Puikūs pasiūlymai internete ne visuomet paprastai panaudojami realybėje. Dėl mažesnės kainos ar intriguojančios paslaugos įsigytas kuponas kartais gali taip ir likti gulėti stalčiuje: šio galiojimo laiko ne visuomet paslaugai įvykdyti. Dėl to ne visuomet kaltas ir išsiblaškęs ar tingus klientas – populiarioms tiek per tarpininkus, tiek tiesiogiai įsigyjamoms paslaugoms reikia užsiregistruoti, o tam kartais gali prireikti ir kelių mėnesių. Klientams skundžiantis, paslaugų tiekėjai tikina, kad neskirsto klientų į prekę įsigijusius akcijos metu, bei kitus, ir net ir baigusis kuponų galiojimui paslaugą visuomet suteikia.

Paslaugai atlikti laiko neturi

Ne vienas, pasinaudojęs įvairių kuponų paslaugomis internete pasakoja, kad pranešus apie tai, jog paslaugą įsigijo per partnerius, lieka nuskriaustas – neva paslauga atliekama atmestinai, ne taip kokybiškai kaip tiesioginiams paslaugų tiekėjo klientams. Kitiems dėl tiekėjų užimtumo nė nepavyksta paslaugos gauti – tarp internete paskelbtų nusiskundimų galima rasti ir norėjusių pasiplaukioti jachta ar paskraidyti parasparniu. DELFI skaitytoja Gintarė pasakojo į tokią situaciją vos nepakliuvusi grožio salone.

Mergina Vilniaus grožio salone „Nefertitė“ per vieną iš grupinių pirkimų portalų įsigijo pedikiūro procedūrą. Paskambinusi ir pasakiusi, kad turi kuponą šiai procedūrai, ji sužinojo, kad jo panaudoti dėl salono darbuotojų užimtumo tikriausiai nesuspės. „Pasakiau, kad turiu kuponą. Tuomet man pasakė, kad jo panaudoti nespėsiu, nes visos vietos užimtos. Kai pasakiau, kad galiojimo laikas – dar mėnuo, tad gal paslauga pasinaudoti vis tik suspėsiu, salono darbuotoja mane į saloną užrašė pačiai kupono galiojimo pabaigai“, - pasakojo Gintarė.

Norėjusi sužinoti, ar taip nutiko todėl, kad paslaugą ji įsigijo internetu, mergina į saloną paskambino kitą dieną. Tąkart ji apie kuponą neužsiminė. „Paskambinau kitą dieną ir nepasakiau, kad turiu kuponą. Mane užregistravo jau kitai savaitei, nes norėjau spėti į saloną atvykti po darbo. Jei būčiau galėjusi užsukti ryte, tikriausiai paslauga jau būtų buvusi atlikta kitą dieną po skambučio“, - piktinosi mergina. Ji tikina buvusi nepatenkinta ir atlikta paslauga – procedūra vyko per trumpai, iki galo nebuvo atlikta, ją dariusi darbuotoja klientei įpjovė.

Kalti ne kuponai, o kiti veiksniai

Apie paslaugų atlikimą pasiteiravus paslaugų tiekėjo – grožio salono „Nefertitė“ įkūrėjos Jolantos Morkūnienės, ji sakė, kad salono užimtumas išties gali būti didelis, tačiau sąlygos vienodos tiek kuponus įsigijusiems, tiek tiesiogiai į saloną besikreipusiems klientams. „O kaip gali skirtis, jeigu mes suinteresuoti, kad klientas eitų ir eitų?“, - sakė ji.

Moters teigimu iš tiesų galėjo būti taip, kad pedikiūrą pasidaryti norėjusiai merginai užsirašyti norimu laiku nepavyko, tačiau kitą dieną jai paskambinus paprasčiausiai galėjusi atsilaisvinti vieta. „Manau, kad tai tiesiog sutapimas, mes labai atsižvelgiame į kiekvieną klientą. Jokio skirtumo nėra, nes kuponai yra suteikiami kaip dovana naujam žmogui susipažinti ir tam, kad jis liktų pastoviu mūsų klientu. Pastangos dedamos tam, kad jis apsilankytų ne vieną kartą“, - sakė ji.

