Seimas antradienį po pateikimo priėmė svarstyti Laisvės frakcijai priklausančio Kasparo Adomaičio parengtas Alternatyviųjų degalų įstatymo pataisas.

„Ne kiekviename viešajame pirkime tam tikra dalis perkamų automobilių turi būti varomi alternatyviais degalais“, – pristatydamas pataisas teigė K. Adomaitis.

Pataisomis ketinama „žaliąja“ elektra įkraunamus automobilius priskirti prie varomų alternatyviais degalais. Tai, pasak K. Adomaičio, leistų greičiau pasiekti tikslus, kokią kuro dalį transporte turi sudaryti alternatyvieji degalai.

Jis sako, kad dabar esanti išimtis „labai stabdo“ įkrovos stotelių plėtrą, todėl tai palengvins „žalios“ elektros gamybos plėtrą, padarys ją patrauklesnę.

„Įmonės, kurios automobilius pildys žalia elektra, galės perleisti savo įgyvendintus tikslus kitoms įmonėms, kurios nesugeba pasiekti įprastais būdais jiems keliamų tikslų, tai yra jų alternatyvių degalų dalis yra per maža, tai pagal veikiančią apskaitos vienetų prekybos sistemą (DAEI – BNS) žalia elektra užpildyti automobiliai galės būti perleisti kitoms įmonėms ir tai padės atpiginti, tikiuosi, elektros kainą įkrovimo stotelėse, kadangi atsiras papildomas pajamų šaltinis įkrovimo stotelėms“, – kalbėjo K. Adomaitis.

Pasak jo, tokia tvarka galios tik viešosioms stotelėms: „Jeigu namuose užsipildai iš savo saulės baterijos automobilį, tai nebus įskaičiuojama, nes labai sunku administruoti ir tai nebūtų labai praktiška“.

Tuo metu konservatorių frakcijos narys Justas Džiugelis pabrėžė, kad pakeitimai svarbūs dėl Europos žaliojo kurso įgyvendinimo ir turėtų motyvuoti degalinių tinklus įsidiegti įkrovos stoteles.

„Maža to, manau, po įstatymo pateikimo mes turėtume diskutuoti dar plačiau ir kalbėti, kaip paskatinti daugiabučių namų bendrijas ir administruojančias įmones diegti tokias elektros stoteles, nes iš tiesų mes galvodami apie žaliąjį kursą, apie tvarią energetiką turėtume daugiau priemonių taikyti šių stotelių įdiegimui“, – tvirtino J. Džiugelis.

Dabar skatinamas tik biodegalų ir biometano naudojimas transporte.

Nacionalinės energetinės nepriklausomybės strategijoje numatyta, kad atsinaujinančių energijos išteklių dalis, palyginti su transporto galutiniu energijos suvartojimu, 2050 metais turi siekti 50 proc.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją