Visai neseniai valdžiai sugriežtinus karantiną ir įvedus privalomą darbą iš namų tiek viešajam, tiek privačiam sektoriui, Dievogalos kaime gyvenanti Regina (vardas pakeistas, asmuo žinomas-red.) pasakojo susidurianti su nesklandumais, kurie apsunkina šios rekomendacijos vykdymą.

Moteris teigė, kad pastaruoju metu vis sulaukianti žinių iš ESO dėl atjungiamos elektros energijos, o esant privalomam darbui iš namų, tai stipriai apsunkina situaciją.

Anot jos, dėl dažnai atjungiamos elektros energijos gyventojai liekantys tiek be šildymo, tiek be karštos arbatos, jau nekalbant apie sudėtingas sąlygas darbui iš namų.

„Tai reiškia, kad šildymo nebus, dirbti negalėsim, net išsivirti arbatos taip pat negalėsim.

Be to, žmonės augina mažus vaikus, turi ligonių, kurie taip pat namuose bus šaltyje visą dieną“, – sakė ji.

Moters teigimu, elektra buvo atjungta tiek lapkričio 26 dieną, tiek gruodžio 11, tiek ją laikinai planuojama atjungti 15 dieną.

„ESO savo internetiniame puslapyje nurodo, kad elektra šiuo metu atjungiama tik esant būtinybei, šalinant gedimus.

Šiuo metu jokio gedimo nėra, o jeigu jau būtinai reikia kažką tvarkyti, gal įmanoma būtų ją atjungti 2 val., bet ne visai dienai“, – svarstė ji.

„Delfi“ kreipėsi į „Ignitis grupę“, kuri valdo ESO. Jos ryšių su visuomene projektų vadovas Tadas Markevičius tikino, kad šiuo metu minėtu adresu Dievogalos kaime yra vykdomi elektros linijų rekonstravimo bei linijose nustatytų defektų šalinimo darbai.

„Tai yra būtina atlikti tam, kad klientams būtų užtikrinama tiekiamos elektros energijos kokybė ir patikimumas. Dėsime visas pastangas, kad darbai būtų atliekami per kuo trumpesnį laiką“, – komentavo jis.

Pasiteiravus, ar tokius darbus galima atlikti vakarais arba anksti rytais, prieš arba po darbo valandų, atstovas apgailestavo, kad tai nėra įmanoma.

„Rekonstravimo bei remonto darbai elektros įrenginiuose tamsiu paros metu nėra vykdomi (išskyrus avarinius darbus, kai reikia atstatyti elektros energijos tiekimą klientams), nes tai kelia grėsmę darbuotojų saugumui.

Taip pat noriu paminėti, kad ESO specialistai siekia užtikrinti, kad dėl galimo gedimo elektros tinklo atjungimas būtų kuo trumpesnis. Planinių atjungimų rugsėjo – lapkričio mėn. duomenys rodo, kad siekiant gyventojams sumažinti nepatogumus darbai atliekami vidutiniškai 2 val. greičiau nei būna planuota, o atliktų darbų vidutinė trukmė nesiekia 4 valandų“, – aiškino T. Markevičius.
Anot jo, darbus nukelti į vėlesnį laikotarpį taip pat nebuvo įmanoma, nes jie įvykdyti turėjo būti dar pavasarį.

„Intensyvesnis darbų grafikas antroje metų pusėje susidarė dėl to, kad pavasarį, kai šalyje buvo paskelbtas pirmasis karantinas, didelė dalis planuotų tinklo rekonstrukcijos darbų buvo sustabdyta ir atidėta vėlesniam laikui.

Taigi, dauguma tokių darbų jau yra perkelta iš ankstesnio laikotarpio“, – teigė jis.

Artėjant šventiniam laikotarpiui ESO mažins elektros skirstymo tinklo darbų apimtis, trumpins atliekamų darbų laiką

Penktadienį išplatintame pranešime spaudai nurodoma, kad atsižvelgiant į tebesitęsiantį karantiną, artėjančias šventes ir vaikų atostogas, yra peržiūrimi elektros tinklo rekonstravimo darbų grafikai siekiant kuo labiau trumpinti darbų laiką, kad gyventojai patirtų kuo mažiau nepatogumų dėl planuojamų elektros tiekimo atjungimų.

Planiniai darbai nebus vykdomi gruodžio 24 – 27 d. ir gruodžio 31 d. – sausio 1 d. Švenčių dienomis ESO rūpinsis tik gedimų šalinimo darbais, pavyzdžiui, jei ant elektros linijos užvirto medis, dėl kitų priežasčių sugedo elektros linija ar transformatorinė, nustatyti kritiniai tinklo defektai ar sugedo kiti elektros ar dujų tinklo įrenginiai.

„Pastaruoju metu sulaukiama gyventojų kreipinių dėl planuojamų elektros tinklo atjungimų. Patys gyventojai aktyviau nei įprastai kreipiasi ir dėl tinklo gedimų, taip pat siekdami užbaigti prisijungimo prie tinklo ar galios didinimo darbus savo namuose. Intensyvesnis darbų grafikas stebimas visą antrąją metų pusę dėl to, kad pavasarį, kai šalyje buvo paskelbtas pirmasis karantinas, dalis planuotų tinklo patikimumui skirtų rekonstrukcijos darbų buvo laikinai atidėta.

ESO supranta, kad karantino metu, kai didelė dalis gyventojų dirba iš namų, net laikinas elektros energijos išjungimas sukelia nepatogumų, tuo pačiu ESO turi pareigą užtikrinti energijos tiekimo patikimumą, kad elektros energija ir dujos pasiektų kiekvienus Lietuvos namus. Todėl kai kuriais atvejais klientams elektros tiekimą laikinai tenka atjungti ir dėl to, kad reikia prie tinklo prijungti naujus vartotojus kaimynystėje, kurie be elektros negali visavertiškai įsikurti pastatytuose namuose.

Taip pat kai toje pačioje linijoje kiti klientai užsako atitinkamus darbus arba įvertinus žiemos metu kylančius pavojus yra būtina atlikti defektų ar potencialių grėsmių šalinimo darbus, kai dėl sniego ar ledo gali būti nutraukta visa linija ir laikas be elektros būtų kur kas ilgesnis“, – rašoma pranešime.

Tikinama, kad tam, kad klientai galėtų pasiruošti planuojamiems elektros tinklo atjungimams, apie tai prieš 5 dienas informuojama kliento nurodytais kontaktais SMS žinute ir elektroniniu paštu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (23)