Prireikus smulkių paslaugų vieni patarimo, kas galėtų šias atlikti, kreipiasi į draugus, kiti – skaito skelbimus arba bando jas atlikti patys. Su tuo sutinka ir Versliukai.lt portalo įkūrėjas Daumantas Kirkutis, nusprendęs sukurti internetinę svetainę, kur apie savo paslaugas praneštų smulkieji verslininkai ir amatininkai.

„Idėja gimė netikėtai, kai lygiai prieš metus ėjau pietauti ir pakeliui praėjau kelis skirtingus stomatologų kabinetus. Tada ir pagalvojau: jeigu reikėtų pasirinkti – į kurį iš šių eičiau? Bet, palaukit! – juk mūsų mieste yra daugiau kabinetų, ne tik šie. Kaip žinoti, kuris geriausias? Turbūt galėčiau paklausti draugų, tačiau juk jie nėra aplankę visų miesto stomatologų! O gal jie tik įsivaizduoja, kad buvo pas patį geriausią…“, - sakė jis, vėliau informacijos apie įvairias paslaugas bandęs ieškoti internete. - Supratau, kad šiandieninis internetas ir „Google“ paieška neatsakys į visus man rūpimus klausimus. Taip ir gimė idėja sukurti vieną patogią interneto svetainę visiems galintiems ir norintiems pasiūlyti kokias nors paslaugas“.

Beveik keturi šimtai žmonių jo sukurtoje internetinėje svetainėje užsiregistravusių žmonių siūlo įvairiausias paslaugas – nuo būrimo iš rankos iki asmeninio bėgimo trenerio – jų ieškantiems žmonėms. Vis dėlto, kai kurie amatininkai ar smulkieji verslininkai teigia, kad geriausia reklama daiktui kol kas – ne informacijos sklaida internete, o kalbos apie gaminius iš lūpų į lūpas. Taip rastų klientų pakanka ir jų svajonėms apie verslo plėtrą.

Geriausia reklama – iš lūpų į lūpas

Kėdainietė Zita, užsiimanti mezgimu, sakė, jog klientų ratą ji lengviau susikuria ne interneto pagalba, bet per pažįstamus žmones. „Didžiausias klientų ratas Lietuvoje, kaip aš sakau, susidaro informacijai einant iš lūpų į lūpas. Vis dėlto, geriausia reklama yra ta, kai kažkas juos pamato – juk moterys smalsios, klausia iš kur, kaip, kodėl. O kai paskelbiau (apie šią veiklą – DELFI), bandau prasimušti visai būdais“, - sakė ji. Vis dėlto, jos teigimu, internete apie teikiamas paslaugas sužino nedaug klientų.

Zita sakė, jog šie į ją dažniausiai kreipiasi dėl kelių priežasčių – ir kainos, ir asmeninio ryšio su paslaugos teikėju. „Kaip pati pastebiu iš kliento pozicijos, aš įsivaizduoju, kad ten (masinėje gamyboje - DELFI) jau yra daugiau konvejerinis darbas, nori to ar nenori, bet tai jau yra konvejeris. O čia tiesiog bendrauji akis į akį su žmogumi, tuo metu dirbi vienam žmogui, tai visai kitoks gaminys, kitoks darbas“, - kalbėjo ji. Jos manymu, skiriasi ir gaminio kokybė. Kėdainietė sakė, kad šiuo metu mezgimas yra pagrindinė jos veikla, o ateityje ji turinti planų šią veiklą plėtoti. „Turiu minčių, didelių su tuo susijusių svajonių. Tai kol kas dar remiasi į finansus, bet šiaip turiu daug ir didelių minčių“, - sakė ji.

Iš kareivinių – siūti drabužių

Asta Rinkevičienė
Kaune siuvimu užsiimanti Asta apie savo pomėgį bei gabumus prisiminė tuomet, kai nusprendė pakeisti darbą: ji priklauso savanorių pajėgoms, tačiau artėja pensija. „Artėja pensija, vis tiek visi senstame, pasidaro sunku, tai nusprendžiau pradėti dėti pamatus savo tolimesnei veiklai. Kariuomenėje visą gyvenimą nedirbsiu ir reikia pakaitalo, tad prisiminiau savo seniai baigtus mokslus – esu baigusi siuvimo ir stiliaus išvaizdos dizainą. Šiuo metu tai jau pagrindinė mano veikla – tuo planuoju užsiimti ir toliau, tik šiek tiek keisti sritį“, - sakė ji.

Moteris kalbėjo, kad iš tokios veiklos galima nesunkiai pragyventi, o informaciją apie paslaugas skleisti jai padeda ir internetas. „Šiaip jeigu būtumėte paskambinusi ir paklaususi maždaug prieš porą mėnesių, tai aš būčiau pasakiusi, kad jokios naudos iš to interneto. Bet dabar jau galiu pasakyti, kad yra, nors ir yra sezonai, žmonės visą laiką vis tiek visada kažko ieško“, - kalbėjo ji. Asta teigė, kad klientai noriai naudojasi klientų paslaugomis. „Žmonės siuvasi – brangu, bet siuvasi, nes jų netenkina pasiūla parduotuvėse. Vis dėlto, yra figūrų ypatumai, kai kurie tikrai negali gauti parduotuvėse prekių, nes tokių paprasčiausiai nėra“, - sakė ji.

