančių prekybos centrų atstovų.

Prekybos centro „Maxima“ atstovė ryšiams su visuomene Olga Malaškevičienė sakė, kad jų pirkėjai jau priprato prie tokios tvarkos. „Vilniaus „Akropolyje“ esame įrengę keturias savitarnos kasas. Jos buvo įdiegtas patikrinti, ar toks aptarnavimo būdas pasiteisina, ar jos yra efektyvios, patogios mūsų klientams. Pastebime, kad juose dažniausiai apsiperka tam tikras pastovus ratas žmonių, kurie jau pratę taip apsipirkti“, - sakė ji.

Tuo atveju, jei pirkėjai patiria sunkumų, jiems padeda prekybos centro darbuotojai. „Prie šių kasų yra paskirtas darbuotojas, kuris padeda apsipirkti tiems, kam savitarnos kasos dar naujovė ir ja naudojasi pirmą kartą, arba kai klientui kyla klausimų, neaiškumų, tačiau, tokių atvejų pasitaiko nedaug. Šis žmogus taip pat prižiūri, kad prie šių kasų būtų kultūringai elgiamasi“, - kalbėjo O. Malaškevičienė.

Valdo Lopetos, „Iki“ viešųjų ryšių departamento vadovo manymu, pirkėjai prie savitarnos kasų „Iki“ parduotuvėse jau taip pat prisitaikė. „Savitarnos kasas „Iki Bitutė“ Lietuvoje įdiegėme pirmieji, dar 2008 metais. Per tuos metus stebime, kaip vis daugiau pirkėjų įpranta jomis naudotis ir atvejų, kai kažkas bandytų apsipirkti be eilės, užlįsti į priekį, beveik nepasitaiko. Dažniausiai prie savitarnos kasų formuojasi viena bendra eilė ir pirmas joje stovintis pirkėjas eina prie bet kurios atsilaisvinusios kasos“, - sakė parduotuvės atstovas. Jis patikino, kad su sunkumais susidūrusiems pirkėjams padedama.

„Prie savitarnos kasų nuolat yra pirkėjams padedantis „Iki“ darbuotojas, kuris stebi situaciją ir jeigu kažkas specialiai ar tiesiog dėl nežinojimo bando apsipirkti be eilės, yra informuojamas apie tai, jog reikia stoti į eilę. Tokių atvejų būna išties mažai, apsipirkimo kultūra šiuo metu tikrai yra gera“, - kalbėjo jis.

V. Lopetos teigimu, dėl nemandagių pirkėjų prie bendrųjų kasų, jų klientai nesiskundžia. „Pirkėjų nusiskundimų dėl nedrausmingų kitų pirkėjų praktiškai nesulaukiame, tik pasiūlymų, kaip galime dar tobulinti klientų aptarnavimą. Pavyzdžiui, esame gavę pirkėjo pasiūlymą prie savitarnos kasų įrengti specialią juostą, kuri sufleruotų pirkėjams stoti į vieną bendrą eilę. Ši idėja yra svarstoma ir, ko gero, bus įgyvendinta. Pirkėjų idėjų labai laukiame ir bent vieną iš jų per mėnesį siekiame įgyvendinti“, - teigė atstovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (208)