Moteris su vaikais tame pačiame name gyvena 10 metų ir, tikina ji, iki šiol nebuvo panašių situacijų. Tačiau šįkart problemos dėl elektros sąskaitų prasidėjo šių metų pradžioje.

„Anksčiau būdavo, kad kiekvieną mėnesį sumoku ir, atrodo, susikalbėdavome, tačiau dabar atjungė“, – sakė moteris.

Ji pasakojo vis gavusi pranešimus, kad už elektrą yra skola, nors visos sąskaitos apmokėtos. Susisiekusi su Energijos skirstymo operatoriumi (ESO), atrodo, situaciją išsiaiškindavo, pinigai būdavo rasti ir užskaityti. Vis dėlto moteris skolos pranešimus gaudavo ir toliau.

„Jie pinigų nematė, skambino ne vieną kartą, su jų operatoriais susikalbėjau, jie sako: mes matome, pervesime į tinklus, po kelių dienų vėl gaunu žinutę, kad esu skolinga: jei nesumokėsit, paduosim į teismą, – nemalonia situacija dalijosi daugiavaikė motina. – Taip tęsėsi iki tol, kol atjungė. O dabar prašo sumokėti prijungimo mokestį 40 Eur, nors ne dėl mano kaltės elektra buvo atjungta“.

ESO administracija informaciją apie šią situaciją rinko kelias dienas.

ESO informuoja, kad pagal turimus duomenis matyti, jog sausio mėn. buvo išsiųstas pranešimas dėl įsiskolinimo – daugiau nei 200 Eur. Vasario-kovo mėn. buvo daromi daliniai mokėjimai padengiant susidariusią skolą skolų išieškojimo įmonei, tačiau mokėtojas nenurodė, už ką moka. Į redakciją kreipusios moters vardu sudarytos sutarties nėra, todėl mokėjimai nebuvo priskirti konkrečiam objektui / mokėtojui, nurodo įmonė.

„Informacijos, kad skola apmokėta neturėjome, todėl periodiškai mūsų sistemoje nurodytais kontaktais siuntėme priminimus apie būtinybę padengti įsiskolinimus, taip pat įspėjome apie gresiantį elektros energijos atjungimą“, – komentavo ESO Ryšių su visuomene projektų vadovė Rasa Juodkienė.

Įmonės duomenimis, paskutinis priminimas buvo išsiųstas nurodytu el. paštu balandžio pabaigoje. Siųstame laiške taip pat buvo informuojama apie gresiantį atjungimą.

Kaip teigia ESO, gegužės 2 d. išrašytas atjungimo aktas, o elektros energijos tiekimas nutrauktas gegužės 3 d. Kitą dieną moteris kreipėsi į skolų išieškojimo įmonę norėdama pasitikslinti dėl kovo mėn. įmokos (buvo sumokėta 177,08 Eur).

Gegužės 5 d. paaiškėjo, kovo viduryje įmoka nebuvo priskirta, buvo sutvarkyti mokėjimai, teigia ESO.

Kaip tvirtina įmonė, mokestis už atjungimą / pajungimą netaikomas. Skaitiklis išmanus, todėl pajungimas operatyvus. ESO tikslina: kai kreipiasi klientai, kuriems elektros energijos tiekimas buvo nutrauktas laikinai dėl susidariusių skolų, už atjungimo / pajungimo paslaugą, jiems būna išrašoma išankstinio mokėjimo sąskaita (ji turi būti mokama į kitą (paslaugų) sąskaitą. Šiuo atveju, klientė nebuvo gavusi sąskaitos ir nemokėjo už atjungimo / pajungimo paslaugą.

„Noriu atkreipti dėmesį, kad tokia situacija susiklostė todėl, kad mokėjimus atliko ne būsto savininkas, mokėjimuose nebuvo nurodyta, už ką mokama“, – komentavo ESO atstovė R. Juodkienė.

ESO akcentuoja, ką svarbu žinoti:

  • privatiems klientams mokėjimo terminas yra paskutinė mėnesio diena;
  • prieš nutraukiant elektros energijos tiekimą, klientai įspėjami papildomai sistemoje nurodytais kontaktais. Tad labai svarbu, kad kontaktinė informacija būtų tiksli ir aktuali, tuomet klientai laiku gaus aktualią informaciją ir galės tinkamai reaguoti.


Nepatogumų patyrusi moteris taip pat prisipažino, kad šiuo metu ji moka didelį tarifą, todėl turi imtis priemonių. ESO primena, kad pasirašyti sutartį su pasirinktu nepriklausomu elektros energijos tiekėju galima internetu arba telefonu (priklauso nuo to, kokį būdą siūlo konkretus elektros energijos tiekėjas). Palyginti tiekėjų pasiūlymus galima VERT sukurtoje skaičiuoklėje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)