Portalo prašymu, dvi atsakingos institucijos įvertino vartotojo nusiskundimus. Į juos sureagavo ir tiekėjas.

„Nepriklausomas energijos tiekėjas „Enefit“ nerašo kainos. Rašo tik pilną iššifravimą: persiuntimas, VIAP išlaidos, dar kažkokios išlaidos, atskirai jų kaina kaip produkto (...) O galutinės kainos nerašo, tu turi kiekvieną kartą skaičiuotis“, – „Delfi“ komentavo Juozapas.

Jis buvo pasirinkęs kintamą kainą ir patenka į pirmąjį elektros tiekimo rinkos liberalizavimo etapą.

Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) pažymi, kad vartotojo ir nepriklausomo elektros tiekėjo (NET) sudaromoje sutartyje turi būti nurodyta galutinė elektros energijos kaina arba jos apskaičiavimo principai, į kainą įtraukiant elektros tiekimo, persiuntimo ir kitų su tuo susijusių paslaugų teikimo kainos dedamąsias dalis ir visus mokesčius.

„Kainos apskaičiavimo principai paprastai nurodomi tais atvejais, kai tariamasi dėl kintamos kainos, kuri apskaičiuojama pagal elektros energijos biržos kainą, todėl nurodyti konkrečios kainos sutartyje pasirašymo metu tiesiog objektyviai neįmanoma“, – komentuoja rinkos reguliuotojas.

Tačiau, kalbėdama apie sąskaitą, institucija sako, jog čia turi būti pateikta ir galutinė kaina.

„Galutinė kaina taip pat privalo būti pateikta sąskaitoje. Vartotojui pateiktoje sąskaitoje privalo būti nurodyta ši informacija: NET pavadinimas, kodas ir kontaktiniai duomenys (telefono ryšio numerį, elektroninio pašto adresą ir interneto svetainės adresą), vartotojo ir jo objekto kodas, data, iki kada turi būti atliktas mokėjimas“, – aiškina VERT.

Sąskaitoje turi būti pateiktos ir esamos faktinės elektros energijos ir (ar) su elektros tiekimu ir persiuntimu susijusių paslaugų kainos, jų išskaidymas pagal galutinės kainos dedamąsias, taip pat visos VERT patvirtintos reguliuojamos dedamosios, suteiktų nuolaidų dydis (jei taikomos nuolaidos), tarifai ir faktinis energijos suvartojimas už sąskaitoje ar per elektroninę prieigą pasiekiamuose vartotojo mokėjimo duomenyse nurodytą ataskaitinį laikotarpį.

„Pagal šį teisinį reglamentavimą, tiekėjams numatyta pareiga sąskaitose nurodyti ne tik galutinę kainą, bet ir jos išskaidymą pagal galutinės kainos dedamąsias. Papildomai, šiuo metu teisės aktuose neįtvirtinta standartinė NET sąskaitų forma, todėl NET sąskaitose minėta informacija gali būti pateikiama skirtingais būdais“, – sako VERT.

Klientas norėtų, kad jam pateiktų galutinę kainą – nesvarbu, kokia forma: su PVM ar be.

„Skambinu, klausiu, kame reikalas, kodėl. Atsiliepia automatas ir kreipiasi „tu“ – dar kita medalio pusė. (...) Visus metus vis paklausiu, kodėl jūs taip nemandagiai bendraujate, tai „sutvarkysim, sutvarkysim“ (...) Negaliu sakyti: mergaitė, kur atsiliepia, mandagi, tiktai automatas nemandagus“, – pasakojo vartotojas.

Pasak Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT), teisės aktuose nenumatyta, kaip turėtų bendrauti pardavėjas/paslaugos teikėjas su vartotoju.

„Tai turėtų būti aktualiausia pačiam verslininkui dėl jo reputacijos, vartotojų pasitikėjimo juo“, – teigiama portalui „Delfi“ atsiųstame komentare.

Anot vartotojo, į raštiškas pretenzijas atsiliepia tik klientų aptarnavimo specialistai su pažadais ir tai – tik po 20-30 dienų, ir „jokių teigiamų sprendimų“. Paprašius vadovų kontaktų arba sujungti su jais, atsisakoma tai padaryti.

VERT teigimu, pagal teisės aktus energetikos įmonė, teikianti informaciją vartotojui, į paklausimą privalo atsakyti ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo paklausimo gavimo arba per 10 darbo dienų raštišku atsakymu motyvuotai atsisakyti teikti informaciją.

„Enefit“ rinkodaros vadovas Deividas Kranauskas „Delfi“ komentavo, kad klientams siunčiamos elektros sąskaitos yra sudarytos atsižvelgiant į Energetikos įstatyme pateiktą Buitinių vartotojų su tiekėjais sudaromų elektros energijos pirkimo-pardavimo ir persiuntimo paslaugos teikimo sutarčių standartinių sąlygų aprašą. Tačiau dar šiemet planuojama toliau skirti dėmesį sąskaitoms ir aptarnavimo kokybei.

Vykdydami veiklą visuomet dėmesį kreipiame ne tik į nepriklausomiems tiekėjams keliamus teisinius reikalavimus, bet ir mūsų klientų poreikius bei lūkesčius. Visuomet siekiame savo klientus išgirsti bei atitinkamai į juos atsižvelgti, kiek tai yra įmanoma. Todėl šiemet planuojame skirti dar daugiau dėmesio atliekant esminius patobulinimus, susijusius tiek su klientų aptarnavimu, tiek su sąskaitomis už elektrą", – komentare sako D. Kranauskas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (94)