Už įstatymo pataisas balsavo 99 parlamentarų, 1 balsavo prieš, 17 susilaikė. Viso balsavo 117 Seimo narių.

Anksčiau buvo kalbėta apie tolimesnę laivo-saugyklos nuomą, kadangi būtent 2024 m. pabaigoje baigsis terminalo nuomos sutartis su Norvegijos „Hoegh LNG“.

Šioje nuomos sutartyje yra numatyta galimybė išpirkti SGD laivą už sutartyje nurodytą sumą arba pratęsti nuomos sutartį. Metinės SGD terminalo eksploatavimo ir nuomos sąnaudos siekia apie 66 mln. eurų, prie kurių dar prisideda SGD terminalo būtinojo kiekio tiekimo sąnaudos, siekiančios 20–30 mln. eurų per metus.

Nusprendė išpirkti

Tačiau Seimo nariai šiandien nusprendė, kad laivą reikia išpirkti.

V. Poderys ragino balsuoti už įstatymo pakeitimą: „Sprendimas ir galios suteikimas pirkti yra teisingas sprendimas vien dėl to, kad išlaikymo sąnaudos sumažėtų trečdaliu jau nuo kitų metų. Kitas dalykas, turint savo terminalą, mes galėsime su juos elgtis kaip norime – parduoti, pirkti, nuomoti. Tai suteikia mums laisvės.“

Tuo metu A. Skardžius supeikė A. Kubilių:„Belieka tik padėkoti buvusiam Vyriausybės vadovui A. Kubiliui į už tokią dovaną Lietuvai – laivą, kurio kaina 220 mln. eurų, ir yra 10 metų nuoma, kuri yra neatšaukiama. Tai kainuos mums 700 mln. eurų. Tačiau tai dar ne viskas, ši nuoma yra socializuota, vadinasi, už ją mes turime mokėti visi. Ir mes matome, kad ta nuoma yra nepakeliama, todėl Vyriausybė turi skolintis 308 mln. eurų, ir iš skolintų pinigų mokėti nuomą.

Kubiliaus Vyriausybė galėjo nupirkti tą laivą, tačiau dabar iš viso turėsime 30 metų laikotarpį, per kurį sumokėsime 1 mlrd. 400 mln. eurų. Tai įsivaizduokite, į kokią situacija įstumta valstybė.

Siūlau rimtai pamąstyti ir padėkoti A. Kubiliui.“

E. Gentvilas ramino kolegą ir ragino kol kas nepriimti sprendimo: nuomoti ar išpirkti.

„Atsiribodamas nuo A. Skardžiaus argumentų, noriu padėkoti A. Kubiliui, kad atsirado šis laivas. Tačiau tai, kad po 6 metų jį įsigysim, šiandien apie tai per anksti spręsti šitoje nuolat kintančioje rinkoje, kuri rodo tendenciją, kad Lietuvai reikės mažiau dujų, nei mes vartojame dabar. Šita tendencija tęsiasi gana seniai, ir turėtume priimti sprendimą priartėjus 2024 m., o ne dabar“, – sakė jis.

Išpirkimui skolinsis solidžią sumą

Kaip rašė BNS, toks sprendimas reikalingas norint sumažinti terminalo veiklos sąnaudas nuo 66 mln. iki 43 mln. eurų per metus. Ketvirtadalį šių sąnaudų sumokanti didžiausia gamtinių dujų vartotoja Jonavos trąšų gamykla „Achema“, kaip teigiama, tokiu atveju per metus mokėtų apie 6 mln. eurų mažiau.

Pataisos numato, kad sprendimas leistų sumažinti laivo „Independece“ išlaikymo kaštus jau nuo kitų metų. Tada šie kaštai būtų optimaliai išdėstyti iki 2044 metų pabaigos, teigė BNS.

Lietuvai ketinant išpirkti laivą-saugyklą, valstybės valdoma „Klaipėdos nafta“ turėtų skolintis iki 308 mln. eurų. Tam Vyriausybė suteiktų valstybės garantiją.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (542)