Moters manymu, žmonės individualiai teikiamas paslaugas renkasi dėl įvairių priežasčių. „Šiaip viena klientė man paskambino ir sako – „rytoj pas jus atvažiuoju“. Ji neklausė nieko, net kainos. Klausiau, ar ji pas mane lankėsi, tačiau ji atsakė, kad skelbimą rado internete, o jos buvęs siuvėjas tiesiog išvyko į užsienį“, - stebėjosi moteris.

Internete reklamuotis pigiau

Daumantas Kirkutis (dešinėje) su paslaugas siūlančiu staliumi
Nors ir ne visi paslaugų teikėjai sako jaučiantys interneto naudą skleidžiant informaciją, portalo, subūrusio smulkiuosius paslaugų teikėjus, įkūrėjas D. Kirkutis tiki internetinės svetainės sėkme. „Geri, pas mus užsiregistravusių paslaugų teikėjų atsiliepimai labai įkvepia stengtis dar labiau. Svetainę tobuliname kiekvieną dieną ir ilgainiui pasiūlysime dar daugiau paslaugų, kurios kiekvienam padės gauti pakankamai klientų“, - sakė jis.

Norint, kad portale paslaugas siūlytų iš tiesų tik tuo užsiimantys amatininkai ar smulkieji verslininkai, vykdoma speciali jų atranka. „Pas mus veikia griežta turinio kontrolė. Neleidžiame reklamuotis tiems, kurie puslapius kuria atmestinai. Norime, kad pas mus būtų surasti tik tie, kurie rimtai žiūri į savo siūlomas paslaugas ir nesvarbu kokias paslaugas siūlo - ar tai būtų sniego kasimas ar teisininko paslaugos. - sakė jis. - Taip pat mūsų taisyklės leidžia reklamuotis tik tiems, kurie patys savo rankomis gamina ar augina kokias nors prekes. Mes skatiname autorinį darbą ir vietinę gamybą. Ilgainiui įjungsime papildomų sistemų, kurios padės pasirinkti paslaugų teikėją pagal tam tikrus rodiklius“.

D. Kirkučio manymu, internetas – gera vieta smulkiesiems verslininkams reklamuotis, nes kitoje terpėje tai kainuotų daug daugiau. „Tėvo sesuo porceliano meistrė, mamos - keramikos. Abi dirba jau labai seniai ir turi savo klientų ratą, kuriems ir parduoda savo produkciją. Visada norėjau, kad apie jų ypatingai gražius darbus sužinotų daugiau žmonių. Esu įsitikinęs, kad tada savo darbus jos galėtų parduoti brangiau, nes jų darbai tokie kokybiški, kad norinčių padaugėtų trigubai, o gal ir daugiau kartų. Draugė studentė taip pat užsiima smulkia veikla, ji moko anglų kalbos. Šiuo metu turi tik vieną klientą nes jai reklamuotis yra per brangu. Manau, kad norinčių pigiau išmokti anglų kalbą tikrai yra daug. Smulkiesiems efektyviai reklamuoti savo verslą per brangu. Interneto svetainės neužtenka, juk kažkaip reikia ten privilioti lankytojų, o tai nemažai kainuoja ir reikia išmanyti reklamą internete“, - sakė jis.

Svetainės įkūrėjas kalbėjo, kad sunku išskirti, kokias paslaugas jų portale žmonės siūlo dažniausiai. Šiuo metu portale užsiregistravę beveik dvidešimt grafikos dizainerių, dešimt reklamos specialistų, programuotojų, per dvidešimt fotografų. „Profesijų ir paslaugų sąrašas mūsų svetainėje yra labai ilgas ir jis nuolat atsinaujina pagal paslaugas siūlančių ir jų ieškančių poreikius. Užsiregistravę labai skiriasi ir sunku juos visus apibendrinti. Mano manymu, šiuo metu yra daugiau tų, kurie yra aktyvesni „Facebook“, nes tik ten šiuo metu reklamuojamės“, - sakė jis.

Vis dėlto, atskirti, kokie žmonės siūlo paslaugas, sudėtinga. „Žmonėms žodis amatas dažnai asocijuojasi su senaisiais amatais, kas iš karto primena vyresnį žmogų. Amžius čia neturi nieko bendro. Pas mus reklamuojami ne tik seniai amatai, bet ir visos kitos profesijos, specialybės arba tiesiog paslaugos. Trumpai tariant, pas mus reklamuojasi visi, kurie gali ir nori kažką daryti geriau nei kiti ir teikti savo paslaugas. Kiekvieno žmogaus turimas gabumas, manau, turėtų būti jo pagrindinė veikla, kuri atneša daugiausia naudos ir malonumo tiek jam, tiek ir kitiems“, - kalbėjo D. Kirkutis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (54)