Siuntas iš Kinijos gauna tik į paštomatus už 30 km

„Kaip žinia, kaimo pašto skyriai užsidarė. Prašėme, kad nors vienas paštomatas atsirastų Ylakių miestelyje, Skuodo rajone. Visi kaimelių gyventojai prie jo atvyktume, būtų arčiau mūsų. Tačiau nieko nesulaukiame“, – pasakoja Vižančių kaime, Skuodo raj., gyvenanti Laima.

Moteris tikina nevairuojanti automobilio, o iki artimiausio paštomato Skuode jai tenka vykti net 30 km. Atsisiųsdama prekes iš Kinijos, kaip pasakoja, šios nukeliauja būtent į čia esančius „Omniva“ arba „LP express“ paštomatus.

„Elektroninės parduotuvės anketoje nurodytas tikslus mano namų adresas, juo ir turėčiau gauti siuntas. Tačiau pastaruoju metu daug siuntų kažkodėl keliauja į Skuodo paštomatus. Pardavėjui negaliu nurodyti, kad siuntinių nesiųstų į paštomatą.

Iki „Omniva“ ir „LP express“ paštomatų – 30 km ir tiek pat atgal. Kai pati nevairuoju, siuntos parsivežimas pabrangsta, labai nepatogu“, – sako Laima.

Be to, ji pasakoja per platformą „Vinted“ prekiaujanti drabužiais, o pirkėjos neva dažnai prašo juos siųsti „LP express“ paštomatu. Neseniai, kaip sako, teko siųsti siuntinį iš Skuodo paštomato.

„Tikimės sulaukti paštomato. Važiuojant Skuodas-Mažeikiai siuntų išvežiotojams sukti niekur nereikėtų. Tik gaila, kad niekas nepasidomi, jog mažesniems miesteliams irgi reikia patogumų, o miestuose paštomatų – daug, net prie pašto išėjus yra. Bendrai nesiskundžiu pašto paslaugomis, tik norėtųsi, kad būtų ir mums seniūnijose daugiau patogumų“, – viliasi Laima.

Omniva paštomatas

Seniūnas: reikia didesnio paslaugų vartotojų skaičiaus

Ylakių miestelio seniūnas Vytautas Gudauskas Delfi pasakoja, kad pastaraisiais metais šalyje vykęs pašto skyrių reorganizacijos procesas palietė visų rajonų kaimiškas vietoves, tarp jų ir Skuodo rajoną. Buvo uždaromi kaimų ir miestelių paštų skyriai, o vietoje jų įdiegtas naujas pašto paslaugų teikimo modelis – „mobilus laiškininkas“.

„Mano žiniomis, kaip ir anksčiau, visos paslaugos gyventojams yra prieinamos, tik pasikeitė paslaugų teikimo būdas. Nusiskundimų dėl paslaugų prieinamumo ar kokybės Ylakių seniūnijoje iki šiol neteko girdėti“, – pažymi seniūnas.

Sprendimus dėl paštomatų įrengimo priima AB „Lietuvos paštas“. Anot jo, Skuodo savivaldybėje vykusiame susitikime su Lietuvos pašto atstovais šis klausimas buvo aptartas.

„Tenka tik apgailestauti, kad šiuo metu realių galimybių įrengti paštomatą Ylakių seniūnijos teritorijoje nėra – įrengimui reikalingas didesnis paslaugos vartotojų skaičius. Situacija gali keistis, didėjant vartotojų skaičiui“, – komentavo V. Gudauskas.

„Omniva“ kviečia klientus siūlyti plėtros taškus

„Omniva LT“ rinkodaros vadovė Esfira Žakas pažymi, kad Skuode šiuo metu įrengtas vienas paštomatas, o artimiausią savo namų, darbo ar kitos patogią paštomato vietą klientai gali surasti „Omnivos“ interneto svetainėje.

„Pernai vykdėme plėtrą – esamą paštomatų tinklą išplėtėme dvigubai ir šiuo metu turime didžiausią 300 paštomatų tinklą visoje Lietuvoje. Plėtrą planuojame, atsižvelgdami į akivaizdžius rodiklius – vietovės populiaciją, potencialų paštomato užimtumą, – bei paprašėme „Omniva“ klientų pasidalyti jų poreikiais, kvietėme juos žymėti vietą žemėlapyje, kur jiems labiausiai trūksta paštomatų“, – pasakoja E. Žakas.

Omniva paštomatas
Foto: Bendrovės archyvas

Tokiu būdu, anot jos, tinklas padengė beveik visą šalį, įskaitant ir mažiausias vietoves, tokias kaip Babtai, Vilkija ir Kuršių Nerija prie Nidos autobusų stoties.

„Omniva“ atstovė pasakoja, kad įmonė nuolatos plečia paštomatų tinklą ir visuomet prašo klientų kreiptis el. paštu pletra@omniva.lt ir siūlyti vietą, kur norėtų pamatyti paštomatą kitos plėtros metu.

„Jeigu siuntas iš Kinijos Lietuvoje pristatyti gauna „Omniva“, o ne Lietuvos paštas, siuntinius visiems gavėjams nemokamai priskiriame į optimaliausius paštomatus pagal jų nurodytą pašto kodą. Siuntą galime peradresuoti į klientams patogesnį paštomatą, tačiau tokia paslauga yra mokama.

Klientų patogumui galime sukurti taisyklę, kad naujai užsakomos siuntos iš Kinijos pagal kliento telefono numerį būtų nukreipiamos į jam ar jai patogesnį pasirinktą paštomatą. Klientui teireikia kreiptis į mūsų klientų aptarnavimo skyrių su tokiu prašymu“, – kaip siuntiniai pasiekia atokiau gyvenančius žmones, pasakoja E. Žakas.

Lietuvos pašto mobilusis laiškininkas siuntas pristato į namus

Lietuvos pašto Korporatyvinių reikalų departamento vadovė Vaida Budrienė pažymi, kad Skuodo rajone kol kas Lietuvos paštas turi vieną siuntų savitarnos terminalą „LP Express“, kuris įrengtas Skuodo mieste.

„Terminalai plečiami ar statomi, atsižvelgiant į gyventojų siunčiamų siuntų srautus. Jeigu bus poreikis šiame rajone plėsti terminalų tinklą, Lietuvos paštas būtinai tai ir darys. Juolab kad šiuo metu iš tikrųjų matome regionuose išaugusį poreikį siųsti ir gauti siuntas saugiai ir patogiai – per siuntų savitarnos terminalus“, – sako ji.

V. Budrienė atkreipia dėmesį, kad, jeigu siuntėjas siuntas siunčia per tradicinę pašto sistemą, Skuodo rajone siuntas ir laiškus pristato mobilus laiškininkas. Anot jos, būtina pastebėti, kad mobilusis laiškininkas ne tik pristato siuntas ir laiškus.

„Norėdamas išsiųsti siuntas gyventojas gali nemokamai išsikviesti į namus mobilųjį laiškininką. Šis patogiai atliks pašto paslaugas pas klientą namuose. Mobilus laiškininkas dirba ir šeštadieniais“, – pažymi Lietuvos pašto atstovė.

Vis dėlto komentuodama aprašytą moters istoriją V. Budrienė sako, kad net ir egzistuojant mobilaus laiškininko paslaugai, klientas ne visada siuntinius ir laiškus gali gauti tokiu būdu, tai esą priklauso ir nuo siuntėjo.

„Kaip paaiškino klientė, ji yra pasirinkusi tokius siuntėjus, kurie prekes greičiausiai siunčia tik per siuntų savitarnos kanalą. Šiuo atveju būtina pabrėžti, kad nemaža dar dalis e-parduotuvių pačios nusprendžia, kaip siuntėjas gaus jų prekes, ir vartotojui, deja, neleidžia daryti savo pasirinkimo.

Todėl netgi šalia egzistuojant mobiliojo laiškininko paslaugai ar fiziniam stacionariam pašto skyriui, klientė siuntas gaus vis tiek per siuntų savitarnos terminalus. Klientę raginame susisiekti su Lietuvos paštu, pabandysime jai išspręsti šią problemą. Tačiau tik su tomis siuntomis, kurios yra gaunamos per „LP Express“ terminalus. Deja, kitų pristatymo tiekėjų, valdančių kitus siuntų savitarnos terminalus, procesams neturime įtakos“, – akcentavo ji.