Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) pirmininkas Renatas Pocius penktadienį kalbėjosi su tiekėjų atstovais, prieš tai paraginęs vartotojus įsivertinti turimas elektros tiekimo sutartis.

„Kalbėta apie kainų lygį, kompensacijų klausimas paliestas, tiekėjai paraginti imtis aktyvesnių veiksmų dėl mažėjančių elektros energijos kainų ir atnaujinti planus VERT skaičiuoklėje, kurioje vartotojai gali pasilyginti siūlomus planus‟, – komentare „Delfi‟ teigia VERT.

„Enefit“ vadovas Vytenis Koryzna sako, kad idėja apie labiau palyginamus planus nėra nauja, tačiau jo manymu, kuo didesnė įvairovė, tuo naudingiau vartotojui.

„Suprantame, kad ir reguliuotojas, ir ministerija norėtų, jog visų tiekėjų pasiūlymai būtų kuo įmanoma paprastesni, lengviau palyginami klientams. Iš vienos pusės suprantamas toks noras. Bet iš kitos pusės: jeigu turime pilnai liberalią, pilnai rinkos konkurencija pagrįstą rinką, tai tiekėjai ir ieško būdų, kaip pasiūlyti labiau kliento poreikį atitinkantį sprendimą‟, – „Delfi‟ po susitikimo sakė V. Koryzna.

„Enefit‟ esame orientuoti į labiau ilgalaikį produktą, ta prasme, kad suprantame, jog energetikos krizė užtruks ilgai, ne 2–4 metus, ilgiau. Tą stabilią, optimalią kainą ir siūlome klientams‟, – sako bendrovės vadovas.

Jis pažymėjo, kad kai kurie kiti tiekėjai ėmė siūlyti trumpalaikius planus, nes rinkoje kilo spaudimas dėl biržos situacijos – didmeninė kaina sausį sumažėjo.

„Čia ir yra visas grožis, nes vartotojai renkasi. Mes tikrai nesame už kažkokį standartizuotą, unifiktuotą produktą, kurį visi siūlo palyginamai. Tokių palyginamų produktų yra‟, – kalbėjo V. Koryzna.

Elektrum Lietuva“ vadovas Martynas Giga taip pat teigia, kad mintis apie labiau unifikuotus planus nėra sena ir jis mato jos gaivinimą. Tačiau, anot vadovo, bandymas standartizuoti produktus ir sutartis atrodo kaip būdas grįžti prie reguliuojamos rinkos – tik ne su vienu, o daug reguliuojamų tiekėjų.

„Svarbu suprasti, kad kiekvienas tiekėjas turi skirtingus veiklos, kainų formavimo ar rizikos tolerancijos standartus. Pagal tai ir kuriami produktai, kainos ir sutartys. Juk visi tiekėjai yra suinteresuoti, kad vartotojai būtų patenkinti ir ilgam laikui su jais‟, – komentuoja M. Giga.

Pasak jo, laisvoje rinkoje veikia prižiūrinčios ir vartotojų teises ginančios institucijos – jų darbas energetikos rinkoje, kaip ir kitose rinkose, ginti vartotojų interesus.

„Ar kam nors teko girdėti, kad būtų priverstinai standartizuojamos sutartys, produktai ar kainodara telekomunikacijų ar draudimo rinkose? Pasiūlymų suvienodinimas apribotų gyventojų pasirinkimo galimybes‟, – teigia M. Giga.

Jo vertinimu, jau ir taip yra 36 mėnesių fiksuotos kainos planų.

„Ignitis‟ atstovė Laura Beganskienė sako, kad bendrovės klientus šiuo metu domina trumpesnio laikotarpio planai, tokius planus „Ignitis‟ ir siūlo. O dėl aktyvesnio klientų skatinimo ji teigė, kad vartotojai turi galimybes imtis veiksmų.

„Visi „Ignitis“ klientai gali keisti turimus planus. Tai padaryti gali tiek prisijungę prie savitarnos, tiek skambindami telefonu ar atvykę į klientų aptarnavimo centrą‟, – kalbėjo ji.

„Enefit‟ vadovas V. Koryzna mano, kad papildomo skatinimo vartotojams pasinagrinėti kainodarą jau nereikia, nes rinkoje ir taip yra sujudimas.

„Ir ministerija, ir reguliuotojas jau pakankamai aktyviai kviečia vartotojus įvertinti turimas sąlygas, kainas, turime padidėjusį ir skambučių srautą su klientų užklausomis su jų turimomis sąlygomis, nuraminame dėl ilgalaikės perspektyvos, kad klientai saugūs ir turėtų būti ramūs‟, – kalbėjo V. Koryzna.
Elektra

Jo teigimu, skaidrumo tema aktuali visada. „Enefit‟ vadovas ragina atkreipti dėmesį į sutarties trukmę, kainą, tiekėjo įsipareigojimus.

„Nenorime ir negalime tiesiogiai kalbėti apie konkurentus, bet visada aiškumo ir nuoseklumo komunikacijoje gali būti daugiau. Kas yra svarbu: kokia yra kaina, kiek laiko ta fiksuojama kaina galios, ką reiškia sutarties terminas ir, lyginant sutarties terminą, kokį laiką aš galiu ramus ir užtikrintas būti, kad tokią kainą ir turėsiu‟, – sako V. Koryzna.

„Jeigu tiekėjas turi teisinę, sutartinę galimybę kainą padidinti, jis ją ir padidins, bet jeigu kaina rinkoje mažės – ar ta pačia proporcija tiekėjas ir norės kainą sumažinti?‟, – aiškina vadovas.

„Ignitis‟ atstovės teigimu, VERT vadovas susitikime paragino, kad tiekėjų sutarčių ir pasiūlymų sąlygos privalančios būti aiškios ir neklaidinančios vartotojų – aiškiai turi būti nurodyti tiek sutarties ir kainos fiksavimo laikotarpiai, tiek kitos sąlygos. Taip pat, kad pasiūlymų kainos būtų laiku atnaujinamos VERT kainų palyginimo priemonėje.

Lietuvos energetikos agentūra (LEA) skelbė, kad šiuo metu 12 mėn., 24 mėn. kainos fiksavimo planus siūlo vienas tiekėjas – „Ignitis“, o 36 mėn. kainos fiksavimo laikotarpio planus anksčiau siūlė 3 tiekėjai, tačiau šiais metais „Ignitis“ to nebedaro.

84 mėn. elektros energijos kainos fiksavimo laikotarpio planą galima rasti „Enefi“. Praėjusią savaitę „Elektrum Lietuva‟ pasiūlė ir 6 mėn. trukmės planą su mažesne nei 28 centų už kilovatvalandę kainą.

R. Pocius ketvirtadienį paragino vartotojus įvertinti galimybę ir nemokėti už elektrą daugiau nei 28 centų, taip taupant savo ir valstybės pinigus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)