Tai, jog kartais pasinaudoti paslaugomis įsigijus kuponą iš tiesų sudėtinga, pripažįsta ir patys paslaugų tiekėjai bei tarpininkai. Tiesa, jų teigimu, taip yra ne dėl to, kokiu būdu – tiesiogiai ar per tarpininkus - perkama, bet dėl kitų aplinkybių. Pavyzdžiui, Extremecity.lt atstovas Tomas Šeštokas, siūlantis paskraidyti parasparniu, tikina, kad šiemet šia paslauga itin sunku pasinaudoti dėl prasto oro.

„Jokios pirmenybės kuriems nors klientams neteikiame, tačiau iš tikrųjų ypač šiemet jiems sudėtinga užsiregistruoti, kadangi labai mažai tinkamų skraidymui dienų. Taip nutiko, kad mėnesį skraidinti dėl oro sąlygų negalėjome, tačiau žmonės paslaugą vis tiek perka ir jų kiekis susikaupia. Paprastai, kai pradedame registraciją, laisvos vietos labai greitai užsipildo. - tikino T. Šeštokas. - Šiais metais buvo taip, jog liepos ir rugpjūčio mėnesiais skraidinome tik penkias ar šešias dienas“.

T. Šeštokas sakė suprantąs, kad dėl prastų orų klientai taip pat nekalti, todėl į kupono galiojimo laiką šį sezoną net nežiūri. „Dažniausiai porai mėnesių pratęsiame kuponus, stengiamės šiuo atveju jiems suteikti pirmenybę, tokiais atvejais bandome užsirašyti telefono numerį“, - kalbėjo vyriškis. Jis tikino nuo klientų neslepiantis ir bėdų, su kuriomis jie gali susidurti įsigiję kuponą. „Visi, kas paslaugą įsigyja pas mus yra įspėjami, kad tai sudėtinga. Netgi būna, kad atšaukiame skraidymus dėl oro sąlygų“, - sakė jis.

Martynas Navickas
Įmonės „Gera dovana“ marketingo vadovas Martynas Navickas sakė, kad klientai paslaugomis kartais pasinaudoti iš tiesų negali, tačiau tai įvyksta retai ir dėl tiekėjų kaltės. „Galėjo būti pavienių atvejų – kiek pamenu, tai nutiko su parasparniu. Mes ėmėmės atitinkamų veiksmų, iš karto reagavome ir su tuo konkrečiu partneriu nutraukėme partnerystę bei informavome klientus, kad jie gali pasikeisti vieną dovaną į kitą tos pačios vertės arba, jei didesnės, - primokant. Kartais klientams nepavyksta iš pirmo karto registruotis paslaugoms dėl tokiu priežasčių, kai skambina partneriui, tarkim, 9 val. ryto, o jis dirba tik nuo 11 val. Arba tarkime skambina partneriui, kuris tuo metu pats pilotuoja lėktuvą ar oro balioną“, - sakė jis. Jo teigimu, piktybiškai apie paslaugos neteikimą jis buvo girdėjęs tik skraidinimo parasparniu atveju.

Tai, jog tokių atvejų dažnai nebūna, pritarė ir „Cherry Media“ grupės generalinis direktorius Aldas Kirvaitis. „Pasitaiko pavieniai atvejai, kai nepaisant šių priemonių kažkuris partneris apsirinka skaičiuodamas savo pajėgumus ir ne visada spėja susitvarkyti su jį užplūdusiu naujų pirkėjų ar lankytojų srautu - tačiau taip nutinka retai. Tai patvirtina ir grąžinamų kuponų skaičiai - vidutiniškai vartotojai grąžina mažiau negu 1% visų per Beta.lt ir Grupinis.lt portalus įsigyjamų kuponų. Kiti grupinių pirkimų portalai dirba su kitais partneriais - tad dėl jų garantuoti negalime“.

Siekiant išvengti bėdų – patikros

M. Navicko teigimu, sąžiningą paslaugų tiekimą siekiama užtikrinti vykdant tiekėjų patikras, kurios atliekamos tiek įmonės darbuotojų, tiek nepriklausomų ekspertų. „Tie dovanų ekspertai irgi yra dalis mūsų darbuotojų, dalis nepriklausomų gyventojų, kurie po to rašo ataskaitas, atsiliepimus. Taip pat yra ir mūsų vadybininkai, kurie reguliariai tikrina tiekėjus ne tik žiūrėdami į finansines sąlygas, bet ir į aplinką, visus paslaugos aspektus“, - pasakojo jis.

Aldas Kirvaitis
A. Kirvaitis sakė, jog jų įmonėje atkreipiamas dėmesys į pačių tiekėjų nusistatomus tikslus: „Jei matome, kad kurio nors naujo partnerio apetitai pernelyg dideli - pavyzdžiui, jei vos kelis klientus per valandą galinti aptarnauti kirpykla ar nedidelis grožio salonas sako - "Norėtume prisitraukti kelis tūkstančius naujų lankytojų" - stengiamės jų lūkesčius pakoreguoti, perspėjame, kad eilėje laukiantis ar užsiregistruoti sau patogiu laiku negalintis klientas, tegu ir įsigijęs jų siūlomas paslaugas su ženklia nuolaida, neliks patenkintas, o norint jį paversti lojaliu lankytoju, reikia užtikrinti, kad jau pirmasis apsilankymas jam tikrai patiks“. Visgi, tuo atveju, jei kupono panaudoti klientui niekaip nepavyksta, pinigus šis atsiimti gali. „Pinigus už įsigytą kuponą galime grąžinti tik tam žmogui, kuris už jį sumokėjo. Dovanotas kuponas - ne išimtis: jei jau kam tenka atsiimti už jį pinigus, jie bus grąžinti kuponą pirkusiam, o ne dovaną gavusiam žmogui. Suprantame, kad tas nėra visuomet patogu - tačiau kitaip elgtis neturime teisės“, - sakė A. Kirvaitis.

Vos prieš kelias savaites „Cherry Media“ grupė grąžino pinigus per portalą Grupinis.lt kelionę į Turkiją įsigijusiems, bet ten nenuvykusiems klientams. Taip nutiko dėl įmonės partnerio kelionių organizatoriaus „Filiz Tour“ bankroto. „Kelionę organizavo ir vartotojų sumokėtus už kelionę pinigus pasisavino „Filiz Tour“, ir nei lenkų bendrovės siūlytos kelionės reklamą patalpinęs Grupinis.lt portalas, nei jį valdanti mūsų įmonė formaliai nėra atsakinga už „Filiz Tour“ veiksmus. Sprendimą kompensuoti nuostolius priėmėme todėl, kad klientų interesai mums svarbesni nei teisiniai formalumai. „Filiz Tour“ atžvilgiu, savo ruožtu, imamės teisinių veiksmų, tačiau tai jau bus mūsų bendrovės teisininkų, o ne mūsų portalo vartotojų galvos skausmas,“ – buvo rašoma bendrovės pranešime spaudai.

Vartotojai skundžiasi dėl įvairių priežasčių

Skundai, susiję su grupinių apsipirkimų portaluose įsigyjamais kuponais, sudaro apie 3 proc. visų gaunamų skundų dėl nekokybiškų ne maisto produktų ir paslaugų. Viena iš jų priežasčių – taip pat trukdžiai pasinaudoti paslauga. „Vartotojai prašymuose nurodo, jog kuponus įsigyja grupinių apsipirkimų portaluose, tačiau vėliau norėdami jais pasinaudoti susiduria su problemomis: užsakyti daiktai nepristatomi arba pristatomi vėliau nei numatyta kupono sąlygose, todėl dažnai vartotojams jau būna nereikalingi (nes būna įsigyti kaip dovanos įvairių švenčių progoms ir pan.); nepavyksta užsiregistruoti paslaugai (fotosesijai, automobilio plovimui ir pan.), kol baigiasi kupono galiojimo terminas; už kuponus įsigytų daiktų pardavėjai nenori keisti, grąžinti už juos sumokėtų pinigų ir pan.“, - jau anksčiau DELFI sakė Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos vyriausiasis viešųjų ryšių specialistas Vitas Ūsas.

Norintiems įsigyti kokybišką paslaugą patariama perskaityti atsiliepimus apie tiekėją bei tarpininką, įsitikinti, jog internetinė svetainė pateikia bendrovės adresą, kontaktinius telefonus, patikrinti ar jie iš tiesų veikia. Sužinoti daugiau galima vartotojų teises ginančių valstybės institucijų tinklapiuose, skolų išieškojimo biuruose, taip pat pasitikrinti, ar įmonė nėra bankrutavusi, pavyzdžiui, bankrotodep.lt.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (107)