Sakoma, kad iki Naujų metų reikia viską suspėti: ir atsiprašyti, ir padėkoti, ir skolas atiduoti. Tačiau panašu, kad valstybei to padaryti nepavyko, mat vėluojama atsiskaityti su gyventojais už įvairias kompensacijas. Kodėl taip yra atsako Viktorija Filipovaitė, Vilniaus miesto savivaldybės Išmokų skyriaus patarėja.

„Rugsėjo–spalio mėnesiais turėjome rekordišką besikreipiančiųjų skaičių. Per dieną gaudavome apie tūkstantį prašymų, o skyrius pajėgus išnagrinėti 600. Taip ir išeina“, – sakė ji.

„Kadangi yra rekordiškai didelis prašymų skaičius, dirbame maksimaliai greitai, kai reikia, ir savaitgaliais“, – pridūrė ji.

Per rugsėjo–spalio mėnesius pateikta 32 tūkst. prašymų. Šią savaitę yra nagrinėjami rugsėjo 28–30 d. pateikti prašymai.

„Prašymas iš tikrųjų yra nagrinėjamas. Tai yra sudėtingas procesas, kuomet skirtingais kanalais yra pateikiamas. Vėliau jis peržiūrimas specialistų, sutikrinama, ar yra pateikti visi reikalingi dokumentai. Iš tikrųjų, gana dažnai būna nepateikti, tai irgi vilkina nagrinėjimo procesą.

Tuomet sužiūrint informaciją iš registrų, jeigu reikia, iš papildomų dokumentų, tada priimamas sprendimas skirti arba neskirti išmoką“, – pasakojo V. Filipovaitė.

Pašnekovė pridūrė, kad jeigu išmoka yra gaunama iš registrų, tuomet žmogui nereikia papildomai jos pateikti. Tačiau kartais, tarkim, darbo užmokesčio pažyma, kurios nėra galimybės gauti iš registrų, nes turime galimybę gauti tik apie draudžiamąsias pajamas.

„Jeigu žmogus verčiasi individualia veikla ar turi dar kokių nors kitokių pajamų, jis turėtų pateikti pažymą.

Nereikėtų po kelis pateikti prašymų, nes tai yra papildomas darbas ir apkrova mūsų specialistams, kurie vis tiek turi atsidaryti kiekvieną prašymą, kai pamato, kad jis jau yra pateiktas, gaištamas laikas“, – sakė ji.

Savivaldybės atstovė patikslino, kad jeigu kompensacija bus priskaičiuota, gyventojas ją gaus už visą laikotarpį.

Vilniaus šilumos tinklų klientų komandos vadovas Laurynas Jokubauskas sakė, kad sulaukia nemažai skambučių iš klientų, kurie kreipėsi kompensacijos, bet jos vis dar nesulaukė.

„Dalis klientų pasidengia savo įsipareigojimus, pateiktas sąskaitas. Kiti ieško sprendimo būdų, kreipiasi į mus su prašymu atidėti kai kurias sąskaitas. Dar viena dalis klientų laukia ir tikisi kompensacijų, bet ne visą laiką jų sulaukia.

Tokiems klientams turime sprendimą – mokėjimo atidėjimą. Suteikiame galimybę apmokėti 50 proc. sąskaitos, o likusią dalį išdėstyti per 6 vasaros mėnesius. Vidutiniškai paėmus, senas daugiabutis, jeigu sąskaita yra tarp 70 ir 90 eurų, tai 45 eurus jie apsimoka dabar, o kitą dalį apsimoka per vasaros laikotarpį“, – sakė jis.

Pašnekovas sakė, kad kol kas tokių klientų augimo neturi.

„Praėjusiais metais tokių klientų turėjome 165, šiemet nuo lapkričio 1 d. turime ne pilnai 30 klientų, kurie paprašė sudaryti minėtą mokėjimų atidėjimo sutartį“, – sakė jis.

L. Jokubauskas paminėjo ir trečią variantą – apmokėti sąskaitas pilnai.

„Visą laiką rekomenduoju klientams kreiptis, nes dažnu atveju, jei nesikreipia, išauga skolos, tada vyksta standartinė išieškojimo procedūra, ko ir mes nesame linkę daryti, ir nerekomenduojame klientams.

Tie, kurie į mus kreipiasi, ieškome variantų, kad ir ankstesnių laikotarpių skolas padengtų. Arba sulaukia kompensacijų. Šiai dienai, virš 12 tūkst. klientų gauna kompensacijas ir tikrai nemaža dalis laukia“, – sakė jis.

Vyras dar pridūrė, kad nuo metų pradžios skolininkų skaičius gana stabilus, augimas – iki 10 proc. Turime apie 5,5 mln. eurų bendrai skolų.

„Jis nėra mažas, norėtųsi, kad būtų mažesnis, bet suprantame, kad yra energetinė krizė, kur ne tik šiluma, bet ir dujos, elektra, visos paslaugos turėjo savo įtakos“, – sakė jis.

Čia galite pažiūrėti LNK video: