Dėl pritarimo po pateikimo už balsavo 68 parlamentarai, prieš - 1, susilaikė - 6 parlamentarai. Nuspręsta projektus svarstyti skubos tvarka, preliminariai numatyta, kad svarstymas bus gruodžio 18 d. Seimo posėdyje.

Poziciją už laivo pirkimą parlamentarams pristatė energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas.

„Į Seimą atkeliaujame su plačiai išdiskutuotu, ne politiniais ar emociniais argumentais, o racionalia sąnaudų ir naudos analize paremtu sprendimu. Ilgalaikio SGD importo užtikrinimo klausimas valstybei svarbus strategiškai, vartotojams - ekonomiškai, o SGD terminalą valdančiai „Klaipėdos naftai“ atsiranda pareiga toliau nuosekliai optimizuoti šio terminalo išlaikymą“, - sakė energetikos ministras.

Kaip sakė Seimo Energetikos komisijos pirmininkas Virgilijus Poderys, siūlomu pakeitimu siekiama ilgalaikio tikslo - padidinti gamtinių dujų vartotojų gaunamą naudą iš gamtinių dujų tiekimo saugumo užtikrinimo, sumažinti SGD terminalo išlaikymo kaštus ir taip paskatinti tvaresnį valstybės ūkio augimą.

„Teikiamu projektu siūloma užtikrinti SGD terminalo, kaip valstybės strateginio objekto energetikos sektoriuje, ilgalaikį ir tvarų funkcionavimą ir SGD terminalo veiklos sąnaudų optimizavimą“, - teigė V. Poderys.

Kaip ELTA jau skelbė, tarptautiniai ekspertai, įvertinę, ar Lietuvai ekonomiškai labiau apsimoka nupirkti, ar toliau nuomotis Klaipėdos uoste esantį SGD laivą-saugyklą, pateikė išvadą, kad Lietuvai po 2024 metų labiausiai verta jį nusipirkti.

Buvo vertinami trys scenarijai: SGD terminalo įsigijimas po 2024 metų, nuomos sutarties pratęsimas 10 metų ir 20 metų.

Skaičiuojama, kad SGD laivo-saugyklos įsigijimo sąnaudos gali siekti 121-160 mln. eurų. Nuomos sąnaudos siekia 25-35 mln. eurų per metus, atsižvelgiant į tai, kuriam laikotarpiui būtų pratęsta nuoma.

Nupirkus laivą, kurį terminalui Lietuva nuomoja iš Norvegijos kompanijos „Hoegh LNG“, jo infrastruktūros išlaikymo kaštai per metus sumažėtų nuo dabartinių 66 mln. eurų iki 43 mln. eurų.

Vyriausybė atliko reikalingus parengiamuosius darbus dėl ilgalaikio SGD importo į Lietuvą užtikrinimo ir Klaipėdos SGD terminalo veiklos sąnaudų mažinimo. 2017 m. patvirtintame Vyriausybės programos įgyvendinimo plane numatyta, kad sprendimai dėl SGD laivo-saugyklos įsigijimo po 2024 m. turi būti priimti 2018 m. paskutinį ketvirtį.

Pagal šį planą buvo numatyta, kad priemonės, kurios leis sumažinti SGD terminalo išlaikymo ir būtinojo kiekio tiekimo sąnaudas, turi būti įgyvendintos iki 2019 m. paskutinio ketvirčio. Tačiau Seimui pritarus įstatymų pakeitimams dėl SGD laivo-saugyklos ateities, planuojama, kad jau nuo 2019 m. antros pusės už SGD infrastruktūrą vartotojai kasmet mokėtų apie 40 proc. mažiau.

Seimas jau svarsto dar vieną įstatymų paketą, kuris susijęs su SGD terminalo būtinojo kiekio realizavimo modelio keitimu, kas, preliminariais skaičiavimais, leistų apie 6 mln. eurų sumažinti SGD terminalo būtinojo kiekio tiekimo ir vadinamosios saugumo dedamosios sąnaudas. Jeigu gruodį Seime bus pritarta šiam paketui, Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija turės koreguoti lapkritį nustatytą saugumo dedamąją kitiems metams.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (67)