Terminalas pagal naują modelį turėtų pradėti veikti nuo 2023-iųjų – taip tikimasi užsitikrinti nenutrūkstamą ir patikimą dujų tiekimą, penktadienį pranešė terminalo operatorė „Klaipėdos nafta“.

„Tikime, kad ilgalaikės sutartys su terminalo naudotojais prisidės prie patikimo ir nenutrūkstamo dujų tiekimo regione, sudarys galimybes terminalo naudotojams paprasčiau valdyti tiekimo kontraktus ir apsirūpinti gamtinėmis dujomis iš anksto, taip užsitikrinant palankiausią kainą rinkoje”, – pranešime sakė įmonės generalinis direktorius Darius Šilenskis.

Anot jo, iki šiol terminalas buvo bene vienintelis Europoje, neturintis ilgalaikių pajėgumų rezervavimo galimybės.

„Klaipėdos nafta“ neįvardijo, kas rezervavo pajėgumus. Anksčiau bendrovės atstovai teigė, kad skiriant pajėgumus bus įvertintos pretendentų paraiškų apimtys, finansiniai pajėgumai, su sankcijomis susiję aspektai, krovinių šaltiniai, patirtis SGD rinkoje.

Likusių SGD terminalo pajėgumų kitiems metams – iki 9 TWh – paskirstymas dar nebaigtas, pranešė bendrovė.

Nuo terminalo veiklos pradžios juo naudojasi aštuoni klientai iš Baltijos šalių, Norvegijos, Lenkijos, tarp jų – didžiausia vartotoja Lietuvoje – nuo rugsėjo laikinai neveikianti Jonavos azoto trąšų gamybos bendrovė „Achema“.

Nuo vasario 24-osios terminale aptarnaujami tik didieji dujovežiai, 81 proc. dujų atvežamos iš JAV, 10 proc. – Norvegijos, 5 proc. – Egiptas, 4 proc. – Rusija (iki vasario 24 dienos).

SGD terminalo išdujinimo pajėgumai šiuo metu siekia 3,75 mlrd. kubinių metrų (realus technologinis – iki 38 TWh), per metus ji gali priimti maždaug 38-39 didelius krovinius.

Šiuo metu svarstoma galimybė pajėgumus išplėsti iki 5 mlrd. arba 6,25 mlrd. kubinių metrų.

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją