Kaunietė Lina sausio 26 d. patikrinusi skaitliuką pastebėjo, kad per dieną daugiabutyje gyvenanti šeima sunaudoja tiek elektros, kiek per mėnesį. Skaitliukas rodė net 4540 kWh, o sumokėti turėjo daugiau nei 300 Eur.

„Nuėjau nurašyti skaitliukų ir likau apšalusi – mokėti 300,17 Eur. Nesupratau, kodėl. Patikrinau net tris kartus skaitliuką, nes galvojau, kad kažkas negerai. Tikriausiai skaitliukas sugedęs, nes namuose išjungus elektrą, vis tiek lemputė mirksi“, – pasakoja ji.

Iš pradžių moteris paskambino į „Ignitis“, kuriai ji moka už elektros sąskaitas, tačiau ją nukreipė į ESO fiksuoti gedimą. Kadangi praėjusį antradienį visoje Lietuvoje prasidėjo rekordinis snygis, prisiskambinti į ESO buvo neįmanoma, interneto svetainė taip pat neveikė.

„Seimo puslapyje tarp įstatymų susiradau kontaktus – el. paštą. Galvojau palauksiu kitos dienos, kas nors paskambins ir sureaguos. Ketvirtadienį bandžiau dar kartą parašyti, svetainė jau veikė, o telefonas kaip visada – ne. Per ESO svetainę užpildžiau formą, nurodžiau vyro kontaktus, gavau laišką: „Dėkojame, perduota darbuotojams“, – pasakoja Lina.

Penktadienį vyrui paskambino iš ESO, tačiau kalbėjo ne darbuotojas, o automatinis atsakiklis. Linos vyras buvo paklaustas, ar namuose dingusi elektra, paspaudus mygtuką, kad ne, telefono ragelis buvo numestas. Galiausiai susisiekus su ESO penktadienį jai buvo nurodyta pačiai dar kartą pasiskambinti pirmadienį.

„Iš pradžių galvojome, kad gal darbuotojai susimaišė, ar telefonas kažką ne taip nuspaudė, todėl perskambinau. Klausiu, kodėl numetė ragelį ir pažymėjau, kad iki šiol niekas neatvažiavo. Man jie sako: „Šiandien penktadienis, paskambinkit pirmadienį.“ Absurdas. Tai jeigu jau gauna kelis kreipimusis, tai gal jau patys turėtų paskambinti ir sakyti: „Nesinervuokite, sutvarkysime skaitliuką.“ Nenorime mokėti 577 Eur“, – sako Lina ir priduria, kad kasdien elektros energijos skaitliukas sukasi vis sparčiau – padidėja po 240 kWh.

„Skambinau namo pirmininkui ir prašiau atvykti užfiksuoti aktą, kad sugedo skaitliukas, kad nebūtų problemų su ESO ir nelieptų susimokėti. Tačiau jis man sako, kad čia ne jo reikalas. Koks ESO, toks ir pirmininkas.

Suprantu, kad pas juos problemos globalesnės, bet ir kitų bėdų nereikėtų pamiršti. Yra ir kitų problemų, ne tik sniegas. Pamiršta savo atsakomybę, nors už tai gauna pinigų“, – pažymi Lina.

Foto: Įmonės archyvas

Delfi pirmadienį prieš pietus kreipėsi komentaro į ESO, o po popiet pašnekovė patikslino, kad ESO per valandą atvyko į namus ir sutvarkė skaitliuką.

Pasak ESO atstovo Pauliaus Kalmanto, dėl itin gausaus snygio paskelbus nepaprastą padėtį, paskambinus bendruoju ESO numeriu vartotojai iškart išgirsdavo, kad dėl oro sąlygų turima daug gedimų, ir klientai aptarnaujami tik gedimų registravimo klausimais.

„Kitais klausimais vartotojai buvo kviečiami į kreiptis per ESO savitarną internetu ar skambinti kitą dieną. Atsižvelgiant į situaciją, buvo smarkiai sustiprintas klientus telefonu aptarnaujančių specialistų kiekis. Klientų aptarnavimas telefonu vyksta visą parą. Tačiau visos pajėgos buvo tik gedimų registravimo ar gedimų paramos klausimais. Atsiprašome klientų, kurie laiku negalėjo gauti informacijos, nesusijusios su elektros energijos atstatymu“, – sako P. Kalmantas.

Anot jo, ESO pakeitė kliento elektros skaitiklį paaiškėjus, kad įvyko skaitiklio savieiga. Klientui tai nieko nekainavo, taip pat, kaip patikino, bus atliekamas perskaičiavimas – nereikės mokėti už neteisingai priskaičiuotą elektros energiją.